Liebherr tafelmodel geeft foute temperatuur weer

Het gaat om Liebherr tafelmodel vrieskast typenr GS1583.

De koel kast geeft met een aantal ledjes de temperatuur weer. Ledje geeft -15 aan.

Gemeten met goede thermometer-28.

Het alarm signal blijft afgaan. Wie weet raad?

Mkt nameten. Uitgesoldeerd meten. Niet op de print. Verwacht een 0,47uF of 0,68uF of 1uF zie opschrift
Ntc nameten. Waarden op foto

Gezien de waarde liegt verwacht ik niet het relais.

[Bericht gewijzigd door EricN op maandag 13 juni 2022 18:59:36 (17%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ingeschuimde temperatuurvoeler is defect... Komt erg vaak voor.. Voor het gemak doe eerst EricN zijn tip met de condensator.

Bedankt voor jullie tips. Ik ga ermee aan de slag.

Inmiddels MKT nagemeten geeft waarde weer zoals opdruk 0.47uf

Temperatuur voeler in andere diepvries gelegd. Nagemeten deze waarde's kloppen ook. Is er nog iets wat ik kan doen?

Temperatuur voeler in andere diepvries gelegd, hoe doe je dat?? De sensor zit in de wand ingeschuimd en zal je moeten uitsnijden..

De temperatuur voeler zit onder de middelste vrieslade in een houder geklikt en dan door de wand naar de print. Ik kon hem er zo uithalen.

Doe de sensor van de print en hang eens een 18kohm of 22kohm (-25)of potentiometer op de print om te kijken of de print bij een bepaalde waarde andere aanduiding gaat geven. Wel opgelet, de print is niet galvanisch gescheiden vh net en elektrocutie is dus mogelijk. Opgelet dus!

Welke waarden heb je zoal gemeten van de ntc?

Als dit niet helpt ga je voor een nieuwe print moeten gaan of een schema opstellen van de ganse print om alzo de werkelijke fout op te sporen.

Wat ik ook al gedaan heb als het echt een verloren zaak is. (Als je op het punt staat op te geven en wil weggooien). Gat in de front boren. Mechanische thermostaat inschroeven en motor daarop aansluiten. Als je wil kan je er ook een alarm neon lampje daarop aansluiten (service thermostaat nr 6 dacht ik)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Bij -20 meet ik 16K Ohm

22gr kamertemperatuur meet ik 3,1K Ohm

Het is opgelost met een nieuwe print. Bedankt voor jullie hulp.

Dan is het toch een voeding issue... Dat is veel voorkomend.. Maar dit is nog Etage frost, dus al een vrij oud kastje (15+)