HDP bestanden openen,wil niet lukken

Hallo,ik had een vraag ivm,een HDP bestand,ik heb op mijn harde schijf nog een 13 tal bestanden,waar informatie opstaat volgens eigenschappen.Maar deze wilt dit maar niet afspelen.Iemand tips,hoe ik dit oplos.

Sine

Moderator

Volgens google zijn het afbeeldingen, en https://www.irfanview.com/ zou ze moeten kunnen openen.

[Bericht gewijzigd door Sine op dinsdag 15 maart 2022 22:53:43 (15%)

Op 15 maart 2022 22:55:59 schreef ohm pi:
Openen met Irfanview?

Eventueel de extra extensies downloaden op de iview site.

Ik dacht,dat het filmpjes waren,maar blijkbaar niet,ik heb het progamma irfanvieuw gebruikt,maar ze gaan nog niet open,ik stuur later nog een foto door.

Zoals buzzy zegt, gewoon de extensies (plugins) mee downloaden en installeren in de default-map.

Cant read file header,
unknown file format,empty damaged file
or file not found

Irfanview

Hoe groot zijn de files? Het formaat zou een indicatie kunnen zijn van de mogelijke inhoud.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Grootte:2.41 kB
Grootte op schijf:4.00 kB

Arco

Special Member

Wel heel erg klein...
Zou met Microsoft Photos geopend moeten kunnen worden: https://www.microsoft.com/en-us/p/microsoft-photos/9wzdncrfjbh4?active…
(irfanview staat niet bij de programmalijst die HDP ondersteunen...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ok Arco,ik ga dit proberen,bedankt voor de tip.

Dat is inderdaad wel echt klein, daar kan nauwelijks een plaatje in zitten. Wat zie je als je deze opent met kladblok of notepad++? Wellicht alleen onleesbare tekens, maar het zou ook human-readable kunnen zijn.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Ik ga dit zodadelijk is proberen.

Ik heb het allemaal,geprobeerd,hij zegt bestand beschadigd.

Arco

Special Member

Het kunnen ook bestanden zijn van het programma 'Magix Music Editor', die maakt een soort thumbnails aan met .HDP extensie.
Waarschijnlijk een proprietary format...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Is het gevoelige informatie?
Anders upload je m hier, mogelijk dat iemand er nog wat leesbaars uit krijgt, dit blijft gokken zo
Heb je enig idee waar het bestand vandaan komt?
Waarom gooi je ze niet gewoon weg

Ja,dit staat bij allemaal nuttige,videos die mijn vader ooit gefilmd heeft videos,die ik nog wel kan zien,dus ik dacht mischien dat daar nog nuttige dingen instaan,ik kan mischien is uploaden.Want ik zelf geraak,er niet aan uit mijn computer kennis is daar niet goed genoeg voor.Ik heb zo ongeveer nog een 13 aantal bestanden.Hoe upload je weer,heb dit al gedaan maar is ondertussen al weer 6 jaar geleden.Er staat een naam bij ook,van familie van mij,dus weggooien was ik niet direct van plan.

Met een grootte van 2.4kb is dat hooguit een thumbnail, video zal het nooit worden

Waarschijnlijk probeer je een preview plaatje naar je video te redden, als je de video hebt kunnen die hdb bestanden gewoon weg

Frederick E. Terman

Honourable Member

Niet alleen is 2,4 kb te klein voor video, maar ook is .hdp nooit voor video gebruikt geweest.

Hier staan nog wat programma's die .hdp gebruiken of gebruikten:
https://file.org/extension/hdp

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

kan evengoed een bestaandje van een 'player' zijn die zo bijhoud tot waar je aan het afspelen was, om de volgende keer daar verder te gaan.
aan 2kB zou ik ze gewoon wegmieperen. zelf een afbeelding van die groote is de moeite niet om te houden

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
PE9SMS

Special Member

Wat is de functie van het bestand *mts.HDP ?
Als ik de video bewerkt heb met Magix krijg ik vaak er een extra bestandje bij.
Als ik dit verwijder blijft het resultaat van de video hetzelfde goed beeld en geluid.
welke functie heeft dit bestand ?

Magix is een samenraapsel van allerlei software, dit *.hdp bestandje is afkomstig uit Audio Cleaning Lab / MusicMaker en is feitelijk niets meer dan een soort meta-data bestandje waarin de BMP/Noot/Track informatie in is opgeslagen. Tamelijk nutteloos buiten Magix, en kan zonder problemen worden verwijderd. Uiteindelijk maakt Magix het weer zelf aan mocht je het project weer willen openen waarin deze media is gebruikt.

Je ziet dat *.hdp gekoppeld zit aan PS, dat komt omdat *.hdp ook een HD-Photo formaat is, en helaas kan Photoshop niets met dat magix bestandje....

Bron

[Bericht gewijzigd door PE9SMS op dinsdag 29 maart 2022 21:49:09 (16%)

This signature is intentionally left blank.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 29 maart 2022 21:37:16 schreef JimA:
ik heb het geupload.

Je kunt er eens in kijken door het in Notepad o.i.d. te openen. Wat je ziet is bestandsinformatie over het bestand:
I:\film video\2017-01-07 19.49.05 brenda.avi

Het vertelt je dus wat er op de I-schijf stond, maar de film zelf is het niet.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org