Meterkast brandlucht

Sine

Moderator

Op 20 mei 2022 17:23:47 schreef GJ_:
[...]Hoezo goed fout? Er lijkt me niet zo veel aan de hand te zijn. Goed, er zal wat moeten worden gepoetst en de meterkast moet vervangen worden, dat is alles zo te zien.
Ik zie nog een huis staan en lijken geen slachtoffers gevallen te zijn.
Eind goed al goed dus.

Hahaha, gesproken als een ware optimist ... het kan altijd erger :P

@Robbe,
Je staat op repeat.

Die discussie hadden we al een keer ;)

[Bericht gewijzigd door Sine op vrijdag 20 mei 2022 22:03:14 (75%)

tja, in BE frotten ze 4 aders bijelkaar in een automaat, want dat kan toch?

waar rook was, werkt nu iets niet meer
vergeten

Golden Member

Op 20 mei 2022 21:08:24 schreef Robbe de Smet:
Heb nooit het nut begrepen van deze 'suikertjes', in België wordt het niet gebruikt.

Zo moeilijk is dat niet hoor je kunt zo een kleine verbruiker, zoals een beltrafo, "erbij" aansluiten zonder een extra automaat te plaatsen. :)

[Bericht gewijzigd door vergeten op vrijdag 20 mei 2022 22:50:35 (14%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
benleentje

Golden Member

Op 20 mei 2022 22:24:53 schreef testman:
tja, in BE frotten ze 4 aders bijelkaar in een automaat, want dat kan toch?

Toch is dat op zich nog niet eens zo erg zolang het maar goed stevig vastzit. Echter met meerdere stugge aders onder een klem word het wel steeds moeilijker om het goed vast te krijgen.

Een verbinding die zo warm word dat het kan gaan branden zat gewoon niet goed vast.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Op 20 mei 2022 21:58:04 schreef Sine:
[...]

@Robbe,
Je staat op repeat.

Die discussie hadden we al een keer ;)

Dat weet ik Sine, het was onder andere hier: https://www.circuitsonline.net/forum/view/156208/3

Ik Heb dan maar naar de (een) fabrikant gemaild om dat eens van hen zelf te horen of wij Belgen nu zo dom zijn.

Waarschijnlijk zal ik dit nog herhalen als ik in een topic ergens lees waar men zegt dat het verboden is om 2 geleiders onder 1 klem te steken. Het antwoord staat in dat topic te lezen.

Er zijn nog fabeltjes die hier rondspoken zoals dat de bovenkant van een automaat of differentieel de inkomende kant zou zijn. Daar reageer ik ook telkens op om het trachten de wereld uit te bannen.

En dan weet ik heel goed dat onze vriend testman dan op de proppen komt als zijnde dat elke Belgische technieker 4 geleiders in 1 klem steekt terwijl hij goed weet dat ik het over 2 geleiders heb van dezelfde diameter , alwaar ik op antwoord dat veralgemenen of overdrijven ook een kunst is.