KDL-60W855

Goedenavond, ik heb een kdl-60w855 met een raar probleem. Ik heb hem van iemand een tijd terug gekregen die de moed had opgegeven na alles te hebben verwisseld. Toen ik de tv kreeg waren alleen de led strips niet vervangen, voor de rest was alles omgewisseld. 3 van de 4 strips waren deels defect, dus eerst nieuwe strips besteld. vervolgens werkt er maar 1 van de 4 segmenten van de ledstrips.
er zitten 2 strips aan beide zijden en alleen van de bovenste strips werkt het onderste deel aan beide kanten.

Nu blijkt dat op de backlightdriver op LD_PWM1 spanning staat van ± 3,8v en op LD_PWM0, 2 en 3 niets. Wanneer ik deze op deze connector omwissel dan gaat een ander segment branden. Deze signalen komen uit het mainboard, wanneer ik het mainboard omwissel met een ander board, hetzelde probleem, wanneer ik de bakclightdriver omwissel, hetzelfde probleem.. voeding omwisselen, zelfde maar had ik ook niet anders verwacht..
Service mode, geen errors oid.. hardware reset, lost het niet op..
Snap er niks van. Nu kan ik eventueel LD_PWM0, 1, 2 en 3 aan elkaar knopen, maar ik wil eigenlijk weten of dit nou iets softwarematigs is of...? kan iemand me dat vertellen? of zie ik nog iets over het hoofd?

Als je het niet probeert gebeurt er niets en zal je het ook nooit weten..

1 van de LED strips trekt meer stroom dan de andere en dat creert het probleem

Ah, zal nog eens verder stoeien door te wisselen..

Als je het niet probeert gebeurt er niets en zal je het ook nooit weten..

Nog eens gewisseld, lijken allemaal ok te werken.
Alles aan de LD_PWM1 gehangen en dan doen ze het allemaal.

Als je het niet probeert gebeurt er niets en zal je het ook nooit weten..

Eigenlijk zou ik wel liever weten wat de oorzaak is, geeft dit geen voldoening, .. zou mooi zijn wanneer je een beschadigd scherm hebt waar je alles op uitwisselt.. maar ik heb maar zo af en toe eens een tv'tje om aan te sleutelen voor de hobby.. dus zo maar laten idd.

Als je het niet probeert gebeurt er niets en zal je het ook nooit weten..