Voeding philips 43PUS6501/12 dood

Hallo,
Ik heb hier een 43PUS6501/12 waarvan de voeding niet lijkt te starten.
Symptomen: tv viel uit tijdens kijken, daarna niets meer. Ook geen secundaire voedingsspanningen, stand-by of anderszins.

Na controle van de herkenbare voedingsspanningen en -condensatoren op sluiting zonder iets te vinden de voedingprint uitgebouwd en los aangesloten.
Primaire gelijkspanning is aanwezig, maar secundair (3,3V standby-spanning) komt er nog steeds niks uit. Alle elco's lijken OK, evenals de drie opto-couplers en alle andere componenten die ik simpel kan controleren. Ook de blauwe keramische schijfcondensatoren lijken niet doorgeslagen (als ze dat tenminste nog net zo doen als vroeger).

Zonder schema wordt het vermoedelijk nogal een klus om uit te zoeken wat er loos is, maar misschien dat iemand hier iets weet van een gangbare fout?
De voedingsprint heeft typenummer TPV 715G7857-P03-000-002S.

Alvast weer dank!

Wat er stuk kan zijn weet ik ook zo niet maar het schema van de voeding staat in (de laatste versie van) de service manual. Zoek op chassis QM16.3E LA.

Groeten, Ron.

Dank, ik heb e.e.a. nog eens bekeken met het schema, en alles lijkt erop te wijzen dat de stuurchip van de voeding (U9301, LD5532GS) defect is. Het ding krijgt voedingsspanning en een voldoende hoge spanning op de brown-out-ingang, maar stuurt afgezien van een korte eenmalige puls bij 16 volt voeding (stijgende spanning) niets uit.
Helaas is dit weer zo'n fijne Chinese chip die niet in de normale handel verkrijgbaar is.

Overigens zie ik dat deze voedingsprint voor 6 tientjes te koop is bij tvonderdelen.nl, dus ik denk dat dit dan een handiger en vooral snellere optie is. Bovendien is het ook niet 100% zeker dat die chip de oorzaak is.

Vaak dat diodes in sluiting liggen secundair bij deze types..

Ah, dat is een goeie! Ik had wel de secundaire voedingspunten gecontroleerd op sluiting, maar hier blijkt dus inderdaad een voedingsdiode SK510C kapot vóór een schakel-MOSFET. Dit type is ook normaal verkrijgbaar, heb 'm alleen niet op voorraad.

Even getest met een wat lichter exemplaar (CDBC540-HF, 40V i.p.v. 100V), en nu start de voeding inderdaad op -- dank!