SDR HF transceiver in zakformaat

Op Youtube kwam ik deze video tegen van W2aew, waarin een zeer compacte SDR tranciever wordt besproken.
Interessant misschien omdat ik als zelfbouwer met analoge techniek niet tegenop kan bouwen.
Veel plezier ermee: https://www.youtube.com/watch?v=sPL5eMqU6gc

Telefunken Sender Systeme Berlin

comments onder de video gelezen ?

Peter112 ja die heb ik wel/niet gelezen even vlug doorgenomen wat bedoel je daar specifiek mee?

Telefunken Sender Systeme Berlin

Het is een leuk dingetje voor de vakantie... maar wel een beetje duur voor zo'n gadget. 640,- op AliExpress, hmm.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Henry S.

Moderator

Duur, en omdat de maker support afkapt na lastige vragen dan heb ik er geen vertrouwen in.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Hubie

Special Member

Ik vind het ook erg duur.Voor dat geld koop je 9 x dit doosje.Dit is een QRP doosje maar als je er een eindtrapje bij maakt heb je toch het zelfde?

[Bericht gewijzigd door Hubie op zaterdag 4 juni 2022 15:52:48 (41%)

Mwah, ik vind het nogal een groot verschil of je 2 losse apparaten, zonder waterval enzovoorts hebt, of dat je een 'kant en klaar' product hebt. Ook het standaard kastje doet wat goedkoper aan.

Maar verder ben ik het er mee eens, voor dat geld kom je ook al een aardig eind bij de japanse en amerikaanse merken.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Momenteel hier niets als slechte ervaringen bij Aliexpress.
De laatste bestellingen zijn na 2 maanden nog steeds niet aangekomen, Ali onerneemt geen actie omdat ze volgens hen hier in Nederland zijn aangekomen en ik moet "geduld hebben"
Ook 3 andere bestellingen zijn na 40 dagen nog steeds onderweg en daarvan hebben ze de levertijd gewoon met 1 maand verlengd.
Terwijl ze bij aankoop garandeerden dat het binnen de termijn geleverd zou worden.
Ik ben er een beetje klaar mee, okè ik ben me ervan bewust dat bestellingen bij de chinees wat langer kunnen duren maar nu ze zelf de voorwaarden/levertijden eenzijdig zonder overleg gaan wijzigen, stop ik met kopen bij Aliexpress.
Dan maar wat meer in europa betalen. Het voordeel is ook niet meer zo groot.

Krelis Vonketrekker

Golden Member

Ron01 heb bij Aliexperss een ocxo 10 MHz besteld, binnen 11 dagen geleverd!! Korter dan opgave.( ontvangen 30-5-2022). maar een kennis van mij wacht ook al maanden op levering!