wolf garten 40V accu

Dat is hier ook al gebeurt, per ongeluk over kabel rijden, hele huis zonder stroom... Ja dan liever eentje met accu en snellader, ik zou dat ding niet meer kunnen missen. En geheel buur en milieu vriendelijk ook!

Das weer eentje gered van de schroothoop! ;)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

tja, ik dacht een 230V maaier te nemen, maar omdat ik toch een berg van de juiste packs had slingeren, toch een accumaaier gekocht. dat gaat prima, heel t grasveld op een halve acculading. dat snoer mis je niet, een kennis doet altijd de heg snoeien met een heggeschaar en 1 verlengkabel per keer, keer of 5 ingekort eerst :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Nog een paar keer zijn heggenschaar gebruiken, en dat wordt ie vanzelf snoerloos... :P

Heb ook een heggenschaar met accu, onwijs gaaf om te gebruiken gewoon!
Geen stinkende, rokende motor met rotherrie, maar gewoon stil zonder iemand te storen!

Mijn buur heeft er eentje met benzinemotor wat dacht je? en ook nog een bladblazer, op alweer benzine. Mijn buurman is echte fan van benzine! :(

Al veel ruzie gehad met zijn lawaai...

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Op 5 juni 2022 20:22:51 schreef CrossFireX:
Nog een paar keer zijn heggenschaar gebruiken, en dat wordt ie vanzelf snoerloos... :P

Heb ook een heggenschaar met accu, onwijs gaaf om te gebruiken gewoon!
Geen stinkende, rokende motor met rotherrie, maar gewoon stil zonder iemand te storen!

heb ik ook 1, gekregen geval, dat ding was origineel op nicd. dik 25 jaar oud, omgebouwd op 18V liion en dat rammelt erdoor. nog degelijk gemaakt spul tegen dat gammele van tegenwoordig.

op accu gaat tegenwoordig elke hovenier, of plantsoenendienst. die hebben een berg laders staan en het gaat door. die benzinedingen hebben vaker onderhoud nodig en mogen her en der al niet meer, was veelal 2 takt spul nog. accumachines wegen een stuk minder en geven veel minder trillingen, dat scheelt als je er dagelijks mee sleept.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik haat alle tuinmachines op benzine voor thuis gebruik!!! Vooral die rotherrie als je buiten in het zonnetje zit te praten of wat te rusten.

Ik wordt er echt knettergek van, dat knagende ronkende geluid werkt echt op mijn zenuwen, en dat soms echt urenlang.

En net als je denkt, eindelijk rustig... Begint iemand anders verderop met zijn benzinemaaier.... :X

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op zondag 5 juni 2022 20:48:52 (17%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Wel leuk dat elektrische maar ik mis dan algauw de lucht van 2 takt. >:)

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Niks beter in de morgen dan een teug frisse benzinelucht...

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

heggeschaar heb ik ook op accu, niet echt nodig, maar in de action aan 29,95€, dat kon ik niet laten liggen.
tevens ook omdat ik al tal van die accu's heb rondslingeren van de boormachines, schroefmachines, slijpschijven....
https://www.action.com/nl-be/p/ferm-heggenschaar/

de hogedruk van de action werkt ook redelijk goed, voor batterij gevoed te zijn. en die zuigt zijn water op uit de emmer (kan ook met tuinslang). ideaal voor de ligfiets eens af te spuiten.
geen gedoe met verlengkabels, waterleidingen (want je raad het al, de waterleiding aan het huis, de electriciteit in de loods. de enige plaats waar ik kan werken dan is net halfverwege beide gebouwen)

ik werkte vroeger in de garage zuiver electrisch met kabels, maar behoorlijk ergelijk als al je kabels in een knoop geraken terwijl je onder de auto bezig bent. langzaam aan alles op accu beginnen kopen en werkt toch veel prettiger.
daarmee, de grasmachine was zowieso de volgende. en heb deze 'splinternieuw' als beschadigd kunnen kopen voor een prijs. helaas zonder accu en lader en die kosten het meeste (200€ voor beide). nu opgelost voor 16€ met een chinees controllertje. en als het moet, is het maar de kabels terug te pluggen om origineel te zijn.

zou wel eens tijd worden dat tuinmachines en powertools op universele batterijen gaan werken. behoorlijk ergelijk als een machine kapot gaat en het de enige met die accu is, is de accu/lader ook direct voor de vuilbak

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken