Glasvezel trekken

Anoniem

Weer een hele discussie om niks
Voor wie het verschil kent tussen mijn en dijn is het toch simpel.

Vanaf het accesspoint of hoe je de modem wil noemen die het optisch signaal omzet in een formaat dat de je tv en computer kan verstaan doe je binnen zekere grenzen wat je wil naar eigen inzicht.
Alles voor die modem is eigendom van de provider en daar blijf je vanaf met je hobby pollen..

Kan zijn...

Op 20 juli 2022 22:44:45 schreef grotedikken
Weer een hele discussie om niks
Voor wie het verschil kent tussen mijn en dijn is het toch simpel.

Alles voor die modem is eigendom van de provider en daar blijf je vanaf met je hobby pollen..

Maar waarschijnlijk weet je het verschil niet tussen "die" en "dat" modem dus niet...

Arco

Special Member

Maar waarschijnlijk weet je het verschil niet tussen "die" en "dat" modem dus niet...

Kun je niet eens ophouden met mierenneuken? :( (zeker als je niet weet waar je over praat, die en dat is allebei toegestaan)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Nou nee, niet echt...

Toen ik het openingstopic las, vroeg ik mij af wat voor mantelbuis dat dan wel was. Werkelijk geen idee waarop jij kan bepalen waarom dat ik daar geen verstand van heb...

Bij mantelbuizen te alhier, gaat er qua gas helemaal niks anders mee in die pijp.

Leer die (dus niet 'dat') grotedikken eerst zijn naam eens goed te spellen, en zeur nu eens niet over het niet bestaande belang al die slechte en luie taalkreukelaars!

Elektrotechniek en elektronica zijn nu eenmaal exacte wetenschappen waarbij een juiste formulering van essentieel belang is.

Wordt volwassen, en leer eens zo goed mogelijk eenduidig en verzorgd te schrijven!

Hubie

Special Member

Jezus Christus op een paard,weer zo'n paardenlul die hier even de boel komt "opschudden " (lees verstieren) @mods,zulke figuren kunnen we missen als kiespijn,doe er wat aan.

Een grote bek werkt hier niet,een beetje verstand van elektronica wel.

Ik denk (dat is maar een vermoeden hoor) ;-) dat je daar ( to put it mildly) geen enkel verstand van hebt.

Geeft niet hoor,maar ga dan ergens anders klieren.

"de modem" en "het modem" zijn allebei goed. Stop met brullen, Leeuw.
https://taaladvies.net/de-of-het-modem/

Anoniem

Laat hem. Een trol voedt zich net met reacties daarop.
Zelfs een grapje schrikt hem niet af. Hopelijk doet hij ook ooit eens een technische bijdrage in het zakje, wat de andere gekende formicofiele linguïsten hier wél met kennis van zaken doen.

Mijn standpunt is duidelijk.

Er zijn in de aansluiting twee delen, een deel dat behoort tot je eigen netwerk, en een deel dat behoort tot de infrastructuur van het glasvezelnetwerk en eigendom is van de provider en daar blijf je zonder toestemming gewoon vanaf, ook al lijkt het niet optimaal afgewerkt. Je kunt altijd bezwaar indienen. En na overleg een oplossing vinden die voor beide partijen aanvaardbaar is.
Je gaat in je elektriciteitsinstallatie toch ook niet rommelen in het deel voor de teller? Tenzij je natuurlijk een of andere plantage hebt ;-)

mel

Golden Member

Persoonlijk zal het mij een zorg zijn of de kabel van de provider wel of niet goed is afgewerkt.Zolang het maar werkt,en dat ik er geen hinder van ondervind.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 21 juli 2022 13:14:07 schreef grotedikken:
Er zijn in de aansluiting twee delen, een deel dat behoort tot je eigen netwerk, en een deel dat behoort tot de infrastructuur van het glasvezelnetwerk en eigendom is van de provider en daar blijf je zonder toestemming gewoon vanaf, ook al lijkt het niet optimaal afgewerkt. Je kunt altijd bezwaar indienen.
Je gaat in je elektriciteitsinstallatie toch ook niet rommelen in het deel voor de teller? Tenzij je natuurlijk een of andere plantage hebt ;-)

Ik heb voordat ik ben gaan verlengen contact gehad met Xs4all, zolang overnamepunt op zijn plek bleef zitten werd er geen probleem in gezien.
Kreeg een extra 'aansluit pakket' thuis gestuurd met een kort(30cm) glasvezel kabeltje en een glad afdekplaatje voor het overnamepunt.
Monteur liet bij in gebruik stellen een extra overnamepunt achter om de mediaconverter op de muur te kunnen schroeven.

RAAF12

Golden Member

Op 21 juli 2022 13:39:58 schreef mel:
Persoonlijk zal het mij een zorg zijn of de kabel van de provider wel of niet goed is afgewerkt.Zolang het maar werkt,en dat ik er geen hinder van ondervind.

Een (buiten?) deurtje wat niet goed dicht kan omdat de kabel er tussen zit lijkt mij wel iets om zorgen over te maken.

mel

Golden Member

Op 21 juli 2022 14:25:12 schreef RAAF12:
[...]

Een (buiten?) deurtje wat niet goed dicht kan omdat de kabel er tussen zit lijkt mij wel iets om zorgen over te maken.

Dan ondervind je hinder, en dan moet je gaan bellen.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
pa3gws

Golden Member

@Hubie
Helemaal mee eens ook ik erger mij mateloos aan dat figuur.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Hubie

Special Member

Op 21 juli 2022 19:54:49 schreef pa3gws:
@Hubie
Helemaal mee eens ook ik erger mij mateloos aan dat figuur.

Dit soort mensen heeft meestal een diepgang als een surfplank,dus trek het je eigen niet aan....
Het scheert over de oppervlakte.. ;-)

edit\Het komt en gaat ;-)

benleentje

Golden Member

...

[Bericht gewijzigd door benleentje op zondag 31 juli 2022 19:22:16 (98%)

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Op 21 juli 2022 00:44:10 schreef Hubie:
Jezus christus op een paard,weer zo'n paardenlul die hier even de boel komt "opschudden " (lees verstieren) @mods,zulke figuren kunnen we missen als kiespijn,doe er wat aan.

Moet zijn: "Jesus Christus ..." met een hoofdletter. Het zijn immers ijgennamen!! ;)
wg:
De taalnazi

Op 21 juli 2022 19:54:49 schreef pa3gws:
@Hubie
Helemaal mee eens ook ik erger mij mateloos aan dat figuur.

Ik irriteer me ook mateloos aan die figuur.

Op 21 juli 2022 00:31:59 schreef Leeuw van Recht:
Leer die (dus niet 'dat') grotedikken eerst zijn naam eens goed te spellen,

Laat ik nou altijd denken dat grotedikken grotedikken heet. Heeft hij het altijd fout geschreven. Hoe zou grotedikken nou echt heten??

LvR had nog wel beloofd om het verder netjes te houden... :'(

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Op 31 juli 2022 20:40:07 schreef CrossFireX:
LvR had nog wel beloofd om het verder netjes te houden... :'(

Voor hem (of haar of het) is het heel netjes en beschaafd.

benleentje

Golden Member

Leer die grotedikken eerst zijn naam eens goed te spellen,

Hoe kan een gebruikersnaam die je zelf gekozen of bedacht hebt nu verkeerd gespeld zijn.
Als ik een naam kies als dieendatizfaudt dan is dat de correcte spelling.

dus had CrossFireX voor CrosVireX gekozen dan is dat de correcte spelwijze.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Wat een, heu, eclectisch topic is dit geworden. Ik vind het wél interessant te lezen wat glasvezel de laatste tijd allemaal in kan houden.

Als ik een naam kies als dieendatizfaudt dan is dat de correcte spelling.

Dat is zelfs de officiële regel: het donorprincipe. Wie de naam geeft, bepaalt.
Zelf vind ik 'Wordt volwassen' (als gebiedende wijs) wel grappig, voor iemand die anderen wil corrigeren. Zegt hij dan ook: 'Gaat maar mee', of 'Denkt dat maar niet!'?

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Op 31 juli 2022 22:05:53 schreef Frederick E. Terman:
Wat een, heu, eclectisch topic is dit geworden.

Heb effe op Google gezocht wat eclectisch betekent. :)

Zelf vind ik 'Wordt volwassen' (als gebiedende wijs) wel grappig, voor iemand die anderen wil corrigeren.

Zal wel een dt-kwestie zijn. Doe ze maar alle twee, dan zit de goede er vast tussen.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op zondag 31 juli 2022 22:18:51 (33%)

maartenbakker

Golden Member

Op 20 juli 2022 22:51:48 schreef Leeuw van Recht:
Kan zijn...
[...]Maar waarschijnlijk weet je het verschil niet tussen "die" en "dat" modem dus niet...

De modulatordemodulator, het modulatordemodulator. Die modem is niet per definitie fout, maar vreemd genoeg wel ongebruikelijk.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Taal is een levend iets. Nu kan je de modem en het modem door elkaar gebruiken. Kan zijn dat na verloop van tijd alleen het modem goed gerekend wordt en het gebruik van de modem bij iedere taalnazi de wenkbrauwen doet fronsen.

Hubie

Special Member

Tja,ik heb het demodulator in de ontvanger vervangen klinkt toch voor geen meter? Nog afgezien of dit nu goed of fout is.
Zo ken ik iemand die steevast "die deksel" (van een pan) zegt.

Maar ok,ik begin nu zelf ook te ouwetakkebossen over taal merk ik. 8)7

Verder met glasvezel trekken..... ;-)

Dat zal op mijn adres wss nog jaren duren,dit terwijl er in de nieuwbouwwijk 700 meter verderop iedereen al voorzien is.Even een kabel doortrekken naar onze wijk denk ik dan maar dat staat niet in de planning van KPN.

Lambiek

Special Member

Hier hebben ze de glasvezel gewoon door de pijp gehaald waar de elektrahoofdkabel door gaat, niets mis mee dus. Anders hadden ze een gat in de fundering moeten boren.

Leeuw van Recht, wat krom is lul jij recht. Al sla je daardoor wel eens op hol, op hol slaan hoort niet bij een Leeuw maar bij een Paard. Ach, eigenlijk ben je de hele discussie niet waard.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.