condor software

Hubie

Special Member

Ik had zo'n 20 jaar geleden geen Condor maar een Pye\Philips MX-???
Daar hoefde geen eprom in alleen een 4060 teller op het mainboard dacht ik.Die dingen waren ook onverwoestbaar.(nu ja,bijna dan) ;-)

Edit\ Deze dus: http://www.radiopics.com/PMR/PMR%20Business/PYE/PYE_MX-294[Selective].…

[Bericht gewijzigd door Hubie op woensdag 18 mei 2022 01:41:48 (20%)

mel

Golden Member

Dit apparaat is reeds omgebouwd naar de 70 cm band, er zit ook een eprom in van PE1 huppelepup,Aangesloten op een dummyload en op de 15 polige plug de diverse aansuitingen gemaakt. Het enige wat gebeurd, is, dat ik de squelch kan openzetten. de punt in het display verandert bij het indrukken van diverse toetsen, maar verder gebeurt er niet veel.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Hier<-[klik] staan toevallig 2 Condors te koop. Misschien kun je Eproms daaruit halen. Niet opgeven hoor!

bprosman

Golden Member

Op 18 mei 2022 12:43:52 schreef tin.soldier:
Hier<-[klik] staan toevallig 2 Condors te koop. Misschien kun je Eproms daaruit halen. Niet opgeven hoor!

Lol , dat is TS :)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ja, het is 'm! Jammer dat ie nu al opgeeft. Zijn alle 'opties' nagelopen, of waren beide toestellen onverbeterlijke DOA's? Een elektronicus kan toch even verslag doen van zijn bevindingen!? Als 'knopjes niet goed reageren', zou ik niet meteen afhaken en toch minstens voor 'verse' Eproms zorgen.

En er zal ook vast een programmeerbare deler aan boord zijn, die sequentieel zijn inputs moet ontvangen. Simpel te checken met een voltmeter terwijl je aan de 'draaiknop' draait. Om maar wat te noemen.. (Onee, de draaiknop was bij voorbaat al verdacht :-))

Het enige wat gebeurd, is, dat ik de squelch kan openzetten. de punt in het display verandert bij het indrukken van diverse toetsen, maar verder gebeurt er niet veel.

Dit zou ook wel eens een gevalletje kunnen zijn van afgeslagen oscillatoren. Dan komt hij wel tot leven maar je kunt niet veel doen. Van die dimmende display's weet ik ff niet meer. Het is ook weer al een tijdje geleden.

Gewoon open maken en meten. De vfo varicap spanning moet dacht ik iets onder de vijf volt zitten met de radio in het midden van de band afgestemd. En er zitten twee vfo's in dat ding. In alle ontvangst trappen zitten ook varicaps die door dezelfde vfo spanning van de pll gestuurd worden als de local oscillatoren.
De ontvangst kringen fietsen mee met de gewenste ontvangstfrequentie.. Daardoor kunnen de kringen smalbandig zijn met als gevolg een zeer hoge gevoeligheid. 0,1 µVolt is soms haalbaar bij deze sets.

bprosman

Golden Member

Zijn er eigenlijk schema's of service manuals van die dingen ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
mel

Golden Member

Ik geef het niet op.Ik ga gewoon beginnen met de vco te meten. en ik zie wel.Met schema kom ik een heel end.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..