Dit is een was machine met de beruchte zeepbak en tandwielen. Stopte net na inschakelen, want tandwielen geblokkeerd, Draaide gewoon met een tandwiel verwijderd. En elders zag ik dat met twee tandwielen verwijderd het ding gewoon draait. Maar de vijf mondjes niet langer de verschillende zeepbakjes bedienen. Helaas stond de AEG bij mij op een positie waarbij die geen water toeliet. Zeepbak gedemonteerd, maar toen bleek het oranje tandwielen soort potmeter met twee lopers en verbonden aan een printplaatje met - naar ik vermoed de verschillende programma's. Geen idee dus van de juiste positie. Ik kon in bedrijf dat oranje tandwiel wel een weinig optillen en van positie veranderen, maar er was maar een positie waarbij water instroomde en de machine na een paar keer draaien een programma ging lopen. Maar dan ergens halverwege 3 knipperende ledjes. Naderhand besefte ik, het begin van een programma. Enfin, kon geen service manual vinden, en de platte aanvoer-draadkabeltjes zitten geklemd. Want met dat plaatje los is er misschien nog wel soep te maken van de juiste positie. De hamvraag dus; wat is de juiste positie voor die lopers op dat printplaatje ? Tandwiel moet met de lopers in precies de juiste positie staan, want dan moet het printplaatje omgekeerd erop en de zeepbak weer in elkaar... Wat een rare constructie. Nieuwe zeepbak 139 euri bij de onderdelenwinkel. Niet op ebay. Aan tandwielen overigens geen defecten kunnen vinden. ... Misschien bevat de SM de juiste positie van die "potmeter' en sowieso van de andere tandwielen... Geen markering of zoiets handigs kunnen ontwaren