Voedingsprint Sharp Lc52le830e

Heb een simpele vraag (denk ik)
Van bovengenoemde tv slaat de zekering op de voedingprint direct door.
Wil best de print vervangen maar wil dan wel weten of het alleen aan de voeding ligt.
De vraag, kan ik de 2 connectors los koppelen van de print, nieuwe zekering erin en dan kijken of die weer doorslaat of maak ik dan mogelijk meer kapot?

Toevoeging,
Zie inm8ddels dat er een paar componenten zwart en stuk zijn. Einde verhaal denk ik.

[Bericht gewijzigd door Rewico op zondag 24 april 2022 11:56:29 (13%)

Yep, deze print is nu wel echt defect. vele zwarte plekken...Ik zou een andere voeding plaatsen is voor jou het makkelijkst want vermoed niet dat je veel electronica skills heb??

Nee, het zal verder geen schade hebben aangebracht in moederbord of andere delen van de TV..

Niet veel skills inderdaad maar in mijn omgeving draaien nog vele wasmachines, droger,koffiemachines, computers en laptops.
Dit door mij mede met de hulp van verschillende fora.

Een nieuw board lijkt mij ok maar helaas is een dps-143-1a ka795wjqz nergens te vinden. Ook een zelfde ( ka795wjn1) niet.
Heb na veel zoeken begrepen dat dit board bekend staat om deze problemen en dat het vervangen van een paar condensatoren en een ntc het oplost.
Maar ja welke moeten dat zijn, zover gaat mijn kennis in deze niet.

maartenbakker

Golden Member

Het gaat om 4 nummers die op dezelfde voeding slaan maar los van elkaar gebruikt worden: DPS-143BP, DPS-143BP-1A of RUNTKA795WJQZ of RUNTKA795WJN1

Misschien levert zoeken op elk van deze nummers nog iets op?

Als het een voeding is die vaak stukgaat, kan het lastig worden inderdaad.

P.S. Als ik op ebay zoek, kom ik bij DPS-143BP diverse RUNTK-nummers tegen, geen idee wat het verschil is, maar helemaal niet leverbaar zijn ze niet. Er is ook een reparatiekit voor een runt 794 in plaats van 795, goede kans dat die van toepassing is. Enige probleem kan zijn dat er iets stuk is dat niet in de kit zit, dus een expert om hem te monteren kan alsnog handig zijn.

https://www.ebay.de/itm/264195345414

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 26 april 2022 04:10:19 (42%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 26 april 2022 08:14:43 schreef Rewico:
Verkeerde foto,

Die had ik ook allemaal al gevonden. De vraag of repair kit ook voor de 795 geschikt is ligt bij de shop.
Heb van iemand buiten het forum de tip gekregen om 2 condensatoren en een NTC te vervangen.
Hij geeft echter andere waardes op dan die op het board zitten namelijk. (nummers zijn de posities op het board)
C7817 = 470pf 2Kv
C7622 = 1nf 2 kv
NTC7001 = 1522A (schrijfout, moet NTC 15r2A zijn)
De waardes die op het board zitten zijn op de fotos te zien, De NTC is niet zo duidelijk.

Hoop dat iemand mij verder kan helpen

Sine

Moderator

Oeh, als een NTC zo ontploft dan verwacht ik ergens een volle sluiting.

Was niet zo erg. Heb een beetje gepeuterd om te kijken of er een type onder stond

mel

Golden Member

Volle sluiting is eenvoudig te vinden.
Misschien is er iemand in de buurt die kan helpen?
Ik zou het ook wel kunnen, maar ik denk iets te ver weg..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Venlo is inderdaad wat ver weg.
Wil het ook wel opsturen.

maartenbakker

Golden Member

102 op de condensator komt overeen met 1n

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

denk Den Helder ook te ver?? Wil er best eens over buigen..

Op 26 april 2022 18:49:41 schreef smd:
denk Den Helder ook te ver?? Wil er best eens over buigen..

Wil het bord met groot genoegen opsturen.

Stuur me maar een mail Rewico, kan ik je adres opgeven evt.

Is het al verholpen Ik weet in Eindhoven LCD plasma onderdelen daar is iemand die het nog een goede voeding liggen

Is inmiddels opgelost door mede forumlid SMD uit Den Helder

Ik heb hier een soortgelijke voeding liggen hetzelfde probleem

Is veel aan stuk: FETS, gelijkrichter PTC, condensators driver etc.. Als je voor een schappelijke prijs die voeding kan overnemen is het leuk! Kan het evt herstellen als je wilt..

[Bericht gewijzigd door smd op donderdag 4 augustus 2022 18:43:02 (45%)

Ik had hem gisteren even afgegeven die man die zal er naar kijken