Lg tv geeft geen beeld

Ik heb hier een LG type 55UB820V die wel aan gaat maar geen beeld geeft.
De backlight brand en alle spanningen zijn aanwezig.
Al zit de 12 volt spanning iets lager namelijk op 11.92 maar lijkt mij niet dat dat het probleem is.
Op het mainboard zitten 3 rode Led's die gaan alle 3 aan bij het opstarten maar 1 led gaat daarna uit en niet meer aan.
Foto is bijgevoegd.
Iemand een idee wat dit kan zijn of heeft dit type tv ook last van los zittende chips.
Ik hoor graag jullie bevindingen.

De backlight werkt net als de rode led aan de voorkant.
Maar er is geen beeld en geluid.

Op 4 juli 2022 21:18:24 schreef jama:
De backlight werkt net als de rode led aan de voorkant.
Maar er is geen beeld en geluid.

Krijg je ook knippercodes op de rode led aan de voorkant?
Het technische schema geeft hier ook geen oplossingen voor.
Er staat niks in over leds die aan of uit moeten gaan. Of ik moet
dat over het hoofd hebben gezien. Weet je zeker dat al je spanningen
van het powerboard in orde zijn?

De led aan de voorzijde geeft geen knippercode weer.
Als ik de tv uitzet met de afstandsbediening dan gaat de led aan en als de tv aanstaat dan gaat de led uit.
Als ik dan andere toetsen indruk dan reageert de led niet meer maar weet niet of dat dan de bedoeling is.
Verder zijn alle spanningen aanwezig alle de 12 volt is dan 11.92volt maar dat kan volgens mij niet het probleem zijn.
De 3,5 en 24 volt zijn aanwezig.

Op 4 juli 2022 21:47:03 schreef jama:
De led aan de voorzijde geeft geen knippercode weer.
Als ik de tv uitzet met de afstandsbediening dan gaat de led aan en als de tv aanstaat dan gaat de led uit.
Als ik dan andere toetsen indruk dan reageert de led niet meer maar weet niet of dat dan de bedoeling is.
Verder zijn alle spanningen aanwezig alle de 12 volt is dan 11.92volt maar dat kan volgens mij niet het probleem zijn.
De 3,5 en 24 volt zijn aanwezig.

Heb je het schema erbij dan? lijkt er op dat er een probleem is met het mainboard.

Kan een lekke C op één van beide printen zijn onderaan het beeldscherm, kan een defect aan de t-con zijn maar ook een defect aan het mainboard. Ik zou zelf beginnen met de C-tjes te meten op sluiting.

Dank je wel voor de reacties.
Ik zal van de week als ik tijd heb eens kijken of ik iets kan vinden.
William de c-tjes waar je het over hebt zijn dat dan de c-tjes die naar massa gaan of gaat het om alle c-tjes die erop zitten.
En hoe kan ik deze dan het beste doormeten op capaciteit of op weerstand.

Gr. Jan

Het zijn meestal de "grotere" c-tjes, ik kijk nooit naar functie van die dingen ik kijk altijd naar sluiting.

Vandaag weer even aan het meten gegaan.
Als ik de flatcable van de linkerzijde paneel los haal op het T-con board dan start de tv normaal op.
Uiteraard werkt de linkerzijde dan niet.
Nu heb ik de condensators op de print van het lcd scherm doorgemeten en bij elke aansluiting is een condensator in sluiting.
Nu kan ik deze natuurlijk vervangen maar wat zou de reden kunnen zijn dat deze allemaal gelijk defect zijn gegaan.
Het gaat om 8 condensators.

dat komt door slechte productie, vuil in dielectricum.. Komt vaker voor.. Wel gelukkig dat je de fout gevonden heb!! Vaak met warmte beeld camera en aantal keren herstarten komt de boosdoener wel naar boven..

SMD,
Komt dit na vervangen van de condensator weer snel terug of is dit niet meer te repareren.
Nu nog achterhalen hoeveel mf ze zijn.
Ik heb aan de andere zijde op de print gemeten en kwam uit op 270mf wat mij vrij hoog lijkt voor zo'n klein ding.
Of moet ik deze los meten?

Vandaag de C-tjes losgesoldeerd en nogmaals doorgemeten.
Deze zijn allemaal goed.
Ik moet tot de conclusie komen dat het scherm dan defect is tenzij ik iets over het hoofd zie.

Mocht iemand nog suggesties hebben dan hoor ik het graag.

Gr Jan

maartenbakker

Golden Member

Kwestie van meten waar de kortsluiting dan wel zit. Met een gewone ohmmeter zie je dat meestal niet omdat de printsporen laagohmig zijn, maar je kunt er een lage spanning opzetten en dan de spanningsval over de sporen meten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Kans op herhaling kan, maar vaak blijft het lange tijd weg.. IDD een lage spanning (<3 V met hogere stroom (2 A) op zetten.. Er moet iets warm worden..