Ijsmachine verf

PE9SMS

Special Member

Op 1 juli 2022 17:02:27 schreef Ledlover:
Epoxy kan gewoon voedselcontact veilig zijn, het zit ook in veel blikjes.

Het kan wel Bisfenol A bevatten, de veiligheid daarvan is discutabel.

https://voedingscentrum.nl/encyclopedie/bpa-bisfenol-a-.aspx

This signature is intentionally left blank.

Op 1 juli 2022 15:43:30 schreef EricP:
De slager van mijn oma had vroeger geen desinfectiemiddelen of koelkast. En ook vast geen 'vakbekwaamheidscertificaat'. .. Toch is het mensje ruim 90 jaar oud geworden.

Dank je de koekoek!! Je oma had vroeger geen geld om vlees te kopen.

Op 1 juli 2022 15:43:30 schreef EricP:
[...]Het failliet van de huidige maatschappij: het is niet volledig origineel meer en daarmee meteen levensgevaarlijk.
De slager van mijn oma had vroeger geen desinfectiemiddelen of koelkast. En ook vast geen 'vakbekwaamheidscertificaat'. Levensgevaarlijk naar huidige standaarden van 'voedselveiligheid'. Toch is het mensje ruim 90 jaar oud geworden.
:+ )

een beuken hakblok wat dagelijks met een stevige borstel met heet sop schoongemaakt werd. kwam inspectie langs dan werd vooral dat blok stevig aan onderzoek onderworpen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
bprosman

Golden Member

Op 1 juli 2022 17:03:51 schreef GJ_:
[...]Die bestaat niet meer. Alleen de medische tak bestaat nog.

Nog net.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

Was er dan al een overname rond dan voor de consumer lifestyle (=DAP) tak? Die draait volgens mij nog steeds door op de oorspronkelijke ontwerpen in de oorspronkelijke fabrieken met de oorspronkelijke mensen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
bprosman

Golden Member

Op 1 juli 2022 20:00:55 schreef maartenbakker:
Was er dan al een overname rond dan voor de consumer lifestyle (=DAP) tak? Die draait volgens mij nog steeds door op de oorspronkelijke ontwerpen in de oorspronkelijke fabrieken met de oorspronkelijke mensen.

Yep. Tweede zin klopt overigens ook hoor.

https://dvhn.nl/economie/Philips-divisie-voor-44-miljard-verkocht-200-…

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

Zo lang geleden alweer.. Ik herinner me nu inderdaad dat ik opgelucht was dat het om een investeringsmij. ging, zelfs als is het een Chinese. Dat werkt denk ik beter dan een overambitieus semitechnisch bedrijf dat alles beter weet, zoals Gibson destijds, of een bedrijf dat al het goede defenestreert en de producten in zijn eigen matige of slechte kwaliteit gaat uitvoeren zoals Funai.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henk H.

Golden Member

Op 1 juli 2022 20:00:55 schreef maartenbakker:
Was er dan al een overname rond dan voor de consumer lifestyle (=DAP) tak? Die draait volgens mij nog steeds door op de oorspronkelijke ontwerpen in de oorspronkelijke fabrieken met de oorspronkelijke mensen.

DAP was toch ook al lang een ontwerpafdeling die apparaten liet maken bij (niet-eigen) ODM fabrikanten in het buitenland?

Het is volgens mij nu nog medisch en personal care (oa scheerapparatenfabriek in Drachten).

maartenbakker

Golden Member

DAP had en heeft nog steeds eigen fabrieken. Denk aan de vibratorfabriek in Klagenfurt, al weet ik niet of ze nog steeds vibratoren maken. Ik denk dat ze ook in Polen nog wat hebben staan. Saeco staat in Roemenië en heeft in Italië wellicht ook nog wel productie. En wat ze uit China halen is vaak nog wel zelf ontworpen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Werden die vibrators niet "massage staven" genoemd door Philips :+ Dit omdat vibrators toch misschien niet helemaal done was bij marketing?
Technisch gezien klopt die term natuurlijk helemaal :P
Er wordt wel degelijk "iets" mee gemasseerd ;)

bprosman

Golden Member

Op 2 juli 2022 11:58:08 schreef brains:
Werden die vibrators niet "massage staven" genoemd door Philips :+ Dit omdat vibrators toch misschien niet helemaal done was bij marketing?
Technisch gezien klopt die term natuurlijk helemaal :P
Er wordt wel degelijk "iets" mee gemasseerd ;)

Daar zijn ze inmiddels vanaf gestapt. Marketing is nog wel wat preuts. Mijn ingezonden reclame slogan voor de "Oneblade" : "Iedere bikkel scheert zijn snikkel" werd ook afgekeurt.

Drachten doet nog scheerapparaten, de traditionele, de oneblade mesjes, en tandenborstels.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 2 juli 2022 11:58:08 schreef brains:
Werden die vibrators niet "massage staven" genoemd door Philips :+ Dit omdat vibrators toch misschien niet helemaal done was bij marketing?
Technisch gezien klopt die term natuurlijk helemaal :P
Er wordt wel degelijk "iets" mee gemasseerd ;)

Zijn multivibrators dan bestemd voor harems?

Ik zou eerder denken voor een knipperlicht relaties :P