Hoe is dit los te nemen? Bedieningsband keuzeschakelaar.

Beste forumgenoten,
Graag zou ik de "band-strip" van deze schuifschakelaar (AM/LG keuze) losnemen. Ben hier echter voorzichtig mee want dat schijnt gemakkelijk tot vernieling te kunnen leiden.
De schakelaar aan de andere kant is heel moeilijk te verwijderen dus het losnemen op de top heeft de voorkeur.
E.e.a. is naar ik hoorde van een ervaren Pioneer technicus, (dit is overigens een Technics apparaat), nogal kwetsbaar en de strip moet natuurlijk weer perfect terug te zetten zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Kijk uit naar instructie!
Met vriendelijke groet,
Rob.

RJB
fatbeard

Honourable Member

Als ik me goed herinner (het is alweer 25 jaar geleden dat ik zo'n ding vervangen heb) is het deel tussen de band-strip en het metalen huis de 'grendel'.

Voorzichtig een beetje (het hoeft minder dan 1mm omhoog) optillen met behulp van een klein schroevendraaiertje en dan moet het geheel met heel weinig moeite naar (op de eerste foto) rechts te schuiven zijn.
Let bij het her-monteren goed op de juiste stand van de schakelaars, zowel op het front als op de PCB.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Reuze veel dank FB! _/-\o_ De instructie werkte perfect en inderdaad met het even lichten van het kunststof huisje aan de rechter kant flopte het hele spulletje perfect uit de aluminium huls.
We zijn weer een stap verder met de SA-K5... Nogmaals reuze bedankt en'tis
geweldig om zo direct een oplossing aangedragen te krijgen. Dan kan je meteen weer verder... :)

RJB