Liebherr Premium vriest niet

Hallo, Liebherr vriest niet. Compressor loopt niet. Display temp. licht op en
reageert op + en -, niet op alarm, niet op inschakelen, wel op invriezen.
Kan slecht bij de aansluitklemmen om de compressor te controleren. Type GP1466. Graag advies.

Meeste gevallen mkt. Zal weer een zwarte zijn zeker? 0,47uF?

Plastiek stukjes wegdoen aan frontpaneel daar waar scharnierpunten links en rechts zitten. Beide vijzen los. Front er af. Print eruit. Zwarte legoblok lossolderen. Met capaciteitsmeter nameten. Waarde en opschrift mededelen aub.

[Bericht gewijzigd door EricN op vrijdag 17 juni 2022 06:29:15 (66%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Hallo, Snap de omschrijving niet. Kan aan de zijkanten bij deur scharnier niets vinden. Wel midden onder een strip waar ik nog niets mee kan.

Ah. Die modellen. Ja, dan is het prutsen tot de front eraf komt. Ik zie weerhaakjes zitten op je foto. Soms zit de front zelfs wat geplakt met dubbelzijdige tape.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

?weerhaakjes losklikken en komt dan alles naar voren? pos 10 20 50 ook?
Geen schroeven?

Wat is dat tegenwoordig met al die liebherr kastjes die met bosjes uitvallen overal? Ook hier bij vrienden en familie die zo een kast hebben, niks dan problemen!

Duidelijk is wel dat Liebherr niet meer is wat het was...jammer... :(

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Staat kast simpelweg niet in Demo mode?? Geeft de kast al een - temperatuur aan?? Sommige mensen leunen tegen kast aan en weten te presteren om Demo mode te activeren. In demo mode werkt alles maar compressor slaat niet aan!!!

Ik dacht dat je het kon deactiveren door aan/ uit tegelijk met Invriezen tegelijk indrukken (3 sec), dan knippert D0 ( demo mode) als je D1 kiest is kast uit Demo mode!!

Ik kan er naast zitten, als ik er voor sta doe ik het zo.. Wellicht weet EricN het uit zijn hoofd??

Niet met je eens CrossfireX, Liebherr is veelverkocht en uiterst betrouwbaar. Ja de reden dat die kasten en andere merken ook gevoelig worden is door die electronica shit vanwege A+++++++ klasse.. Met ouderwetse thermostaat onverwoestbaar..

[Bericht gewijzigd door smd op vrijdag 17 juni 2022 18:45:07 (20%)

Precies omgekeerd: D0 is demo uit, D1 is demo ingeschakeld.
Ik was toch ook geneigd om aan die demo te denken als ik TS zijn post las. Als die 0,47uF kapot is knipperen de display al eens (ttz knipperen, zo in - en uitfaden).

Liebherr is de laatste jaren wel terug beter bezig naar mijn mening.
Tot tien jaar terug zaten ze veel te klooien met hun temperatuurvoelers, wat inmiddels meer dan opgelost is.
Enkel begrijp ik niet waarom ze met die serievoedingen blijven knoeien. Wat kost nu een eenvoudige betrouwbare gestabiliseerde voeding die niet stuk gaat... (ttz geen idee wat er tegenwoordig in Liebherr gebruikt wordt; ze gaan nog zo weinig kapot)

Ook iets grappigs wat me opvalt: zoals bij Miele tegenwoordig alles vaak kapot gaat... Precies nu Liebherr erg goed materiaal levert, gaan ze bij Miele hun koeling van de BSH groep afnemen. |:(

Volgens miele omdat de leveringen bij liebherr achter lopen. Maar het was bij de eerste siemens/miele wel een verassing. De bevestigingsbeugel bij inbouw is heden bijna transformatorblik. Wat een lichte brol. Groot verschil met liebherr qua stevigheid.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Heb je een foto vh typeplaatje?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 18 juni 2022 12:21:23 schreef EricN:
Maar het was bij de eerste siemens/miele wel een verassing. De bevestigingsbeugel bij inbouw is heden bijna transformatorblik. Wat een lichte brol. Groot verschil met liebherr qua stevigheid.

Echt hè. Wat ik me afvraag: met Siemens inbouw koeling anno 2022 geen ervaring. Is dat daar ook zo?

maartenbakker

Golden Member

Siemens is bij mijn weten nog steeds BSH, dus of dat ooit nog wat wordt? Verbazingwekkend dat Miele daar nu zaken mee gaat doen. Als ik in de schoenen van Miele stond en ik had een probleem met de bedrijfsvoering, zou ik Italiaans gaan inkopen. Grotere winstmarge en minstens zo betrouwbaar als BSH.

Op 18 juni 2022 11:53:45 schreef Beeldbuisje:
Wat kost nu een eenvoudige betrouwbare gestabiliseerde voeding die niet stuk gaat...

Zo eentje met een LNK IC erin en een te lage anti-surge weerstand? >:-)

Ervan uitgaande dat je een schakelende voeding bedoelt; een serievoeding is ook gestabiliseerd.

Net als een schakelende voeding is een serievoeding net zo betrouwbaar als de gebruikte onderdelen. Een serievoeding heeft minder tot véél minder onderdelen (3 discrete onderdelen als je Chinese Madman Muntz ontwerpkunsten gebruikt, 6 als je het iets beter wilt doen, 9 of 10 volgens het boekje), dus zou makkelijker en goedkoper betrouwbaar te maken zijn.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 18 juni 2022 14:40:35 (21%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

daarom dat ik expliciet sprak over betrouwbaar

Italiaans betrouwbaar? Hè? Net zoals de Whirlpool-Indesit wasmachines. Kan je nog geen wol mee wassen, draaitempo veel te hoog.

De laatste tijd wel vrij goeie ervaringen met Siemens & co. Dat leeft ook niet langer dan 10 jaar, maar als het kapot gaat zijn de onderdelen betaalbaar en de technische dienst van BSH zoekt naar oplossingen. Anders als de dikkenekkerij bij Miele tegenwoordig. Het kan en het is nooit. Ze zijn de perfectie zelve, bah.

@ Ericn. Opplaatje staat GP1466. Index 23/00.
Servicenr. 9988909-00.
Kan je afbeeldingen niet lezen , te vaag.

@smd; Je had me verkeerd begrepen, dat was nu precies wat ik bedoelde... Die oude Liebherr doet het nog altijd, op naar 20 jaar dienst...

Ik heb nu een A++++++ shit staan in huis, tijd zal het leren dacht ik, we zien wel!

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Op 18 juni 2022 14:24:30 schreef Beeldbuisje:
daarom dat ik expliciet sprak over betrouwbaar

Italiaans betrouwbaar? Hè? Net zoals de Whirlpool-Indesit wasmachines. Kan je nog geen wol mee wassen, draaitempo veel te hoog.

De laatste tijd wel vrij goeie ervaringen me.

Italiaans idd. Ik viel bijna van mijn wc bril toen ik het las. Hah

Siemens en ingeschuimde sensors 8)7

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
RAAF12

Golden Member

Op 18 juni 2022 14:14:32 schreef maartenbakker:
Siemens is bij mijn weten nog steeds BSH, dus of dat ooit nog wat wordt? Verbazingwekkend dat Miele daar nu zaken mee gaat doen. Als ik in de schoenen van Miele stond en ik had een probleem met de bedrijfsvoering, zou ik Italiaans gaan inkopen. Grotere winstmarge en minstens zo betrouwbaar als BSH.
[...]Zo eentje met een LNK IC erin en een te lage anti-surge weerstand? >:-)

Ervan uitgaande dat je een schakelende voeding bedoelt; een serievoeding is ook gestabiliseerd.

Net als een schakelende voeding is een serievoeding net zo betrouwbaar als de gebruikte onderdelen. Een serievoeding heeft minder tot véél minder onderdelen (3 discrete onderdelen als je Chinese Madman Muntz ontwerpkunsten gebruikt, 6 als je het iets beter wilt doen, 9 of 10 volgens het boekje), dus zou makkelijker en goedkoper betrouwbaar te maken zijn.

Iets wat op 18kHz staat te hakken jaar in jaar uit is in mijn ogen toch iets minder betrouwbaarder dan een 50Hz netvoeding. Buiten dat produceren ze ook een hoop rotzooi zowel op de output als op het net. Tis natuurlijk goedkoper dan zo'n 50Hz trafo en lichter.

Bosch maakt zelf geen tafel model producten meer, was niet winstgevend. ik vind BSH koelapparatuur nog steeds niet betrouwbaar... De Whirlpool komt naar mijn weten uit de oude IRE fabrieken, wat echt betrouwbaar spul was...

Op 18 juni 2022 11:53:45 schreef Beeldbuisje:
Precies omgekeerd: D0 is demo uit, D1 is demo ingeschakeld.
Ik was toch ook geneigd om aan die demo te denken als ik TS zijn post las. Als die 0,47uF kapot is knipperen de display al eens (ttz knipperen, zo in - en uitfaden).

Liebherr is de laatste jaren wel terug beter bezig naar mijn mening.
Tot tien jaar terug zaten ze veel te klooien met hun temperatuurvoelers, wat inmiddels meer dan opgelost is.
Enkel begrijp ik niet waarom ze met die serievoedingen blijven knoeien. Wat kost nu een eenvoudige betrouwbare gestabiliseerde voeding die niet stuk gaat... (ttz geen idee wat er tegenwoordig in Liebherr gebruikt wordt; ze gaan nog zo weinig kapot)

Ook iets grappigs wat me opvalt: zoals bij Miele tegenwoordig alles vaak kapot gaat... Precies nu Liebherr erg goed materiaal levert, gaan ze bij Miele hun koeling van de BSH groep afnemen. |:(

Tja de logica moet je niet zoeken, meer winst wel
Veel uitval van Miele apparatuur in waarborg periode dan?

maartenbakker

Golden Member

Op 18 juni 2022 15:16:05 schreef EricN:
[...]

Italiaans idd. Ik viel bijna van mijn wc bril toen ik het las. Hah

Koelkasten zijn wel heel wat anders dan wasmachines. Hoe zit het met Italiaanse koelkasten dan? Ik zie die niet vaak stuk.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
maartenbakker

Golden Member

Op 18 juni 2022 17:31:18 schreef smd:
Bosch maakt zelf geen tafel model producten meer, was niet winstgevend. ik vind BSH koelapparatuur nog steeds niet betrouwbaar...

Maar als Bosch ze niet meer maakt dan zijn de modellen die Miele inkoopt dus ook niet van BSH? Wat dan? Turks?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 18 juni 2022 17:57:51 schreef maartenbakker:
[...]
Koelkasten zijn wel heel wat anders dan wasmachines. Hoe zit het met Italiaanse koelkasten dan? Ik zie die niet vaak stuk.

Ik had het over de koelkasten, niet de wasmachines. De whirlpool modellen zorgen al jaren voor gestadige paracetamol afname. 1gratis hebben? Nee dank u. Ik pas. De andere italiaanse zooi wordt hier ook verdeeld. Smeg bv. Mss iets minder koelprobleem maar des te meer carrosserie problemen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 18 juni 2022 14:53:57 schreef Wim Gerritsen:
@ Ericn. Opplaatje staat GP1466. Index 23/00.
Servicenr. 9988909-00.
Kan je afbeeldingen niet lezen , te vaag.

Nochtans duidelijke foto's. Ik vermoed dat je ze op een telefoon wil bekijken met trage processor of slechte wifi? Probeer eens op pc.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 18 juni 2022 15:16:05 schreef EricN:
[...]

Siemens en ingeschuimde sensors 8)7

Die heb je bij Liebherr evengoed. Zoals ik al zei hebben we de ervaring daarmee dat die de laatste jaren weinig kapot gaan. Gaan ze kapot hebben ze mooie, praktische (en dit maal niet ironisch) herstelkits. Ik zou dan bij Siemens hetzelfde verwachten?

Op 18 juni 2022 17:40:31 schreef fabrice:
[...]

Veel uitval van Miele apparatuur in waarborg periode dan?

Vlak na de Corona lockdown was het gigantisch. Wij hadden echt het idee dat men echt alle toestellen in een doos stak en op de markt bracht. Tientallen keren herstellingen moeten doen aan splinternieuwe toestellen waarvan het onmogelijk was dat die een kwaliteitscontrole doorgemaakt hadden. Stekkers los, slangen los, zelfs een bepaald onderdeel niet gemonteerd.

In eigen huis beginnen de keukentoestellen uit te vallen. (richting 15 jaar) Nieuwe Miele oven, net geen 2 jaar: speaker kapot. Miele vaatwasser: na 3 maand zonder duidelijke reden water in de lekpan. Maar de mensen bij Miele spreken erover dat er geen haar aan de lucht is. tsja...

Voor ik weer commentaar krijg: opnieuw Miele gekocht wegens personeelskorting. De inductieplaat heb ik van Siemens. Als ze een Miele gratis geven kan ik het overwegen, maar 1€ is al te veel.

Op 18 juni 2022 17:59:07 schreef maartenbakker:
[...]
Maar als Bosch ze niet meer maakt dan zijn de modellen die Miele inkoopt dus ook niet van BSH? Wat dan? Turks?

Vraag ik mezelf ook af. Hoewel hun SBS toestellen erg makkelijk herstelbaar zijn en eigenlijk weinig uitval lijken te hebben ligt het er vingerdik op dat het niet uit hun eigen fabrieken komt.

Op 19 juni 2022 08:28:56 schreef EricN:
[...]

Nochtans duidelijke foto's. Ik vermoed dat je ze op een telefoon wil bekijken met trage processor of slechte wifi? Probeer eens op pc.

Laden hier perfect in.

Sorry nu perfect. Meld mij als de print er uit is