NVHR radiobeurs Driebergen 25 juni

Heeft ook te maken met vergunningen als je een evenement tegen betaling organiseert waar dus grote bezoekers aantallen kunnen komen of een besloten club dag.

Tidak Ada

Golden Member

Er zijn legio radiomarkten waar je geen toegang hoeft te betalen. Het kan dus wel. Je betaalt waarschijnlijk ook alleen kraamhuur, dus de fiscus grijpt achter het net, behalve een klein beetje door het betalen van het terrein (camping). Of de stichting ROM wat betaalt voor het gebruik van de parking bij de Lichtmis, weet ik niet. Verder zijn ze een stichting en hebben dus allerlei fiscale voordelen/ontheffingen.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henry S.

Moderator

Op 26 juni 2022 00:34:07 schreef maartenbakker:
Zolang daar toestemming voor wordt gegeven, is daar niets mis mee! Als je geen toestemming geeft, publiceert men ook geen naam en plaats.

Verklaar maar dan eens waarom er een opt out is, tegen de de AVG in.

Adres en telefoonnummer staan voor zover ik weet niet in het blad maar in een losse ledenlijst, waarvan ik niet zeker weet of die nog wordt uitgegeven.

Ik schreef nieuwe leden.

De losse lijst is zo te zien vervallen. Een tijdje voor de laatste lijst is opt-out brief naar alle leden verstuurd. Zonder optie om van alle lijsten, waar dan ook, verwijderd te worden. Dat is dus bij meerdere personen die bezwaar aantekenden misgegaan, weet ik uit 1e hand.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
maartenbakker

Golden Member

Mogelijk herinner ik het me verkeerd en zal het laatste periodiek er nog even op naslaan.

Er zit wel enige ruimte in de AVG, maar het klinkt alsof er fouten gemaakt zijn. Misschien toch maar een keer op de ledenvergadering langs.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 26 juni 2022 23:48:21 (74%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hubie

Special Member

Op 26 juni 2022 10:39:51 schreef TinusTech:
Hier foto's van die radiobeurs https://pblaas.nl/radio/driebergen-2022-06-25/

Ik zie een overschot van huis,tuin en keuken radio's uit de jaren 50,60 en eerder.Weinig amateur of profi spul.

Ik heb ook geen idee van de prijzen voor zo'n oude doos.
Wat doet ,bijvoorbeeld, een Philps plano op zo'n markt?
Een paar euro of een paar tientjes ?

[Bericht gewijzigd door Hubie op maandag 27 juni 2022 01:05:33 (21%)

maartenbakker

Golden Member

Meestal een paar tientjes. Geen ebayprijzen en geen weggeefmarkt dus.

Het klopt dat het geen amateurmarkt is, het is specifiek voor leden va de NVHR, dus een net iets andere doelgroep.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hubie

Special Member

Ach,ja ik zie het 8)7
Idd geen amateurbeurs.
Ik heb hier nog 2 x de B4X23A,niet echt een collectors item ;-) er zijn er een paar miljoen van gemaakt geloof ik.

maartenbakker

Golden Member

Planeaux worden langzamerhand ook wel wat gewilder, t is net dat de mensen die ermee opgroeiden er nu nostalgie naar hebben. Die periode is nu van ruwweg 1960 tot 1980 denk ik.

@Henry S. Nieuwe leden staan inderdaad met adres en telefoonnummer in het periodiek, dat had ik verkeerd onthouden; alleen de overledenen en opzeggingen niet. Zal eens uitzoeken hoe het toestemmingsmechanisme zit.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.