Liebherr Premium vriest niet

Om te kijken of het in demo mode staat moet de print er niet uit. Blijkt het niet demomode dan moet je de condensator nameten en de front dus uithalen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

ik schat echt Demo stand...

Liebherr markeert positie sensor in schuim tenminste, Bosch is veel meer werk, moet je benaderen via achterkant kast PUR wegsnijden.. Maar gelukkig met kabeltracer zo de positie gevonden, gaatje snijden en je heb hem er zo uit.

Ik probeer het service menu in te schakelen.

Op 19 juni 2022 18:46:51 schreef smd:
ik schat echt Demo stand...

Maar gelukkig met kabeltracer zo de positie gevonden, gaatje snijden en je heb hem er zo uit.

En er zit geen begeleidend document bij om de positie te vinden? Ik loop in m'n werkkoffer niet met kabeltracers rond. Zit al genoeg rommel in 8)7

Nee BSH zegt helaas, koop maar een nieuwe kast! Sterker nog : er is zelfs geen losse sensor verkrijgbaar!!

Ik heb hem uit het servicemenu”. Toen “c flash” (staat niet in matrix). Compressor loopt! Na harde reset 2 streepjes.
Knop alarm niets. Heb indruk dat hij Max vriest. Even afwachten.

Die c flash staat normaal voor de helderheid van het display.

Kan nu wel zijn als je het service menu geopend hebt, hij automatisch alles weer "default" zet en demo gelijk uitschakelt.
Tenzij je een ster in het display ziet staan, gaat hij nu netjes richting -18°C. Komt goed, even geduld!

Op 20 juni 2022 18:29:04 schreef smd:
Nee BSH zegt helaas, koop maar een nieuwe kast! Sterker nog : er is zelfs geen losse sensor verkrijgbaar!!

Apart... Dit ben ik vandaag de dag van die mannen niet meer gewoon. Misschien andere mentaliteit in NL vergeleken met België?

Op 21 juni 2022 16:01:51 schreef Beeldbuisje:
Apart... Dit ben ik vandaag de dag van die mannen niet meer gewoon. Misschien andere mentaliteit in NL vergeleken met België?

Niet mentaliteit. Gewoon fabriek uit niet verkrijgbaar dus ze hebben bij bsh geen andere optie. Is al veel jaren zo. Soms met wat geluk (sommige modellen) kun je de verdamper voeler los trekken en gaat hij over op de binnentemperatuursensor maar ideaal is dat ook niet.

Bij whirlpool is er op sommige modellen zelfs een service info over hoe de sensor er lang achter uit te prutsen.

Op 21 juni 2022 12:33:12 schreef Wim Gerritsen:
Ik heb hem uit het servicemenu”. Toen “c flash” (staat niet in matrix). Compressor loopt! Na harde reset 2 streepjes.

Vanzelf gaan die dingen niet uit demo. Reset of niet. d0-d1 moet echt manueel verzet worden. Hopelijk is het echt opgelost zo maar met deze uitleg v je ben ik niet zeker.

[Bericht gewijzigd door EricN op dinsdag 21 juni 2022 17:57:05 (13%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

IDD demo stand is dus niet echt opgeheven?? Maar ja als kast weer vriest...

Yep EricN, de verdamper sensor kan los, maar kast draait dan onregelmatig en verbruikt meer energie, is niet echt een oplossing...

Op de laatste regel van matrix lees ik bij 2 strepen “ demo mode of” Ben blij dat Compressor loopt. Als het moet fiets ik nog een keer door het menu Als ik reset krijg ik streepjes en loopt Compressor

Zou er afblijven nu. Als het werkt dan werkt het. Wat je wel kan doen is bv het super lampje aan doen en kijken of de display in helderheid lichtjes mindert. Als dat gebeurt is de stroomtoevoer te weinig door een manke MKT.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Dank. Ik reageer soms laat; het apparaat staat op 10 km afstand.

Ik heb nu momenteel een A+++++ shit kast staan in huis, is bezig aan zijn vijfde jaar. Momenteel geen enkele klachten, en je moet er zo eentje wel elk jaar een grote beurt geven zoals wasdrogers.

Geen lawaai te horen als deze koelt en doet dat met 33W max.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

tevreden maar toch een sjit kast?? 8)7

Daar ben ik weer. Apparaat ongeveer 1 jaar gewerkt. Nu ging de temp.
in 4 dagen van -20 naar -4 . Ingeseind omdat het alarm ging.
vandaag gezien. Display knippert. Alarm is niet in te schakelen.
koeler warm; compressor heet. 10 min. afkoelen. Inschakelen,motor loopt, na 1 minuut klik dood. Thermisch uitgevallen? Krijg hem niet in servicemenu.
Graag advies.

Als het de compressor betreft dan is er weinig te redden dus ik zou me focussen op de print.

Indien je de compressor wil testen, haal dan het zwarte kapje vd compressor en verbind zwart met bruin. Mss best eerst een foto posten voor je daadwerkelijk wat overbrugd.

Wat de print betreft wordt het hoog tijd om de mkt te testen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

compressor start niet of trekt te veel stroom, Daarom gaat deze in thermische veiligheid OF je start PTC is defect, verwijderen, rammelt deze dan maakt deze sluiting tussen start en run wikkeling, dan word compressor ook te heet..

Is de compressor heter dan 60 Graden?? Dus je vinger kan je er niet lang opleggen?? Dan vermoed ik wel een einde compressor verhaal als je start PTC nog heel is..

Of de print stuurt een intermitterende spanning naar de compressor die daar geen weet mee blijft en constant blokkeert.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 24 juli 2023 16:43:43 schreef Wim Gerritsen:

koeler warm; compressor heet. 10 min. afkoelen. Inschakelen,motor loopt, na 1 minuut klik dood.

Dat doet bij mij alle signalen afgaan dat de print de benodigde stroom niet meer kan leveren oftewel de 0,47uF slecht op de print...
Weer wekelijks klusje.

Als de compressor Klik zegt is dat de thermische beveiliging, toch??

Maar als de veiligheid "klik" zegt omdat hij een intermitterende spanning van de ondermaats gevoede triac krijgt dan kan het de mkt zijn. Een 2 minuten werkje. Even wachten nog.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

@ EricN.
Krijg het bedienpaneel er niet af. Graag instructie n.a.v. foto dd 17 juni22.

Bvd.

Zoals eerder al geplaatst. Duidelijker kan ik helaas niet zijn: zie foto.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Je kan de compressor direct op 230V aansluiten en controleren of die blijft draaien..

Ik krijg er geen beweging in. Met stift haakjes omhoog duwen; een voor een. Paneel naar voren duwen. Helpen met stanley mes oid.???