AEG vaatwasser fse72710p diverse foutcodes: printplaat?

goede morgend,

Ik heb een AEG fse72710p (911434441). Maar ik had eerst de foutcode i10 en ook i20. Heb dat kunnen oplossen, heb het toestel op de zijkant gelegd en heb het zourreservoir uitgekuist en pomp uitgekuist. Ergens zat een stukje champignon.

Daarna terug aangezet maar ik blijf de foutcode i10 / i20 hebben (soms in het begin en soms op het einde van het programma. De toevoer is ok, er staat genoeg water in de machine en als ik de machine opendoe en foutcode reset, gaat hij gewoon verder met het programma. MAAAAAR het water is altijd koud.

Kabels zitten op de correcte plaats, ben voorzichtig geweest.

Ik vermoed dat ik hier te maken heb met een probleem op de printplaat. Of heeft er iemand een ander idee?

Printplaat ziet er ok uit (geen corrosie, geen hoekjes van chips, ... ) , is niet nat geweest. Kan dit hersteld worden?

Ik wens je nog een prettige dag,
Sven

I10/20 is toch iets met afvoer en toevoer van water, kan zijn dat je terugslagklep geblokkeerd is door een andere champignon. werkt bodemvlotter OK?? Geen lekkage?? Het niet verwarmen komt door defecte tacho sensor op de omwals pomp.. (of defecte relais op print)

Ik weet niet in welk land je woont maar in BE herstelt AEG uw vaatwas voor 199 euro all-in als je die zelf niet meer aan de praat krijgt.

De technieker zei mij dat wanneer er geen wisselstukken aan tepas komen dat het bedrag verlaagd wordt naar 125 euro want hij wordt regelmatig gebeld omdat er een stukje glas in de pomp zit of een ander voorwerp ;) maar dat stond niet in de email die ik gekregen heb van AEG.

Dus eerst info vragen als je ze opbelt.

LDmicro user.

voor iets kleins 125 Euro is nogal wat... 199 Incl wisselstukken is niet gek daarintegen...

Dat dacht ik ook maar als je het zelf niet kunt oplossen wat doe je dan als het toestel niet gekocht werd bij een lokale handelaar?

LDmicro user.

Meer en meer wordt er online gekocht en de lokale witgoedhandelaar mag dan de problemen gaan oplossen.

Men gaat voor de koopjes, niet voor service helaas.. En vind men het gek dat al due zaakjes verdwijnen!!