whirlpool vaatwasser start niet

Hi,

Ik heb een whirlpool vaatwasser type DWL-DEA701-B (869991007910)

Hierbij heb ik een probleem dat af en toe (maar steeds meer) optreed.

De na het selecteren van het programma en het sluiten van de deur zou na 5seconden het programma moeten starten (beep 1x hoorbaar)

Echter gebeurd dit niet. als je de vaatwasser dan laat staan kan het zijn dat het ineens na een paar uur toch start.
Een paar keer vaatwasser afzetten en terug proberen werkt ook..

een foutmelding kan ik nergens vinden...

Iemand een idee wat ik nog kan proberen/onderzoeken?

Bedankt

Leren kan je alleen maar door te Doen

De controle lampjes gaan gewoon aan?? Dan is het niet Kees Frees zijn oplossing want dan doet vaatwasser niets.. Ik zou eens beginnen met controleren van het deurslot, daarin zit een schakelaartje die wel eens niet goed meer werkt..

Slot idd. Ook opletten dat de rubber goed sluit. Staat de deur recht. Links recht evenveel speling tss deur en chassis in de bovenhoeken. Ook: komt de houten plaat niet ergens tegen bovenlat of drg...

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Weten jullie of er ergens een manual is hoe de vaatwasser open te schroeven?
maw: welke schroefjes moet ik losdraaien?
Moet de houten frontplaat eraf en dan verder iets opendoen of is het langst de binnenzijde dat ik aan het deurslot kan geraken?

Bedankt

Leren kan je alleen maar door te Doen

langs de rand zitten schroefjes. Als eerst haal je de frontplaat los door 4 schroeven aan de zijkant. Zoek ik je handleiding of inbouw beschrijving welke schroeven het zijn. Daarna kan je front er afhalen.

PS: zit de kunststof haak van deurslot bovenin nog goed??

Hi,

Even een update:

Na de foute schroefjes los gedaan te hebben ( van de scharnieren) wel de correcte schroefjes gevonden.

De connector van het deurslot zat niet helemaal vast.. na deze terug te plaatsen werkt het nu al 2 weken probleemloos!

Bedankt allemaal!

Leren kan je alleen maar door te Doen

dat komt door dicht laten klappen of slaan van de deur.. maar fijn dat je het even meld!!