Sony STR-KG800 LFE uitschakelen?

Hoi Allen,

Op gebied van TV en Audio ben ik nog een dinosaurus...

Systeem schets:
AppleTV 4, Xbox One en DVD speler zijn via HDMI aangesloten op de STR-KG800 receiver, en gaan via HDMI naar de TV.

Een WII is via de componentaansluiting aan de receiver aangesloten en gaat van de receiver met component naar de TV.

De receiver is uit 2008, de TV is een Sony Bravia 40" uit 2012.
Aan de receiver zijn 5 luidsprekers en een subwoofer aangesloten.

Dit alles werkte het voorbije decennium probleemloos. Tot gisteren.

De kinderen wouden op de WII spelen, maar kregen geen geluid volgens hun uitleg, en dan zijn ze maar knopje druk gaan spelen op de afstandsbediening van de receiver. Uiteindelijk hebben ze er geen geluid uitgekregen en opgegeven.

Na lang zoeken vond ik dat op de TV de instelling voor Luidsprekers niet meer op "geluidssysteem" stond, maar op "TV" en daar deze zijn volume op 0 stond -> geen geluid.

Dit weer aangepast, en hopla, geluid uit de speakers.
's avonds klaagt vrouwlief dat de stemmen van haar favoriete netflix serie er niet door komen. Netflix komt van de AppelTV via HDMI naar de receiver.

Lijkt wel alsof de stemmen eruit gefilterd worden. schakelen we om naar de xbox, krijgen we volledige geluid.

Wat mij opviel, is dat er nu op het display van de receiver "LFE" staat, terwijl dit er vroeger nooit heeft opgestaan.

Als de AppelTV wordt geselecteerd, kan ik ook niet meer omschakelen van geluidsmodus, of van speakerconfiguratie (vb van surround naar gewoon stereo), er komt dan "NOT USED" op het display.

In de handleiding is men zeer summier over "LFE":

Ik heb de hele handleiding doorspit, en kan niet vinden hoe ik dat weer kan uitschakelen. Ik heb al geprobeerd een 'reset' te doen, maar dat helpt niets.

Heeft iemand een idee hoe ik dit weer uit krijg?

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.
fzwart

Golden Member

Kan je geen factory reset doen en daarna weer alles instellen zoals je had?
Sorry had je al gedaan ...

[Bericht gewijzigd door fzwart op dinsdag 12 juli 2022 09:53:55 (19%)

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar