Zendamateur Sked Thread

We hebben hier bést veel zendamateurs. Het lijkt me wel leuk om hier een sked topic te starten.

Een sked is niets anders dan een afspraak om contact te zoeken via de ether. Soms is het handig om elkaar te helpen bij het controleren van de goede werking, soms gewoon gezellig.

Ik trap af: mijn Angry Nine zender staat nu opgesteld in de tuin. Wie wil deze avond nog even wat proberen op 80m of 40m? Voornamelijk AM, CW kan ook maar dan moet je wat geduldiger zijn. Seinen kan ik best aardig, nemen niet echt.

Vooropgesteld dat de band niet ramvol contesters zit.

Ter zijde: dit is geen koffiepraat topic, die koffiepraat hoop ik juist over de ether te laten gebeuren :)

https://www.quartermaster.nl/media/catalog/product/cache/1/image/cc452ff2dd89b672f02a46ba3cd8eee4/i/m/img_4561_1_4.jpg

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
rob007

Yarr, Matey!

Leuk idee!
Luister ook vaak 3705.
Volgende keer even de frequentie opgooien dan luister ik mee,
en als je hoog gaat zitten mag ik misschien ook meedoen.
Hoeft niet perse luisteren vind ik ook leuk!

VrGr Rob

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

Ik kan ook op 40m werken met het ouwe ding, maar vandaag was 40m zodanig druk dat ik geen 'breed' AM signaal er meer in kwijt kon.

Doordeweeks is het meestal wat rustiger en kan ik wel een plekje vinden in het N stuk van de band.
Of ik Rotterdam haal in AM, dat kan ik niet garanderen. Maar het is het proberen waard :)

[Bericht gewijzigd door Ledlover op zondag 24 april 2022 22:28:33 (16%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
mel

Golden Member

Heb je de originele antenne er ook bij?(soort velddag in je tuin :) )En als je toch hier een sked afspreekt,zet je call er dan gelijk bij, wel zo makkelijk :P

[Bericht gewijzigd door mel op maandag 25 april 2022 07:11:00 (39%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Nee, de originele antenne heb ik niet.
Wel de microfoon, speaker, een oortelefoon, seinsleutel met beenklem de dynamotor omvormer en de nodige kabels.

En ohja, ik ben PA3LS.

Edit: wegens de regen heb ik de boel weer binnen gehaald. Ik zal het melden als ik weer on air kan komen. Antennes blijven voor mij een lastig iets, ik moet zo'n beetje met de antenne in de tuin gaan zitten en kan alleen beperkt in CW uitkomen vanuit mijn 'shack' met 4m draad dat ik uit m'n raam hang.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op maandag 25 april 2022 15:13:28 (46%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
rob007

Yarr, Matey!

Het is wat je zegt, je gaat daar niet zomaar ff AM doen inderdaad.
En zeker niet op het N stukje, zit van zichzelf al behoorlijk vol.

leuk om te zien:
https://www.royalsignals.org.uk/photos/grc-9.htm
Het allermooiste vind ik nog de SK010:
https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2F…
.
Ik was saampjes met een vriend op de lichtmis en stonden te praten bij ik geloof een onderdeel voor de SK010 -
zegt er op eens een man ik heb er eentje in de garage staan en die moet weg ( voor niets! )
mijn vriend reageerde HEEL snel(en ik te traag!) hij heeft hem nu thuis staan.

VrGr Rob

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

Op 25 april 2022 18:47:03 schreef Ex-fietser:
[...]

Wat gebruik je als voeding? Gebruik je deze?
[bijlage]

Seinen is inderdaad lastig met deze voeding. Het is echter wel goed voor de BMI index.

Voor een beetje vermogen moet je eigenlijk deze erbij hebben:

[bijlage]

Er staat er geloof ik nog één bij de baco te koop.

Als deze ook gebruikt is dat echt goed vooer je gezondheid. Allen wordt het seinen dan wel erg lastig.

Ik trap af: mijn Angry Nine zender staat nu opgesteld in de tuin.

Wat gebruik je als voeding? Gebruik je deze?

Seinen is inderdaad lastig met deze voeding. Het is echter wel goed voor de BMI index.

Voor een beetje vermogen moet je eigenlijk deze erbij hebben:

Er staat er geloof ik nog één bij de baco te koop.

Als je deze ook gebruikt is dat echt goed voer je gezondheid. Aleen wordt het seinen dan wel erg lastig.

Ik kan helaas niet actief zijn vanavond. Volgende keer sorry.

rob007

Yarr, Matey!

Ook toevallig, nog iemand met het zelfde idee!
https://www.youtube.com/watch?v=gSUG2vciJYA
frequentie 7125kHz Mode: AM
Zet hem op 7100 dan mag ik meedoen.

VrGr Rob

[Bericht gewijzigd door rob007 op dinsdag 26 april 2022 15:08:00 (12%)

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?
mel

Golden Member

Meedoen?Zit je anders buiten de band...

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

N amateurs mogen op 40m alleen maar tussen 7050 en 7100 uitkomen. F amateurs van 7000 tot 7200.
Rob, wat is jouw callsign eigenlijk?

De britten doen wel meer in AM, afgelopen zondag was Mike van www.electricstuff.co.uk in AM bezig, mobiel. Ik hoorde hem een verbinding maken met iemand met een WS19 (WO2 transceiver die ik ook heb gehad).
Zelf ook nog een tijdje geroepen, maar hij hoorde mij niet.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
mel

Golden Member

Die ws19 heb ik nu :) ,en werkt als een tierelier.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
rob007

Yarr, Matey!

Als je het niet erg vind hou ik die nog even voor mijzelf Ledlover,
maar als het zover komt zal ik het wel laten blijken.
Laat het eerst maar eens zo ver komen dat er met AM gespeeld word,
EN op een frequentie EN op het juiste momenten... tijdstip.
Ik ben bang dat ik het niet zal meemaken, en dat bedoel ik niet lelijk laat ik duidelijk zijn!

Gezonde en Vriendelijke Groeten
Rob

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

Ik heb nu mijn Yaesu FT7 aangesloten en werkend. Ik heb een verstaanbaar SSB signaal op SDR Maasbree op 40m.
CW zal ook goed gaan.

Antenne is zeer beperkt, dat is 4m draad die ik bovenop de coniferenhaag voor m'n 'shack' heb gelegd.

Wie over een uurtje even wil proberen of je mij kan horen, laat het weten :)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
rob007

Yarr, Matey!

Potvers, Led!? Frequentie? WAAR???
Noem frequentie en ik zal kijken! ( minimaal voor rapport )
Ontvanger staat aan!

VrGr Rob

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

Ik zal even roepen op 7053 LSB, of als er al een station zit ietsje

E: Ik hoor jou wel, jij mij niet vrees ik.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op dinsdag 26 april 2022 17:54:37 (26%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Aanvulling:
Ik hoorde je prima Rob, met 50w. Ongeveer een 5/8. Je call kon ik goed nemen :)
Aan mijn kant maar krap 10w in een stukje draad van 4m op de coniferen. Dus niet heel vreemd als ik niet goed door kom.

Mijn TRX staat nog aan op 7053 LSB (ongeveer, analoog beestje) voor de volgende klant

E: genoeg naar ruis geluisterd. Laat het hier even weten als je me aan wil roepen.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op dinsdag 26 april 2022 19:12:04 (12%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
rob007

Yarr, Matey!

HE, jammer dat het ff niet lukte! ;(

Sorry Led maar kon je NET niet goed genoeg meekrijgen sorry!
jij kon mij dus wel even goed meekrijgen begrijp ik, Koopdoos kan niet missen Kenwood TS480 SAT
Er zat ook allerlei rommel doorheen nu helaas en je zal het ook zien moest weg nu,
de vrouw die stond al te trappelen je kent dan wel van kommmmm nououououou!!!
( sprookjeshuwelijk, mijn heks? :X ) ik moest mee naar het pannenkoekhuis :9~
.
volgende keer nog een keertje, je weet nu meer dus kan het niet missen.

VrGr Rob

op 7060 LSB zit de hele tijd waarschijnlijk een oekrainer in het Russisch te zeggen(in een loop):
glory aan oekraine en dat poetin de pot op kan. :+

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?
Ben G.

Golden Member

@rob007, je mag als n-amateur de gehele 40 meter gebruiken met een vermogen van 100 watt.
Bron: https://www.veron.nl/nieuws/n-herijking-gepubliceerd-staatscourant/

rob007

Yarr, Matey!

Hallo Ben,

ik heb het eerlijk gezegd niet meer bijgehouden :?
Ze zijn toen aan het rommelen geweest met uitbreiden maar…
En daarbij, ik ben de grootste Piraat van Nederland! ;)

Dankjewel Ben!
VrGr Rob

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

Heeft er iemand vanavond zin om rustig wat morse te oefenen?
Ik kan 'strak' zenden op 12 a 15wpm, maar grotendeels vanwege m'n zenuwen heb ik met ontvangen op die snelheden nog best wel moeite.

Mijn 10w CW signaaltje is op de SDR Heppen en Maasbree meestal wel hoorbaar op 40 en 80m.
Mijn locatie is Zaandam, ik weet niet hoe 'dichtbij' ik ook te horen ben.

Ik zal vandaag m'n Yaesu FRG7 gebruiken, omdat de Angry 9 neerzetten een flink klusje is.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op maandag 2 mei 2022 16:50:13 (11%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Van het weekend heb ik wel zin om weer eens te proberen een CW QSO te maken. Iemand zin om mee te doen?

Als iemand binnen zeg 50km van Zaandam eens een AM qso wil proberen met mijn Angry 9, geef dan ook even een gil. Die is even wat meer werk om neer te zetten en afgestemd te krijgen op de nogal vreemde antenneconstructies die ik soms heb.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op donderdag 12 mei 2022 22:58:21 (54%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
rob007

Yarr, Matey!

Led als je kunt aangeven wanneer hoe laat waar(Frequentie ?) ongeveer zal ik het ook nog aan een –
amateur in jou buurt doorgeven!
Zelf zal ik natuurlijk ook proberen om daar te zijn! :9~

VrGr Rob

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?