Hoe openen TC7210 ?

Weet iemand hoe je de TC7210 (modem/router dat Ziggo meeleverde paar jaar geleden) kunt openen ?

Lucky Luke

Golden Member

“Vast wel”.

Openschroeven zal mogelijk niet mogen, als het in bruikleen is.

Bedoel je “waar zitten de schroefjes en/of de plastic klikkertjes en waar moet ik daar een oud pasje tussen duwen om ze los te klikken?” Of bedoel je “wat is het ip-adress dat ik met een webbrowser de instellingenpagina kan openen?”

Dat laatste staat vast op de sticker (192.168.0.1 oid, maar met een beetje mazzel werkt iets als router.local ofzo ook)

Het eerste is gewoon heeeeeeel voorzichtig zijn en niks forceren. Ik ken dat specifieke modem niet, het is gewoon een algemeen advies. Voorzichtig voelen of schroefjes onder stickers zitten etc, en als alles er uit is voorzichtig met een pasje of plectrum oid in de naden voorzichtig de plastic clickertjes voorzichtig losklikken dat ze niet afbreken. Daarbij moet je voorzichtig zijn, of had ik dat al gezegd?

Als je altijd een stap terug kan, gaat het goed. En even bijhouden welk schroefje waar zat. (Al is dat vooral bij fabrikanten die nèt een halve mm verschillende schroefjes gebruiken een ding. Waarbij verkeerd om echt niet past of zelfs stuk gaat)

Maar, als het nog in bruikleen is, afblijven en ziggo bellen. Je betaald ze om internet te leveren.

Edit: gecorrigeerd! (En ik weet zeker dat je meer dingen zeker weet.)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 25 mei 2022 18:56:23 schreef Lucky Luke:
(127.168.0.1 oid, maar met een beetje mazzel werkt iets als router.local ofzo ook)

1 ding weet ik zeker: Het begint niet met 127. :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

127.x.x.x is ongeveer net zo lokaal als 192.168.x.x

Frederick E. Terman

Honourable Member

Mijn zwager is kok en organiseert ook maaltijden voor grote groepen. Bij zulke gelegenheden draagt hij soms een koksschort met '127.0.0.1' erop.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Omdat het de "localhost" is (127.0.0.1) Wel humor ja.

[Bericht gewijzigd door henri62 op zondag 29 mei 2022 23:01:32 (31%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 27 mei 2022 02:37:41 schreef Kortsluiting_Online:
127.x.x.x is ongeveer net zo lokaal als 192.168.x.x

Toen ik een paar jaar geleden in Rusland was, had ik 192.168.235.x wat gewoon vanuit Nederland naar Rusland werkte. 127.x.x.x blijft ALTIJD locaal op de locale machine.

127.0.0.1 wordt heel veel gebruikt als het local IP adres. Maar officieel heb je gewoon 2^24 -2 Ip adressen beschikbaar die allemaal "localhost" zijn. Op moderne Linux machines wordt 127.0.0.53 als "DNS server" gebruikt. Als ik zonder voorbereiding ping 127.34.234.5 intik krijg ik gewoon antwoord. (in 20 microseconden: Dat is echt de machine niet afgeweest.).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Als ik zonder voorbereiding ping 127.34.234.5 intik krijg ik gewoon antwoord. (in 20 microseconden: Dat is echt de machine niet afgeweest.).

Valt dan weer mee dat locale IP adressen niet via de FSB worden 'omgeroute'... ('big brother' putin kijkt graag mee... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Voor degenen die bang waren dat ik Ziggo eigendom wilde vernietigen:
Door overstap naar ander Ziggo-pakket kreeg ik ander modem/router.
En dag later een Ziggo-brief dat nieuw modem/router onderweg was
en dat ik de oude niet hoefde te retourneren met instructies voor afvalverwijdering.

En ik heb de modem/router inmiddels open gekregen.
De truuk was dat aan onderzijde 2 rubber strips zitten als voetjes.
Als je die strips vcerwijderd zit er een kruiskopschroef achter die je kunt losdraaien.
Vervolgens bestaat de behuizing als 2 plastic schelpen, net een grote oester,
die je moet gaan loswrikken met een spatel omdat er een 10-tal click-verbindingen zijn.
Als die delen uiteindel;ijk loslaten resteert de PCB.
Bijgaand een foto van de PCB:
- in het midden zie je een koelrib met daaronder de CPU en NIC (Broadcom BCM3383).
- Linksonder zie je de aan/uit knop met DC-connector.
- daar net boven zie je een metalen RF-behuizing met de coax-F-connector
en de Docis(3.0)-tuner hierin verborgen.
- net daarboven zie je de USB-connector
- midden links zie je een gele strip met 4 RJ45-ethernetaansluitingen.
De 4 1Gbps poorten worden aangestuurd door de ethernetswitch chip: Broadcom BCM53124
- links boven zie je 2x RJ11-connector voor de telefoon/VoIP.
- midden bovenin zie je de 2.4GHz WiFi module
- rechts bovenin zie je de 5GHz WiFi module,
welke verwijderbaar is door de mini-PCI-connector.
- midden rechts zie je RAM (1 MiB; Macronix MX25L8008E)
en daarnaast Flash geheugen (128 MiB; Samsung K4B1G1646G).

Wat was je doel ermee?
Ga hem iig niet aan het CAI netwerk hangen als je eraan gerommeld hebt. ;-)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Sine

Moderator

@Fantomaz
Dat klinkt als een uitdaging, hoe krijg je heel docsis plat in een wijk ;)

@LittleBit
Zoals verwacht niet echt een berg bruikbare onderdelen.

> Wat was je doel ermee?
enerzijds bevredigen van mn nieuwsgierigheid
anderzijds: veel PCB's zijn aantrekkelijker om te aanschouwen dan menig schilderij !

Op 30 mei 2022 22:45:44 schreef Sine:
@Fantomaz
Dat klinkt als een uitdaging, hoe krijg je heel docsis plat in een wijk ;)

Is wel een dingetje inderdaad... :-)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Sine

Moderator

Is dat werkelijk een dingetje?

Ik kan me niet voorstellen dat je ooit een plat net hebt gehad door iemand die in zijn modem is gaan prikken.

Op 30 mei 2022 08:53:20 schreef rew:
127.0.0.1 wordt heel veel gebruikt als het local IP adres. Maar officieel heb je gewoon 2^24 -2 Ip adressen beschikbaar die allemaal "localhost" zijn.

Well... That didn't age well.

Er schijnen voorstellen te lopen om die localhost en andere IP adressen beschikbaar te maken voor publiek gebruik.

https://tech.slashdot.org/story/22/05/31/1958213/freeing-up-of-hundred…

Ik zeg dom idee: van 127.x.x.x weet ik bijvoorbeeld dat veel implementaties dat gewoon blind als localhost interpreteren zoals jarenlang de standaard is geweest. Dus als de nieuwe web24.amazon.com ineens 127.1.2.3 wordt, dan geef ik je op een briefje dat er nog decennia lang machines zijn die dat niet kunnen bereiken.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 31 mei 2022 22:31:18 schreef Sine:
Is dat werkelijk een dingetje?

Ik kan me niet voorstellen dat je ooit een plat net hebt gehad door iemand die in zijn modem is gaan prikken.

Of het ooit moedwillig is gedaan, weet ik niet. We hebben wel eens een situatie gehad met een modem die zich steeds aanmeldde, maar waarvan niemand wist waar die stond. Een Mac adres wat ongecontroleerd stond te stampen.
Had even nodig voor we die vonden. Bleek een ex klant te zijn waar de modem nog in het net hing én die stond te "blazen" en daarmee het netwerk vervuilde.
Het is wel een apparaat wat een signaal kan genereren...

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)