heggeschaar heb ik ook op accu, niet echt nodig, maar in de action aan 29,95€, dat kon ik niet laten liggen.
tevens ook omdat ik al tal van die accu's heb rondslingeren van de boormachines, schroefmachines, slijpschijven....
https://www.action.com/nl-be/p/ferm-heggenschaar/
de hogedruk van de action werkt ook redelijk goed, voor batterij gevoed te zijn. en die zuigt zijn water op uit de emmer (kan ook met tuinslang). ideaal voor de ligfiets eens af te spuiten.
geen gedoe met verlengkabels, waterleidingen (want je raad het al, de waterleiding aan het huis, de electriciteit in de loods. de enige plaats waar ik kan werken dan is net halfverwege beide gebouwen)
ik werkte vroeger in de garage zuiver electrisch met kabels, maar behoorlijk ergelijk als al je kabels in een knoop geraken terwijl je onder de auto bezig bent. langzaam aan alles op accu beginnen kopen en werkt toch veel prettiger.
daarmee, de grasmachine was zowieso de volgende. en heb deze 'splinternieuw' als beschadigd kunnen kopen voor een prijs. helaas zonder accu en lader en die kosten het meeste (200€ voor beide). nu opgelost voor 16€ met een chinees controllertje. en als het moet, is het maar de kabels terug te pluggen om origineel te zijn.
zou wel eens tijd worden dat tuinmachines en powertools op universele batterijen gaan werken. behoorlijk ergelijk als een machine kapot gaat en het de enige met die accu is, is de accu/lader ook direct voor de vuilbak