Hi benleentje,
Als ik dat zo lees, dan heb je het wat mij betreft goed gedaan!
Pas de blibliotheken aan aan wat je nodig hebt, wat ik gebruik is voornamelijk analoge electronica, maar doe af en toe zoals ik al aangaf wat andere zaken er mee.
Voor analoge electronica vind ik het goed genoeg, ik weet zeker dat ik met welk programma dan ook niet zo snel teken met zo weinig moeite.
Ik heb ook nog ervaring met Orcad, maar dat is eigenlijk te lang geleden om dit hier nog op te voeren.
Wel wat testen gedaan met gratis teken/CAD programma's, voor mij vallen ze snel af, dit omdat ik eisen stel aan de duidelijkheid van de schema's,
en de tijd dat dit kost om het te bereiken.
Mijn eisen zijn anders dan voor iemand die zijn vak moet uitvoeren zoals jij en b.v. GJ_.
Ik zie af en toe de schema's die door een Pro pakket zijn gemaakt van mijn Broer en hoe de onderdelen van een tekening er uit zien, ongelovelijk lelijk zoals contacten e.d.
Er is in de laatst 50 jaar echt en kaalslag bezig geweest om de tekenaarszo mijn mogelijk streepjes en rondjes te laten tekenen, want dat kost tijd.
En daarna is die kaalslag overgenomen door de CAD pakketten.
En het is al even voorbij gekomen, het is ook erg modern om je onderdelen op een pagina te kotsen en je mag dan gaan uitzoeken op welke pagina wat aan elkaar komt!
Natuurlijk ben ik niet tegen bus strukturen, heb ze zelf ook getekend, kan zelfs een hoop overzicht geven i.p.v. vele draden te tekenen.
Ik zal echter binnenkort toch aan een "echt" CAD pakket moeten beginnen omdat ik wat printen wil gaan produceren, dus tja, zal waarschijnlijk KiCad moeten worden.
Zonder de bedoeling van een topic kaap actie, zijn de online pakketten een optie in jullie ogen?
In eerste instantie zal dit hobby gebruik zijn, dus welk pakket zou mij aanspreken als sPlan gebruiker.
Ter voorkoming van opmerkingen, het PCB pakker van Ambacom heb ik al.
Groet,
Bram