is dit iets om te gebruiken met oudere eproms?

mel

Golden Member

deze heb ik zien staan bij Reichelt. ik vraag me af of dat goed werkt.Voor eproms 2732 en hoger.Volgens de website is het geschikt voor Linux.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
bprosman

Golden Member

Kan hij een 25V programmeerspanning aan ?
Dat is bij de TL866 (mijn favoriet) een dingetje (kan wel met een kleine aanpassing).

//Edit . Ja dus (25V).
Jammer dat je voor die prijs alleen een Eprom programmer krijgt.
Op Ali wel universelere te krijgen voor minder, maar dan zit je vaak wel met de Linux ondersteuning.

[Bericht gewijzigd door bprosman op vrijdag 13 mei 2022 13:13:26 (43%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Linkje was handig geweest... ;) (dan hoeven we niet te gaan zoeken)

Ik vind 160 euro voor een apparaat wat alleen eproms kan programmeren wel erg duur, werken zal het wel.
Ik zou dan liever iets als de TL866-II nemen, die kost maar een derde en kan veel meer programmeren als eproms alleen...

De 27xxx eproms hebben geen 25v nodig, maar 21v. (alleen de hele oude zooi (2708 en eerder) heeft meerdere spanningen en/of 25v nodig.

[Bericht gewijzigd door Arco op vrijdag 13 mei 2022 13:16:00 (19%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Op 13 mei 2022 13:13:37 schreef Arco:
Ik zou dan liever iets als de TL866-II nemen, die kost maar een derde en kan veel meer programmeren als eproms alleen...

Ik ook maar is daar tegenwoordig Linux ondersteuning voor ?
Voor de I wel, dat weet ik.
De TL866-II gaat volgens mij maar tot 21V (vaak is dat ook wel genoeg zelfs al roept de datasheet 25V).

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Op 13 mei 2022 13:15:59 schreef bprosman:
[...]
Ik ook maar is daar tegenwoordig Linux ondersteuning voor ?

Tsja, da's ook vragen om problemen... ;)
Schijnt wel te kunnen: https://nerdyelectronics.com/install-tl866-ii-programmers-software-xgp…

't Was en is nog steeds zo dat een (technisch) apparaat eerst Windows ondersteuning krijgt, daarna Unix/Linux, en als de maker tijd over heeft misschien Mac...

[Bericht gewijzigd door Arco op vrijdag 13 mei 2022 13:49:14 (20%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mel

Golden Member

Die programmer van de foto , daarvan heb ik de software gedownload, het schijnt te werken, maar er hangt niks aan, dus testen kan ik niet, en kom ook niet verder in het programma.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..