Hifidelio CD slaat over (Panasonic CW-8124-B).

De CW-8124-B is een heel compact cd/dvd spelertje wat tevens zijn eigen inslik mechanisme herbergt. Data lees hij prima, audio niet.
Ik maakte uiteraard het lensje schoon, maar dat hielp niets.
Dan blijft er over om de later power op te draaien. En dan komt het op foto's neer wat er allemaal inzit.
Op de flatcable van de laserunit staat 6C06 8585 4202. Op de spindlemotor staat BWLl2T08NA 03 36S1 DN.
Ik ontdekte 2 potmeters, maar ik hoor graag van iemand die dit laserunitje herkent wat wat is.
Mocht u zeggen "doe niet zo raar, voor 30 euro koop je er een uit een Apple", dan is de behuizing zeker anders en mogelijk de interface. En wat koop ik? Dat ding is ook 2ehands en ik krijg geen beloftes over audio afspelen.
Dus, uw meedenken wordt enorm gewaardeerd.

Het is er een uit een Hifidelio.

Hier de foto's:

https://myalbum.com/album/t9Vdnpz2ZJxP4D/

Heb je ook de optiek onder het lensje schoongemaakt? Meestal is ff blazen met een blaasbalgje voor camera's al voldoende.
Audio leest het spoor maar één keer, data zou wel eens een keer of wat extra kunnen kijken, althans, dat had ik zo gedacht.

Statistics are like a bikini: What they show is suggestive, but what they hide is vital.

Dat ga ik zeker doen met wat perslucht.

herkent de speler niets van de audio CD, of krijg je toch de toc te zien?

Allicht geen 780nm meer. Het lijken mij heel standaard loopwerkjes, mogelijk enkel even opletten of het PATA of SATA moet zijn.
Indien P dan heb ik er mogelijk één voor u uit een Meridian G95, maar die zit nog diep ingebouwd in het apparaat en ik kan zo niet zien welk type het precies is.

Aart, het is zeker geen SATA aansluiting. De aansluiting is een raar soort flatcable, kleiner dan IDE. Dus heb je zoiets dan houd ik me aanbevolen want swappen is ideaal, maar ik kan altijd nog proberen een laseruit over te zetten.

TOC lukt soms wel soms niet, de Hifidelio kan CD's herkennen maar soms zegt hij als CD "unknown". Maar het afgespeelde geluid is erbarmelijk.

Ik heb het fotoalbum uitgebreid met een foto van de interface (het zwarte blokje gaat in de cd speler, de stekker op de printplaat) en foto's van de printplaat in de cw8124b. Ik hoop dat u een eye pattern testpunt kan ontdekken, dat maakt het afregelen van de laser makkelijk.

https://www.allaboutcircuits.com/news/teardown-tuesday-usb-cd-drive/

Deze USB Cd drive lijkt als twee druppels water op de CW-8124-B. De IC's komen ook overeen. En men heeft de laserunit opengemaakt. Mocht u iets herkennen, of mij verder kunt helpen hoe en wat schoon te maken en/of welke potmeter waar voor dient, dan hoor ik het graag.

het lijkt mij sterk een cd speler voor in een laptop te zijn, ook de stekker lijkt daarop. past daar niet een andere unit in? vaak is het frontje alleen anders, past in de rondingen van de laptop behuizing.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Als ik een voorbeeld ken, kan ik wat experimenteren. Bijvoorbeeld een typenummer wat er op lijkt. Maar je hebt gelijk, de apple superdrive heeft ook zoiets van binnen maar dan een ander merk.

de grote stekker is overigens wel ide, maar dan de uitvoering die je in laptops tegenkwam. er zit ook 5V voeding op die kabel. er zijn verlopen van die "mini" ide naar gewone ide aansluiting voor.

waar rook was, werkt nu iets niet meer