LOEWE Individual Sound Subwoofer

M’n subwoofer gaat niet meer aan. Ik vond aparte puntjes die verroest lijken. Kan het hier aan liggen?

Henry S.

Moderator

Het lijkt er op dat de lijmchinees een slechte dag had.
Verroest... waar zou dat vandaan moeten komen?

Als een subwoofer niet aan gaat, dan eerst maar eens aan de condensators meten.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Krelis Vonketrekker

Golden Member

glor houdende lijm, speciaal gebruik om apparaat te vernietigen in de loop der jaren. Alle lijm resten weg krassen, en de onderdelen te aangetast zijn, vervangen.De lijm gaat geleiden als het donkerbruin wordt. En koperdraad vreet het op. te zien aan de groene uitslag. Ik heb in het verleden als reparateur hier heel veel apparaten voor moeten repareren.De lijm wordt gebruikt als verdien model! (helaas) Aangetroffen in vele merken tranceivers. Jaar in jaar uit, dat geeft aan dat het opzettelijk in gebruik is!! Ook op tweeter bedrading werd het gebruikt.

Wat is glor houdende lijm?
Heb ook zo een subwoofer gekregen om te repareren. Op het eerste zicht lijkt het hetzelfde probleem te zijn. Zal straks de weerstandjes eens meten.
Het verhaal van de lijm interesseert mij, maar op google vind ik niets terug over glor houdende lijm.

maartenbakker

Golden Member

De vraag is of er glor, of chloor, inzit. Ik denk dat om een hygroscopisch polyurethaan gaat.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."