NVHR radiobeurs Driebergen 25 juni

Vandaag voor de zekerheid even gebeld of de beurs ook voor niet leden toegankelijk is.
Dit omdat de vorige beurs alleen voor leden toegankelijk is.
Hij is inderdaad alleen voor leden.
Het staat niet op de site maar die zou men aanpassen.
Gelukkig heb ik even gebeld anders had ik 200 km en 200 terug voor nop gereden.
gr. Winand

mvdk

Golden Member

Leden van wat?

Edit: En welke site?

Sorry, ben een beetje, ehm.

[Bericht gewijzigd door mvdk op dinsdag 21 juni 2022 20:03:45 (66%)

Het is een radio beurs georganiseerd door de nvhr.
De Nederlandse Vereniging voor de Historie van de Radio.
Je mag dus alleen binnen als je lid bent van deze vereniging.
Ben er een aantal keren geweest.
Toen waren niet leden ook welkom tegen betaling.
Leden mochten gratis naar binnen.
De site is www.nvhr.nl
gr. Winand

Tidak Ada

Golden Member

Als je door een lid wordt geïntroduceerd kom je ook binnen. Zéker als dat lid zelf een tafel heeft.

Eerstvolgende radiomarkt is op zondag 3 juli in Bladel (NB). Over 11 dagn dus. Schijnt tegenwoordig een redelijke markt te zijn.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Door andere afspraken ben ik er deze keer niet bij in Driebergen, maar ik ga wel trachten om een bezoekje aan Bladel te brengen, ben benieuwd.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

See you there op mijn kraam >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Sta zelf ook met een kraam in bladel.
Hoop dat overtollige spullen nog door anderen gebruikt kunnen worden.

Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 21 juni 2022 23:56:47 schreef Tidak Ada:
Als je door een lid wordt geïntroduceerd kom je ook binnen.
.

Dit is dus als het goed is veranderd, bij mijn weten zijn introducees niet meer welkom. Verzeker je daarvan bij de organisatie voordat je er heen gaat.

Helpers bij de tafels is misschien een ander verhaal, daar heb ik niets van meegekregen.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Sine

Moderator

De NVHR heeft er altijd al wat vreemde ideeën op nagehouden ...

maartenbakker

Golden Member

Het introducéschap is voor zover ik weet om te voorkomen dat het een openbaar evenement zoals een vlooienmarkt wordt, dus dat is begrijpelijk.

De onduidelijkheid of het introducéschap nog bestaat en of er contant afgerekend kan worden (zo ben ik ter plekke lid geworden ooit), is onhandig. Op het forum voor oude radio's kwam deze vraag ook naar voren en heeft iemand die waarschijnlijk wel eens met de organisatie spreekt, gemeld dat introducés weer welkom zouden zijn (op de vorige beurs in verband met de 500-man overheidsregel nog niet). Ik heb nog niet de gehele NVHR-site doorgespit of om duidelijkheid gevraagd, maar dat is denk ik de beste manier om zekerheid te krijgen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb gisteren contact gehad met een bestuur lid.
Dit omdat ik met nog twee mensen er naar toe zou gaan en niet wilde horen dat we lid moesten zijn.
We wonen zo'n 200km van driebergen.
Er is mij verteld dat introducés welcom zijn met een lid.
Aangezien ik al van vijf verenigingen lid ben, ben ik niet nog eens lid van de nvhr.
Als introducé mag je dus naar binnen.

Sine

Moderator

Op 22 juni 2022 13:16:51 schreef maartenbakker:
Het introducéschap is voor zover ik weet om te voorkomen dat het een openbaar evenement zoals een vlooienmarkt wordt, dus dat is begrijpelijk.

Tja, dat is een gevalletje "Waar ben je bang voor?" De gewone amateurbeurzen zoals Rosmalen worden ook niet plat gelopen door tante bep die een nieuw theelichthoudertje zoekt.

Ik ben een keer met iemand mee gehobbeld, en er werd destijds nogal spastisch gedaan over het meenemen van een introducé of niet.
Het kwam op mij in ieder geval over als moeilijk doen om moeilijk te moeten doen.

En waarom? Omdat er anders misschien iemand van 'buiten' een radiotje zou kopen?
Oeh oehoeh, dat kan echt niet.

Tegenwoordig mag je blij zijn als iemand het wilt hebben.
/rant.

Naar horen zeggen is een van de redenen dat een openbare radiomarkt een ander tarief moet betalen dan een gesloten evenement voor leden.

Ook daar weet ik het fijne niet van, of het de waarheid is enzovoorts.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
maartenbakker

Golden Member

Zoiets zal het inderdaad wel zijn. Het gaat zeker niet om buitenstaanders het leven zuur te maken. Blij dat er weer gewoon introducés mogelijk zijn, daar moet de hobby het toch ook van hebben.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Tarief betalen aan wie?. Terrein- en zaalhuur huur zalin heet algemeen voor standhuurdeeridereen geljk zijn en belastingen betaalt de standhuurder wggel ald mede de bezoeker als er toegang betaald moet worden.

Die vereniging voor oude radio leeft nog duidelijk in de tijd vóór internet.
Ik heb me ooit aangemeld, maar moest zo ongeveer mijn volldige doopceel openbaar maken. Daar had ik geen trek in (en nog niet). Een eenvoudige nickname, zoals hier op CO mocht niet. Of ze ook mijn BSN nummer wilden weet ik niet meer.
Aangzien oude radio mijn sport niet is, maar alleen de oude technieken en componnten mijn interesse hebben, heb ik maar voor de eer bedankt. Er zijn meer dan genoeg andere sites, die niet zo moeilijk doen....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik ben rond 2009 een tijd lid geweest. Meer informatie dan de lokale voetbalclub hoefden ze niet te weten.

De NVHR is ook een vereniging en geen website. Ze hebben een website, maar dat is de schematheek, de bibliotheek, en verder niets. Beide zijn overigens vrij toegankelijk zonder inloggen, waar ik ze erg dankbaar voor ben. Uitgezonderd links naar documentatie die elders gehost worden.

Dat is met radiomuseum.org wel anders...

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
maartenbakker

Golden Member

Radiomuseum.org valt ook erg mee. Eenmalig 25 euro administratiegeld betalen (net als bij de NVHR het geval was, die doen nu geloof ik alleen maar jaarlijkse contributie) en je kunt alles downloaden als je zo nu en dan ook zelf een foto, schema of tekstaanvulling plaatst. Als niet-lid kun je ook een beperkt aantal schemapagina's per dag downloaden.

Op 22 juni 2022 17:14:31 schreef Tidak Ada:
Tarief betalen aan wie?. Terrein- en zaalhuur huur zalin heet algemeen voor standhuurdeeridereen geljk zijn en belastingen betaalt de standhuurder wggel ald mede de bezoeker als er toegang betaald moet worden.

Het zou volgens geruchten iets met de belastingdienst te maken hebben, het zou zomaar kunnen dat de manier waarop de verkopers geregistreerd moeten worden, voor een openbare markt anders is en te omslachtig.

Die vereniging voor oude radio leeft nog duidelijk in de tijd vóór internet.
Ik heb me ooit aangemeld, maar moest zo ongeveer mijn volldige doopceel openbaar maken. Daar had ik geen trek in (en nog niet). Een eenvoudige nickname, zoals hier op CO mocht niet. Of ze ook mijn BSN nummer wilden weet ik niet meer.

Ze hebben geen forum, dus snap ik niet precies waarom er sprake zou zijn van een nickname?

Aangzien oude radio mijn sport niet is, maar alleen de oude technieken en componnten mijn interesse hebben, heb ik maar voor de eer bedankt. Er zijn meer dan genoeg andere sites, die niet zo moeilijk doen....

Sites... Je bedoelt toch niet toevallig het Nederlands Forum voor Oude Radio's (NFOR in plaats van NVHR)? Die zijn ongerelateerd aan elkaar en bij het NFOR was dankzij wat akkefietjes wel ooit beleid dat een moderator steeksproefsgewijs bij verdachte aanmeldingen (waar geen naam onder staat of uit het mailadres te reconstrueren is) om een naam, adres en telefoonnummer vraagt. Ik ben daar sinds vorig jaar de admin, heb dit identificatiebeleid niet op de agenda staan, maar zal het eens aankaarten tzt.

Bij de NVHR zijn je naam en adres trouwens gewoon nodig voor de ledenadministratie, onder andere om het verenigingsperiodiek toe te sturen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Misschien ben ik indrdaad in de war met hete NFOR. 't Is dan ook al lang geleden.
Toch houd ik me nog steeds graag aan de anonimiteit, ondanks dat ik eigenlijk 'niets heb te verbergen'. Er blijft van nature al genoeg op het web hangen....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 22 juni 2022 21:40:44 schreef Tidak Ada:
..... 't Is dits hbt vrbrgenan ook al lang geleden.....

Ja, dat vind ik ook.

Tidak Ada

Golden Member

Moest zijn :"'t Is dan ook al weer lang geleden...."

Op een of andere manier is er een stuk andere tekst tussn gekomen van even verderop.
Niet gezien bij het wegsturen.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Op 22 juni 2022 21:40:44 schreef Tidak Ada:
Misschien ben ik indrdaad in de war met hete NFOR. 't Is dan ook al lang geleden.
Toch houd ik me nog steeds graag aan de anonimiteit, ondanks dat ik eigenlijk 'niets heb te verbergen'. Er blijft van nature al genoeg op het web hangen....

Precies, en Tidak Ada is voor velen gewoon een herkenbare persoonlijkheid. Hoewel ik zelf zelden nicknames gebruik, tellen ze voor mijn gevoel ook gewoon als naam. Zou ik alsnog een keer aan de nickname gaan, dan heb ik er al eentje klaarstaan die nog een klein beetje naar mijn naam verwijst.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Op 22 juni 2022 12:25:09 schreef Sine:
De NVHR heeft er altijd al wat vreemde ideeën op nagehouden ...

En nog steeds...

Nieuwe leden worden gepubliceerd in het verenigingsblad, compleet met alle NAW gegevens...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
maartenbakker

Golden Member

Zolang daar toestemming voor wordt gegeven, is daar niets mis mee! Als je geen toestemming geeft, publiceert men ook geen naam en plaats. Adres en telefoonnummer staan voor zover ik weet niet in het blad maar in een losse ledenlijst, waarvan ik niet zeker weet of die nog wordt uitgegeven.

Ik zie heel veel bedreigingen voor de privacy in moderne ontwikkelingen, maar heb nooit helemaal gesnapt waarom een simpel telefoonboek in de loop van de laatste 20 jaar van onmisbaar naar volledig taboe geworden is, letterlijk erger wordt gevonden dan Facebook etc. waar dan toevallig de meeste mensen niet hun adres inzetten maar ongeveer hun hele doopceel behalve misschien hun pincode.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hubie

Special Member

De Veron gaf vroeger een rood boekje (niet van Mao) ;-) uit met NAW van alle zendamateurs,dat was ook ineens taboe.
@maarten hierboven ,facebook idd,linkedin is net zoiets,alleen bloedgroep en pincode ontbreken. ;-)

[Bericht gewijzigd door Hubie op zondag 26 juni 2022 18:48:01 (11%)