BTS uitbreiding

RAAF12

Golden Member

Hier kwam ik gisteren weer langs en wat schetst mijn verbazing, het spul is uitgebreid met een stel kasten op de vrij toegankelijke buitenmuur, die zaten er in 2019 nog niet! Bovenop het paaltje zit een plastic doosje, zou dat een bewegingsmelder zijn? Plaatjes zijn klikbaar.

2022

2019

harry64

Golden Member

5G uitbreiding? En daar moet tegenwoordig een 'waakhondje' bij om dat social media debiele pyromanen aanwakkert. :P

fatbeard

Honourable Member

Lijkt me eerder een GPS antenne, of een fotocel.
Waarom?
Omdat het 'detectiebereik' omhoog is gericht...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
RAAF12

Golden Member

Zou best kunnen dat het 5G is er staat Huawei op die kasten maar ik kon geen scherp typenummer ontdekken. Ik wilde ook niet te dicht bij komen (als het idd een alarm is) met het gevaar ingerekend te worden de Franse gendarmerie...

@fatbeard Ja dat kan ook een GPS antenne. Om de atoomtijd binnen te halen? Maar die kunnen ze ook doorkoppelen van ene BTS naar de andere via de straalzenders op de mast.

edit: ik was iets te traag met inkloppen. Yep, dat ding. @FET dan zal het zo'n ding zijn.

Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 21 juni 2022 22:10:41 schreef RAAF12:
Bovenop het paaltje zit een plastic doosje, zou dat een bewegingsmelder zijn?

Dit ding?

De gps-ontvanger van een tijdserver ziet er vaak zo uit, zoals bijv. deze (is 'm niet, maar zoiets):
https://www.bueno-electric.com/products/gps-clocks-and-time-severs/gps…

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
RAAF12

Golden Member

Elke BTS heeft een eigen GPS om de nauwkeurige tijd eruit te halen?

Sine

Moderator

Jep,

Al was het maar omdat correcte tijd nodig is voor verrekening bijvoorbeeld. Ik meen me te herinneren dat bepaalde apparatuur zelfs een disciplined freq standaard had.

tja, kom weleens op een hoge flat, daar staan diverse mobiele antennes op. van 1 mast hangen de kasten langs het raampje van de traphal, kun je zo opendoen en bij de stekkers komen. moet nog weleens iets vervangen op dat dak. hoop niet pal langs de zenders, minder goede ervaringen mee..

waar rook was, werkt nu iets niet meer