Sony kdl40nx700 led knippert 5x

heren / dames.

Ik heb hier een Sony kdl40nx700 staan en de rode led knippert 5x.

Als ik dus de tv wil aanzetten dan komt de 12V wel in en vervolgens afschakelt deze weer af, omdat deze dan in veiligheid modus gaat denk ik.

Nu wil ik zeker weten wat er nu defect is..
is het led panel defect of de Tcon board.??

Ik heb geen reserve Tcon board liggen om te zien of ik deze dan kan uitwisselen.

wie kan me opgang helpen met wat ik waar moet meten op de Tcon board en of Led panel.

ik ben in staat op component nivo te repararen.
Schema heb ik helaas niet , maar zou er uitstekend mee geholpen zijn.

Kan inderdaad tcon zijn, kan ook lcd scherm zij.
Schema is te dowmloaden bij www.manuelslib.com

Op 13 maart 2022 14:14:50 schreef WJB:
Kan inderdaad tcon zijn, kan ook lcd scherm zij.
Schema is te dowmloaden bij www.manuelslib.com

Hoi HArtelijk dank voor het antwoord,,, maar ik kan daar geen schema's vinden..

Evarist

Golden Member

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Sony code is tcon failure dacht ik. PRobeer tcon eens te reflowen met 250 graden hete lucht.

*hier heb ik geen app voor nodig

Het is beter om te beginnen de spanningen na te meten ipv te reflowen, bij deze t-cons wilde er wel eens een DC converter sneuvelen.

Hoi Bakker Bart, Zoals William zegt vaak DC converter en heel goed te herstellen!!

Je kunt van de meeste IC's een datasheet en de toepassingen van het IC vinden, aan de hand daarvan kun je meten.

Op 15 maart 2022 23:48:43 schreef william1967:
Je kunt van de meeste IC's een datasheet en de toepassingen van het IC vinden, aan de hand daarvan kun je meten.

hoi dat klopt..
maar eerst wil ik kunnen zien of het Paneel of de Tcon board defect is.
de controller schakelt de 12v af en heb al geprobeerd om met een externe 12V te doen, maar dan blijft hij continu opstarten.

als het blijkt dat het paneel defect is dan is het geen moeite om verder te zoeken.

Ander tcon kan je nog wel op alixpress soms bestellen. Kost rond 15- 30 euro als je goed zoekt : moeite waard voor Sony denk ik verder goed spul: https://fr.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20220…

*hier heb ik geen app voor nodig

Bandkabels vanaf Tcon naar beeldscherm al eens om en om losgehad??

Op 17 maart 2022 13:44:05 schreef Bart64:
Ander tcon kan je nog wel op alixpress soms bestellen. Kost rond 15- 30 euro als je goed zoekt : moeite waard voor Sony denk ik verder goed spul: https://fr.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20220…

Tcon board is gewisseld met het juiste type..
nu knippert het standby led samen met led waar klok bij staat.
volgens mij moet ik dus nu de Tcon board gaan configureren in het service menu denk ik.

Hoe kom ik nu in de service menu met een afstandbediening PM-E0031, of heb je daar weer een speciale afstandbediening nodig.

Heb je wel beeld dan ? Lastig Sony repareren zonder goede tools.... als het een dubbelzijdig moederbord is met heel veel kleine gaatjes erin kan het helpen om soms dit moederbord ook beetje hier en daar te verwarmen/reflowen. Vooral daar waar je iets minder spanningen meet, met name de lagere 5 en 3,3 Standby volt, print verbindingen , connectoren en kabels checken op corrosie enz. Anders zit misschien de processor los en dan krijg je ook vaak dit soort storingen...

*hier heb ik geen app voor nodig

Op 6 mei 2022 14:37:59 schreef Bart64:
Heb je wel beeld dan ? Lastig Sony repareren zonder goede tools.... als het een dubbelzijdig moederbord is met heel veel kleine gaatjes erin kan het helpen om soms dit moederbord ook beetje hier en daar te verwarmen/reflowen. Vooral daar waar je iets minder spanningen meet, met name de lagere 5 en 3,3 Standby volt, print verbindingen , connectoren en kabels checken op corrosie enz. Anders zit misschien de processor los en dan krijg je ook vaak dit soort storingen...

Hoi Bart.

Hartelijk dank voor je antwoord..
ik heb een nieuw T-con board erin gezet ( vanuit Aliexpress ) nu is het zo dat het scherm in standby gaat en als ik het dan aanzet gaat het lampje groen knipperen en ook de ledje waar een klokje bij staat , naar mijn mening moet er nog een stap gedaan worden nl. configureren van de t-conboard. maar ik kom niet in de service menu om dit te doen.

Welke t-con heb je gekocht? Een t-con is doorgaans geprogrammeerd voor een panel en is niet zomaar uitwisselbaar op enkele uitzonderingen na.
Hoe heb je gezocht naar de t-con ( welke nummers / code's )?

Op 7 mei 2022 12:46:15 schreef william1967:
Welke t-con heb je gekocht? Een t-con is doorgaans geprogrammeerd voor een panel en is niet zomaar uitwisselbaar op enkele uitzonderingen na.
Hoe heb je gezocht naar de t-con ( welke nummers / code's )?

Hoi William

ik heb het nummer en de letterkode van de T-con board overgenomen en vervolgens gaat zoeken naar het zelfde code en Lettercode.

pcb gevonden, maar ik vermoed dat deze leeg is dan dat hij daarom staat te knipperen.
De tv staat netjes in standy.

Zowel het ledje bij de standby en timer staan te knipperen.
ook kan het zijn dat hij nog geconfigureerd moet worden.
maar ik kan niet in het service menu, ook krijg ik geen ander beeld.
het Sony logo van het frame licht even op en gaat weer uit.

Ik probeer met de remote control "input( display) channel 5 en volume + "binnen 1 sec. van elkaar in te drukken maar zodra ik bij de 5 kom staat hij dus al te knipperen.

Dus er moet nog iets zijn wat ik vergeet of nog niet weet.

maartenbakker

Golden Member

Als je bedoelt dat je de nummers op de print zelf hebt overgenomen terwijl er misschien ook een sticker met nummers opzat, heb je waarschijnlijk een verkeerd geprogrammeerde. Als er een sticker opzit moet je die altijd gebruiken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 8 mei 2022 17:56:18 schreef maartenbakker:
Als je bedoelt dat je de nummers op de print zelf hebt overgenomen terwijl er misschien ook een sticker met nummers opzat, heb je waarschijnlijk een verkeerd geprogrammeerde. Als er een sticker opzit moet je die altijd gebruiken.

Hoi Maarten..

Hartelijk dank voor je antwoord,, ik had er 1 met een sticker en heb dus ook die code meegenomen en besteld bij de andere tcon board.

nu is het zo , dat ik vrijwel zeker van ben dat ik de Tcon board moet paren,,( met een usb stick met de firmware erop )
helaas kan ik niet bij een firmware komen omdat sony deze sinds januari dit jaar niet meer ondersteund.

dus ik moet eigenlijk de firmware ergens vandaan krijgen om dus ook de Tconboard te kunnen paren.

@ william hebben jullie die eventueel liggen ??

grt Wil.

Pairen bij deze t-cons is doorgaans niet nodig, heb je een RUNTK4353TPZD of een ander nummer? Met name de ZD moet hetzelfde zijn anders is deze voor een andere beeldmaat / model.
Mocht het toch zo zijn dat de t-con gekoppeld moet worden aan het mainboard dan gaat dat middels de firmware, deze is online wel te vinden.
Firmware koppeld het mainboard met de t-con maar plaatst geen software op de t-con.

Op 9 mei 2022 10:44:50 schreef william1967:
Pairen bij deze t-cons is doorgaans niet nodig, heb je een RUNTK4353TPZD of een ander nummer? Met name de ZD moet hetzelfde zijn anders is deze voor een andere beeldmaat / model.
Mocht het toch zo zijn dat de t-con gekoppeld moet worden aan het mainboard dan gaat dat middels de firmware, deze is online wel te vinden.
Firmware koppeld het mainboard met de t-con maar plaatst geen software op de t-con.

Hoi Wiliam.

Nummer van de oude pcb is "CPWBXRUNTK4353TP ZD" van de nieuwe is exact gelijk.
ik kan de firmware nergens meer vinden op de Sony site , die zeggen gewoon wordt niet meer ondersteund.

dus daar hangt alles een beetje op

grt Wil.

maartenbakker

Golden Member

Interessant om te weten dat Sony dus Sharp panels gebruikt.

Inderdaad wat William zegt, je hebt de juiste TCON. De UNT in RUNTK staat voor unit, en dat is bij Sharp het relevante nummer voor de geassembleerde en geprogrammeerde print. De laatste 2 tekens gaan specifiek over de revisie/programmering, dus ook dat klopt.

Aan de firmware kan ik je niet helpen, hopelijk heeft iemand anders die al eens veiliggesteld.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 9 mei 2022 11:37:08 schreef maartenbakker:
Interessant om te weten dat Sony dus Sharp panels gebruikt.

Inderdaad wat William zegt, je hebt de juiste TCON. De UNT in RUNTK staat voor unit, en dat is bij Sharp het relevante nummer voor de geassembleerde en geprogrammeerde print. De laatste 2 tekens gaan specifiek over de revisie/programmering, dus ook dat klopt.

Aan de firmware kan ik je niet helpen, hopelijk heeft iemand anders die al eens veiliggesteld.

Hoi Maarten dank je

ik heb een versie gevonden maar daar doet ie niets mee,
https://drivers.softpedia.com/dyn-search.php?search_term=kdl-40nx700&a…

Ik moet dus nog iets anders over het hoofd zien.

kan ook wezen dat de andere "nieuwe" tcon ook defect is??

Op 9 mei 2022 18:33:08 schreef smd:
kan ook wezen dat de andere "nieuwe" tcon ook defect is??

Hartelijk dank voor je antwoord.

Alles is mogelijk, maar ik ga daar nog niet vanuit..
Maar anders zou de tv in veiligheid modes gaan denk ik..

Volgens mij moet ik een orginele firmware hebben en geen update..
Tevens moet ik gaan kijken of ik kan zien dat de usb drive iets doet.

@William : moet ik ten allertijden niet in het service menu kunnen ??? ook voor de diagnose foutmelding te kunnen achterhalen.
Of iets aan de service poort kunnen aansluiten ??