De triac vervangen door een MAC9; R2 en 3 ook vervangen. C11 meet goed door op 100 nF. D1 is een B44021, waarvan ik helemaal niets kan terugvinden. Afgezien daarvan meet hij, aannemende dat het een gewone diode is, goed door. Van deze diode zitten er een vijftal op de print.
Verder bleek ook de netzekering eruit te liggen.
Hierna de schakeling via een gloeilamp aangesloten, maar er gebeurt niets bij inschakelen.
Gelukkig kan ik beschikken over een nagenoeg gelijke microscoop voeding die wel werkt. Het probleem is een beetje dat het spul heel compact in elkaar is gestoken, dus even iets meten is niet aan de orde.

De print met de storing maakt een 25 Khz wisselspanning die regelbaar is. Van punt 1 gaat deze spanning naar de gelijkrichter

Op punt 2 van de gelijkrichter staat de geregelde gelijkspanning van 2 tot 12 VDC voor de lamp.
Natuurlijk kan ik de print met storing uitruilen, maar ik wil niet het risico lopen met twee defecte printen te zitten, want het is niet zeker dat de storing in die print zit.
Wat ik heb gemeten is dat bij de goede print de weerstand tussen de Gate en T1 op de print gemeten 180 Ω is en op de defecte print, met de MAC9, slechts 55 Ω. Maar dat is ook zo wanneer ik de MAC9 los meet. Zou dat een probleem kunnen zijn?