USB poort op KPN-modem

mel

Golden Member

Mijn modem staat in de meterkast, daar komt de kabel ook binnen. Pas moest ik in die kast zijn, en toevallig ontdekte ik een USB poort op dat modem zitten.
Waar is die voor? Zou je er een USB printer op kunnen aansluiten?
Of is dat voor een memory stick?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Mogelijk, en mogelijk
Zal allemaal afhankelijk zijn van welke instellingen je modem ondersteunt
Ik heb geen kpn

Jeroen

Moderator

Misschien eens in de handleiding kijken? Just a thought :X

High met Henk

Special Member

bij een FRITZBOX kun je er een NASHDD op aansluiten.

dan krijg je dus effectief een NAS

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Sommige van die dingen kunnen ook als NAS dienstdoen. Dus memory stick of externe harddisk. Maar ook dingen als een printer zou mogelijk kunnen. Het is maar wat de fabrikant leuk/nuttig vond om te implementeren.

Intern zijn dat soort machines vaak gewoon een Linux machine. Dus plug er een USB device in en binnen het linux systeem kan je er wat mee. Maar om het dan "nuttig" te maken voor ongeoefende gebruikers kost wat meer werk. Er moet een GUI zijn om de disk te formatteren/gebruiken, users aan te maken, de boel te exporteren op een manier dat mensen er wat mee kunnen enz. Idem voor als je een printer wil ondersteunen.

Ik zelf denk dat rond 20 jaar geleden een router waar een USB-printer aan kon een slim idee was. Tegenwoordig hebben de meeste printers toch een wifi of ethernet aansluiting? Of bestaan USB printers nog?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
mel

Golden Member

Ik heb er eentje ;)
Maar ik zal eens zoeken of ik de handleiding van dat ding nog eens kan vinden.
Voorlopig bedankt, iedereen. :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
bprosman

Golden Member

Welke versie Modem / Router heb je ? KPN heeft nogal wat versies uitgebracht.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Kan je met typenummer geen handleiding op intrnet vinden? Misschien zelfs uitgebreider dan die je er bij KPN bij kreeg...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
mel

Golden Member

Er staat op de achterkant: KPN box 12.de fabrikant is Sagem.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Arco

Special Member

Vond dit op KPN forum:

"Helaas, de USB poorten op de KPN Box 12 hebben geen functie. Dit is op alle recente modems van KPN zo.
De fabrikant Sagemcom heeft daar mogelijk plannen mee gehad, maar KPN (nog?) niet."

Schijnt een 'downgrade' van de Experiabox 10 te zijn... ;) (pair bonding is bijv. niet meer mogelijk)

[Bericht gewijzigd door Arco op dinsdag 31 mei 2022 11:10:56 (18%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mel

Golden Member

ja, daar was ik ook inmiddels achter.. Dank je wel,Arco.
Wel jammer, anders had ik mn printer in de meterkast kunnen plaatsen.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
dijkmane

Golden Member

KPN zet dat soort gein altijd uit, meeste andere providers ook trouwens.

modem fabrikant heeft het wel zo gemaakt dat je er een printer of opslag op aan kunt sluiten, maar in de firmware zetten de providers dit uit.
Anders moeten ze het ook gaan ondersteunen en krijgt de helpdesk allemaal telefoontjes van mensen die het niet lukt om te printen op... etc.

In no Sense, Nonsense
Arco

Special Member

Wel jammer, anders had ik mn printer in de meterkast kunnen plaatsen.

Kan met een usb->lan print server...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

En weer een reden om zoveel mogelijk functies in je gekregen router te dumpen, en alles te beheren vanaf je eigen router

Wij hebben een KPN Experia Box v.10 voor zakelijk internet en VOIP.
Enige maanden geleden kregen wij een gratis Huawei 4G USB dongle als back-up internet bij lijnstoringen. Deze moest in de USB port van het modem, plug and play.

Ik heb hier een Kabel modem van Ziggo, ook met USB poort.

USB disk inprikken en je kunt het gebruiken als NAS.
Wel even configureren.

RAAF12

Golden Member

Op 31 mei 2022 11:42:15 schreef dijkmane:
KPN zet dat soort gein altijd uit, meeste andere providers ook trouwens.

modem fabrikant heeft het wel zo gemaakt dat je er een printer of opslag op aan kunt sluiten, maar in de firmware zetten de providers dit uit.
Anders moeten ze het ook gaan ondersteunen en krijgt de helpdesk allemaal telefoontjes van mensen die het niet lukt om te printen op... etc.

Klopt staat ook op de KPN site
c/p

Het modem moet eerst de juiste firmware gepusht krijgen om bv met de 4GBackup dongel te kunnen werken.
Support op dit modem is alleen beschikbaar in combinatie met een KPN EEN ‘abonnement’

Voor de zakelijke markt. Ik heb de Box12 een jaar gehad op glasfiber en geen problemen ondervonden. Goede Wifi, beveiliging en weinig warmte. Stond in de woonkamer en had overal snelle wifi. Heb nu een oudere box staan, een Experiabox V10A, een 'heethoofd'

edit: ik heb oppervlakkig gelezen want T-sec had het al gemeld.