KRK ROKIT rpg2 geen geluid

hoi,

het is weer zover, een van mijn krk speakers geeft geen geluid meer.
de +15 ontbreekt.
-15 die is er wel.

als ik meet in het gedeelte +15 dan komt er op Q101 (2SD667) alleen op de collector +27.5v aan. op de basis iets onder +1v emitter +1.5v.

als ik meet in het gedeelte -15, dan komt er bij Q102 (2SB647) -27,5 v binnen op de collector, en meet ik op de basis en emitter -15v.

nu is mijn kennis niet zo groot om meteen te zeggen dat Q101 defect is.

wellicht is er iemand die dat met behulp van het schema er meer over kan zeggen.

maartenbakker

Golden Member

Alles kan, maar ik zou eerst R105, C103 en Z101 controleren. R105 onderbroken of C103 of Z101 in kortsluiting kan een vergelijkbaar resultaat geven. Als ik het me goed herinner, gebruikt Kruk ook van die fijne geelbruine lijm die donker wordt en gaat geleiden. Als die in de buurt zit kan die ook een dergelijke storing veroorzaken. Zowel kruipstroom als een door corrosie onderbroken weerstand of transistor.

Andere mogelijkheid is kortsluiting op de +15V lijn als oorzaak.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

gevonden, de poten van de 2sd667 zijn erafgerot, door de zwarte lijm!!

Ja, dat is bende en bekend bij KRK speakers. Alles moet er maar af dan.

Nieuwe transistor en hij gaat weer,
Die zwarte lijm is echt rotzooi.

Gr rob

Nieuwe transistor en hij gaat weer,
Die zwarte lijm is echt rotzooi.

Gr rob

Zorg echt dat je al die hydroscopische lijm verwijderd hebt, en als je een 2e monitor hebt pak die dan ook aan.
Vaak rotten de poten van de 2.2k weerstanden tussen de woofer condensatoren eruit. Ook in het midden van het bord zit vaak die lijm over een 4 tal componenten, 2x 15v zeners en 2 weerstanden.

En vervang ook de 4 chinese crap condensatoren van de woofer en tweeter.

Het zijn echt prima monitoren voor het geld, design ook niks mis mee....Het is dat "made in China" wat nadelig is voor de G1 en G2 serie.
Maar klinken stuk beter dan de G3 en G4 serie.