VTM Go ontvangen via PC.

Ik heb in mijn hobby ruimte, twee pc's staan, aangesloten via twee data-kabels naar de Proximus hub in de woonplaats op het eerste verdiep. Ik ontvang daarmee VTM Go op één van die PC's. Probleem is dat het ontvangst regelmatig schokkerig of met onderbrekingen verloopt. Ik veronderstel, dat het signaal niet voldoende groot is. Is er een mogelijkheid dit te verbeteren?

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.

Sneller internet aanvragen? aan het signaalniveau zal het niet liggen wel aan de doorstroming van de data.
Poweradapters zijn ook soms een bron van vertraging.

LDmicro user.
Arco

Special Member

Slechte kabels gebruikt?
Wat versta je onder een 'hub'? (modem, router, switch...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

'Hub' is een algemene term, betekent alleen iets als 'verdeelpunt'...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Ik veronderstel, dat het signaal niet voldoende groot is.

Het zal vermoedelijk eerder te maken hebben met bandbreedte dan met signaalsterkte. Zoals @MGP ook al aangaf.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Sine

Moderator

'Switch' is een algemene term, betekent alleen iets als 'schakelaar' of 'wissel'

Ethernet Hub dan ;)
Dat waren domme dozen uit het 10Mbit tijdperk, daarna zijn het eigenlijk allemaal switches geworden.

Als zo'n oude hub nog ergens tussen je touwtjes hangt dan kon dat wel eens minder dan geweldig zijn voor video streams.
Of die PC kan om de een of ander reden niet meer mee, dat kan natuurlijk ook nog.

Mogelijks is het ook de schuld van VTMgo, als ze veel moeten streamen dan kan het beeld ook haperen, ze hebben ook beperkingen.

De koers Milaan-SanRemo werd gestreamd door HLN (dagblad)ook daar waren er moeilijkheden en ben ik overgeschakeld naar Eurosport op TV niettegenstaande de verslaggevers niet kunnen tippen aan de vlaamse ;)

LDmicro user.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Zouden VTM en HLN niet dezelfde streamingdiensten gebruiken? Beiden zijn DPG-media.

@TS: welke aansluiting heb je van proximus? ADSL of VDSL? Met ADSL kan het wel eens heel krap zijn.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Arco

Special Member

Wordt ADSL dan nog steeds gebruikt?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
marcob

Golden Member

@ Opabob: Laat eens een speedtest lopen op de PC, kun je zien of de snelheid goed is. bijvoorbeeld: https://www.speedtest.net/

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 30 maart 2022 21:54:55 schreef Arco:
Wordt ADSL dan nog steeds gebruikt?

Inderdaad. En nog meer dan je zou willen. Om de snelheid wat op te krikken hebben ze er een 4G modem bij geplaatst. We zijn de enige stoepkast in de directe omgeving waar nog geen fiber in zit.

@High met Henk hier onder. Dan heb je geluk dat er fiber ligt. Zelf de fiber betalen zie ik echt niet zitten. Dat gaat snel om >1000m.

[Bericht gewijzigd door buckfast_beekeeper op donderdag 31 maart 2022 09:04:32 (11%)

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
High met Henk

Special Member

Op 30 maart 2022 21:54:55 schreef Arco:
Wordt ADSL dan nog steeds gebruikt?

Vorige week om gegaan van ADSL naar glas op eigen verzoek.

Vele hebben nog gewoon ADSL of kabel bij ons..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

De hub die ik bedoel is een B_Box3 van Proximus. Van hieruit vertrekken drie datakabels, één naar de PC in de woonplaats en twee naar de pc-s in de hobbyruimte.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Op 30 maart 2022 21:54:55 schreef Arco:
Wordt ADSL dan nog steeds gebruikt?

Ook bij mij in Haacht komt er vanaf de straat nog koper binnen, vanwege Proximus.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 31 maart 2022 09:55:14 schreef Opabob:
De hub die ik bedoel is een B_Box3 van Proximus. Van hieruit vertrekken drie datakabels, één naar de PC in de woonplaats en twee naar de pc-s in de hobbyruimte.

Zegt niks over ADSL of VDSL. We hebben ook een BBox3 want anders werkt die 4G modem niet samen.

Doe een snelheidstest zo kort als mogelijk bij de BBox en doe hetzelfde in je hobby honk.

Heb je digitale TV via proximus, dan heb je zeker VDSL maar dat neemt dan wel weer bandbreedte weg van je internet aansluiting.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Arco

Special Member

Op 31 maart 2022 10:05:50 schreef big_fat_mama:
[...]

Ook bij mij in Haacht komt er vanaf de straat nog koper binnen, vanwege Proximus.

ADSL of VDSL heeft niks met koper te maken, eerder met de kabellengte. Ik heb ook koper en toch gewoon VDSL...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
buckfast_beekeeper

Golden Member

Hier is lengte tot aan de stoepkast 520m. Maar daar is geen fiber. De dichtstbijzijnde kast met fiber, uit dezelfde centrale, is nog eens 1,2km verder. Mogelijk is de kabel daar niet eens aangesloten en gaat deze verder naar de centrale. Dat is dan 4,5km + afstand naar huis wordt dat 5km. Voor het maximale uit VDSL te halen zit ik al op het randje bij de stoepkast.

En zo ken ik wel meer plaatsen.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
mel

Golden Member

Ziggo is steeds maar aan het adverteren hier voor glas.Maar ik heb gewoon KPN met een koperdraad... Ik vind het snel zat voor mij.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Arco

Special Member

Meeste koperverbindingen lopen maar tot de dischtstbijzijnde wijkkast, daar gaat het over in glasvezel.
Hier ook (kast op ongeveer 250m afstand). Haal 80Mbit down en 20Mbit up, heb ik meer als genoeg aan...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mel

Golden Member

Hier staat een kast mij mij net buiten mijn tuin, helaas is het van Ziggo....
(en ik heb KPN..) :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Probleem kan ook bij PC zelf zitten... Of een iets te goedkoop abonnement met beperkte surfsnelheden is ook nog mogelijk.

Dat is allemaal wel makkelijk te testen thuis.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op donderdag 31 maart 2022 15:40:28 (17%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
marcob

Golden Member

Dit gaat zoals bijna elk topic, de helft van de reacties gaat niet over het probleem van de topic starter. Zo wordt hij goed geholpen. 8)7

@Opabob:
Zoals ik al aangaf, doe een simpele snelheidstest op de drie pc's in je huis. bijvoorbeeld via https://www.speedtest.net/
De snelheid moet op alle drie de PC's zo goed als hetzelfde zijn. Is dit het niet dan is er iets mis met je netwerk en/of bekabeling. Bijvoorbeeld een slechte UTP kabel. Heb je wel goede UTP kabel? Heb je zelf de stekkers eraan gezet en op de juiste manier?
Is dit allemaal goed, kan het ook zijn dat er te veel programma's draaien of zelfs een ongewild programma op de achtergrond draait. Controleer via Windows taakbeheer wat er allemaal draait.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

Wat mij betreft ben ik bijna zeker dat het probleem bij de PC zelf zit.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.