Ue49ku6400

Het toestel is tijdens het spelen uitgegaan
Toen ik hem in de werkplaats aan zette heeft hij een moment beeld gehad
Daarna in de beveiliging
Main los geen leds,of werk dat niet zo bij deze toestellen?
Scherm los gaat in de beveiliging
Heeft iemand een idee?

Bij dit model moet de backlight werken als het mainboard niet aangesloten is.

William bedankt,heb dus een voeding/led probleem

William nog een vraag
Gaat hij in de beveiliging als de led,s defect zijn?
Gr pieter

William
Linker led strip is defect
Bedankt voor het mee denken
Gr pieter

Yep, altijd in onderstroom beveiliging, maar conclusie heb je al getrokken.. drama om te vervangen!!

Op 14 juni 2022 12:04:24 schreef pl:
William
Linker led strip is defect
Bedankt voor het mee denken
Gr pieter

Edge leds, beide strips vervangen is wel te doen als je handig én voorzichtig bent. Is de diffuser niet verbrand of een beetje gesmolten want dat kom ik steeds vaker tegen bij Samsung...

PS William, heb jij nog een 55" difuser plaat??

Wel meer dan 1 maar die dingen zijn niet te versturen zo groot.

Zelf had ik ook laatst KU model met ingebrande defuser,
Heb de plaat 180 graden gedraaid zodat de leds weer ongestoord konden stralen. viel nog niet eens tegen.

maartenbakker

Golden Member

Op 15 juni 2022 19:03:23 schreef smd:
PS William, heb jij nog een 55" difuser plaat??

Moest dat van een bepaald type zijn?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik kan de plaat helaas niet 180 Graden draaien, beide zijkanten zijn verbrand en ingescheurd helaas.. Geeft niets William, ik kan hem wel ophalen evt!! Gaat om links rechts backlight type, Maarten Alvast bedankt als je er 1 heb..

[Bericht gewijzigd door smd op donderdag 16 juni 2022 22:41:16 (10%)

Zal wel voor een UE55JS8500 zijn, helaas ben je na het vervangen meestal nog niet. Hoe zit die gele folie eruit, is die ook verkleurd? Zo ja dan blijf je dat zien. Die gele folie mag je er niet uit laten want dan heb je blauw licht i.p.v. wit licht. De diffuser die je als vervanger kunt gebruiken zitten ook in de UE55D-serie.

Hoi William, de gele folie is nog in tact gelukkig, alleen plaat is op vele plekken gebarsten en oververhit/verbrand geweest.. Ook de UE55D series zie ik helaas niet meer.. (moederbord problemen) Hopend dat jij nog wat heb..??

Ik heb er nog 1 staan zag ik en die houd ik in voorraad, ik kom die ellende bakken nog wel eens tegen. Ik zal kijken of er nog een 2e bij staat.

@SMD Jammer dat je niet kan draaien, met side edge backlight wordt dat lastig uiteraard. Bij mij zat het aan de onderkant en pakte die oplossing goed uit, Klant was er tevreden mee.

William, ik hou me aanbevolen als je ergens een verdwaalde heb...

Leds verbrand,diffuser o
Ver een stuk gesmolten!
Lekkere tv,s

Klopt, dit model was geen succes op dat gebied en later kwamen ze met LED strips in de onderrand, ging beter maar ook die faalde.. PS William, gele sheet is ietsjes aangetast, maar ga je dat zien??

Typische ontwerpfouten van Samsung, verticale leds bij die Edge gebogen schermen, die nauwelijks gekoeld (niet dus) worden. Kan niet anders ook maar dit zijn dus echt weggooi tv's die bij te fel ingesteld beeld dus ook de sheets van de diffuser doen verkleuren en vervormen zodat je rare beeldvlekken ook krijgt in je backlight. Ook hebben deze tvs dichte kappen zonder schroeven vaak, die je alleen met wat geweld en schade openkrijgt. Is echt wel over nagedacht, hoe krijg je een tv zsm defect. Rotzooi die mooi eruitziet maar slecht is ontworpen.

*hier heb ik geen app voor nodig

Op 19 juni 2022 18:38:50 schreef smd:
PS William, gele sheet is ietsjes aangetast, maar ga je dat zien??

Ja dat blijf je zien, de gele folie zorgt ervoor dat het blauwe licht van de leds wordt omgezet naar wit licht, op de plaats waar de folie verkleurd is of beschadigd zal de weergave niet hetzelfde zijn en dat is bij deze curved toestellen waar de lichtafbuiging altijd al een probleem was zeer goed zichtbaar. Zelfs na vervangen van de diffuser en de folie is het beeld zwaar ^&@^#@#!.
Ik snap niet dat Samsung hier niets van geleerd heeft want nu enkele jaren later is het weer zover met verbrande diffusers etc.

Ja klopt, probleem keert zo weer terug bij latere modellen.. ik snap het ook niet.. Ach wil het toch proberen.. Is niet heel erg aangetast, slecht mm s