JVC compact audio system DX-MX90BK oververhit??

Hallo mede strijders, hier een stereo setje van een ouwe baas maar kan er geen afscheid van nemen... maar klacht als volgt: Als set koud is voor eerste 20-30 min normaal werkend.. Daarna gaat set intermittent speaker relay er af en er gelijk weer er op doen, lijkend op los contact, edoch set geheel nagelopen en diverse contacten doorgesoldeerd, geen resultaat. Opvallend was dat Fan in zijn geheel niet gaat draaien koelblok een graadje of 90 is, documentatie er op nageslagen en transistors voor aansturing OK, edoch geen aansturing van de beide transistoren. Volgens documentatie gaat fan draaien op volume meer dan 1 min op standje knettergek OF als koelblok meer dan 80 Graden word, in beide gevallen gebeurt er niets. Sens lijn word max 1,1V wat mij laag lijkt.. Hoe zou ik de AD converter kunnen testen?? 5 V op Sens lijn zetten OID? Wat is de waarde van de NTC ERTDW2WHK2-2S?? Is iemand bekend met dit euvel van deze bejaarde audio set??

fan ergens op halve voeding zetten dat deze constant draait als de set aanstaat? vaak staat zo'n setje nog in een kastje ook, dus snel op temperatuur.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

dacht er ook aan om een van de voedings transistoren te overbruggen om op halve kracht te laten draaien, maar eigenlijk wil ik de storing oplossen..

blijft een 31jaar oud setje, werkt een simpele oplossing om het ding nog 5 jaar te laten draaien prima, veel zoekuren erin steken is het niet meer waard. ken het probleem wel, je wilt het juist oplossen, maar met de printen loshalen en wegkantelen breekt er iets af, of je maakt sluiting met de meetpennen en het hele ding kan weg.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
harry64

Golden Member

Ik zou ook eens kijken naar de thermisch geleidende pasta die de betreffende sensor met het koelblok koppelt. Dat spul wil na jaren nog wel eens uitdrogen en verbrokkelen.