Panasonic VieraTX-P42ST50E schakelt niet goed in

Hi All,

Mijn Panasonic Viera TX-P42ST50E plasma viel vanmiddag plotseling midden in een Chromecast sessie uit en schakelt sindsdien in en uit lijkt het; hierbij knippert het groene ledje snel achter elkaar. De Tv heeft dit 2x eerder gehad, maar deed na een tijdje uitgeschakeld te zijn het daarna weer normaal. Ik zet 'm nooit op stand-by (rode lamp), maar schakel 'm aan\uit met de schakelaar op de zijkant. De TV tikt nu achter elkaar en springt soms naar het Viera logo en dan weer uit zo lijkt het. Probleem met de voeding?

Groene ledje rechts (on\off) knippert 5/6 keer, Viera logo verschijnt en scherm schakelt uit ipv door te starten. Daarna 1 klik als het scherm uit gaat en de ledjes niet meer knipperen.

Alle HDMI-kabels even verwijderd, maakt niets uit. De TV is niet heet, geruime tijd laten afkoelen nadat het probleem begon.

High met Henk

Special Member

Heb ook zo'n beest gehad.
Prachtig ding, maar geen stuiver waard.

Kijk even naar energie verbruik (hint: ding pakt ca 245 W)

Een modernere variant (geen plasma) doet ca 70 W..
Ik zou er geen tijd insteken en iets anders van MP of een veiling trekken..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ha Henk,

Weet ik, maar schitterende TV en voor films perfect.
Heb er graag 245 Watt voor over ;-)

Groet,

feike

mel

Golden Member

Kijk eens naar de elco,s in de voeding.
Meestal zijn ze uitgedroogd.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Sustainboarden eruit halen en kijken of er aanslag op de massa punten zit van de schroefbevestigingen. Let er goed op dat je bij het terug plaatsen alle schroeven terug zet en goed vastdraait want als er 1 niet goed vast zit kan de voeding gaan zweven en slaan er wat fets door.

William heeft he bij rechte eind. Er zijn zelfs FET vervangingskitjes, maar dat is meer als TV helemaal niets meer doet, jouwes geeft nog beeld!!

hallo,ik heb de printen van deze tv liggen,misschien kan ik nog helpen om te een en andar uit te zoeken,want ja deze tv heeft een heel goed beeld,
misschien heeft de voeding problemen?

Op 22 mei 2022 23:29:07 schreef High met Henk:
Heb ook zo'n beest gehad.
Prachtig ding, maar geen stuiver waard.

Kijk even naar energie verbruik (hint: ding pakt ca 245 W)

Hint: wat op het stickertje staat is het maximumverbruik, bij piekwit. het gemiddeld verbruik is ongeveer de helft, dus 120 watt, wat niet meer is dan een LCD van dezelfde leeftijd.

Op 23 mei 2022 06:27:29 schreef mel:
Kijk eens naar de elco,s in de voeding.
Meestal zijn ze uitgedroogd.

heb je dat zelf ervaren? Ben bij een Panasonic Plasma nog geen uitgedroogde voedingselco tegen gekomen, ook niet na 15 jaar dag en nacht spelen.

[Bericht gewijzigd door kris van damme op donderdag 26 mei 2022 01:10:08 (27%)

Werden verkocht met zo'n pennetje om op het scherm te tekenen. Wel geinig destijds :-)

Ook een prachtig 3D beeld voor de liefhebbers.

Ben nooit echt plasma fan geweest, zeker die van Panasonic niet, omdat je het beeld vaak zag knipperen. Maar om ze te veroordelen op vlak van verbruik vind ik ook anno 2022 onterecht.

Pak eens een grote OLED die je een volledig wit beeld laat geven. Vreet ook genoeg energie.
Een plasma en een OLED zijn nu eenmaal de schermen die je gebruikt bij gematigd omgevingslicht.

Niet met je eens, een Plasma was voor destijds de beste schermen met de natuurgetrouwste kleuren TOV de LCD. Ik vond de Samsungs altijd een rode gloed over heen zitten terwijl de Panasonic schermen echt de meest getrouwde kleuren geeft. Philips Plasma's waren altijd er grof in beeldkwaliteit..Ik heb hem nog steeds de Plasma, maar doet het nog steeds prima en niet ingebrand..

Juist bij Panasonic kon je in menu de scan frequentie van 50 Hz naar 100 Hz zetten en flikkerden niet meer..

[Bericht gewijzigd door smd op donderdag 26 mei 2022 18:51:26 (13%)

Ik heb destijds een TX-P55VT30 (min of meer de voorganger van TS)gehad. Ooit gekocht wegens de mooie natuurlijke kleuren en de onovertroffen 3D weergave.
Heb hem na minder dan een half jaar de deur uitgedaan net wegens dat flikkeren.

Toegegeven: de ST en VT50 reeks heb ik nooit écht goed bekeken, maar toch zeker tot en met de ST en VT30 reeks zagen wij hier thuis bij een egaal kleurig beeld flikker. Net zoals je dat ziet met sommige led lampen die geen fatsoenlijke gestabiliseerde voeding hebben.

Een tijdje terug een TX-P50VT30 bemachtigd en hersteld (defect Y-SUS bord, klassieker). Wegens al 3 jaar een OLED gewend te zijn, toch nog maar eens geprobeerd. Kleuren even natuurlijk als die OLED, über 3D beeld, maar ik kreeg opnieuw hoofdpijn door dat geflikker.

Nu heb ik ooit een 50" Kuro gehad van Pioneer (typenummer kwijt, was een Full HD) één van de laatsten die ze ooit gemaakt hebben. Ook opgelapt en die had die flikker absoluut niet. Tenzij je een bepaalde setting veranderde.

Nogmaals, in de ST50 serie van Panasonic heb ik nooit diep in de beeldinstellingen gezeten, dus wellicht kan je het daarmee wegkrijgen (@smd: waar staat die instelling precies?)
Op zich wel een weetje, want ALS dat zo is, ga ik nog wel eens actief opzoek naar dergelijk toestel om eens te restaureren.