eufy Security, draadloze videodeurbel aansluiten?

rob007

Yarr, Matey!

:o
Ik heb eigenlijk een beetje blind een draadloze deurbel gekocht:
https://www.amazon.nl/s?k=eufy+security%2C+draadloze+videodeurbel+met+…
Het komt omdat mijn neef zij nu is ie niet zo duur en je vrouw die wou er ook een om –
voor ons en de omgeving wat veiligheid te hebben enz enz...
Als er iets gebeurt dan heb je het MISSCHIEN op video staan enz bla bla bla…
eerlijk gezegd nu aan het kijken kan ik hem bij mij zomaar ff aan sluiten?
Ik heb een voedingkje van 8Volt (zie foto)
En ik heb zo'n simpele tring bel!

Ben heel eerlijk gezecht een beetje te impulsief geweest!
hoe sluit je dit aan?
Hou je de bel er tussen? Of overbrug je de bel? Of…?
Mensen met ervaring?

VrGr Rob

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?
mel

Golden Member

Volg het gezond verstand, of de tekening.. :P
Ik denk dat 8 volt niet werkt op dat ding.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
rob007

Yarr, Matey!

Hallo Mel,

Heb saampjes ff zitten kijken met mijn neef,
hij moet het nog net wel doen op 8Volt wissel.
En als het goed is alleen maar verwisselen druk knop voor eufy

( Als het goed is! ) en anders moet ik een brug maken over de bel.
( … denk ik! )

VrGr Rob

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?
pa3gws

Golden Member

Zat er geen aansluit schema bij die gluurbel. :-)
Zo ja post dat dan eens hier.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Henk H.

Golden Member

Op 31 juli 2022 15:14:21 schreef rob007:
voor ons en de omgeving wat veiligheid te hebben enz enz...
Als er iets gebeurt dan heb je het MISSCHIEN op video staan

Je bent er van op de hoogte dat zo'n ding geen opnames mag maken van de openbare weg/terrein van de buren? Tenzij het niet anders kan, bijv. voordeur meteen aan de straat. Linkje naar de bron.

mel

Golden Member

Op 1 augustus 2022 08:37:36 schreef pa3gws:
Zat er geen aansluit schema bij die gluurbel. :-)
Zo ja post dat dan eens hier.

Mooie naam voor dat ding..een "Glurofoon" :9

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Als het goed is hoef je niets te doen, alleen de beldrukker aan de deurpost losschroeven en op de twee overgebeleven draadjes de Eufy deurbel-contacten aansluiten.
Omdat het hier om wisselspaning gaat maakt hiet niet uit hoe je de draden op de Eufy deurbel aansluit.
In de Eufy app moet je in de instellingen aanvinken dat je een mechanische deurbel hebt. Dit komt ook als vraag voorbij bij de installatieprocedure.

Als je aanbelt zal de tringel-bel ca. 2 seconden tringelen en ook de app zal afgaan. En mocht je er ook een HomeBase bij hebben dan klinkt hieruit ook een belgeluid. Wat overigens ook uit te zetten is, als dat dubbel op zou zijn.

Mocht je zonder bedrading beginnen, of alles met nieuw draad willen doen:

In de basis gaat vanaf de 8 volt transformator 1 draad naar de oude tringel-bel, die zet je vast op 1 van de schroefcontacten in de bel. Vanaf het andere schroefcontact in de tringel-bel gaat een draad naar de Eufy bel aan de deurpost. De andere draad vanaf de 8 volt transformator gaat direct naar de Eufy bel.

Camera's en slimme deurbellen rondom de prive-objecten kennen weinig tot geen handhaving door de wet, sterker nog, oom agent is er maar wat blij mee dat er extra ogen in de omgeving zijn. Menige zaak is hiermee aangevuld als aanvullende informatie of zelfs als hard bewijs. Anders wordt het als je bewust camera's op de openbare omgeving, of buren richt en hiermee weinig tot geen prive-eigendom vastlegt.

pa3gws

Golden Member

Op 1 augustus 2022 09:06:30 schreef Henk H.:
[...]
Je bent er van op de hoogte dat zo'n ding geen opnames mag maken van de openbare weg/terrein van de buren? Tenzij het niet anders kan, bijv. voordeur meteen aan de straat. Linkje naar de bron.

Dat is nou net iets waar men niet wakker van ligt de politie vraagt namelijk altijd om camera beelden.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Henk H.

Golden Member

Ik lig er ook niet wakker van, maar vind het wel prettig om over straat te kunnen zonder overal (in potentie) vastgelegd te worden.

Mijn opmerking was gericht op bewustwording en ik had niet de bedoeling om daar een discussie over op te rakelen. Wat mij betreft is het (op dit punt) nu aan TS om daar iets mee te doen (of niet, mag hij zelf weten ;) ).

rob007

Yarr, Matey!

Hallo allemaal!

Ik zag niet dat er gereageerd was 1 2 3 sorry daarvoor mensen!

Hallo pa3gws, er zit niet echt een voor ons goed schema bij, tis echt minimaal!
( heb nog even gekeken maar geen schema alleen de druk knop verwisselen voor eufy )
Mijn neef zij daar over maar dat hoeft toch ook helemaal niet!
Kweet niet wat het is maar had geen zin in discussie daar over met hem,
( hij is nogal van IK heb gelijk! ) ik vind dat dat wel zou moeten!
MAAR tis niet anders.

Dankjewel T-sec!
Daar vroeg ik om, ik ben veelal een jankerd en onzeker wat mij vaak problemen oplevert.
( en zeker op forums! )
ik zal schema tekenen wat ik er van begrijp en wat ik zelf ook nog in gedachte had!
( zie afbeelding ;) )

Hallo Henk H,
Sorry maar ga met pa3gws mee in deze,
ik vind dat we hier in Nederland al ZO verschrikkelijk aan het veranderen zijn ten nadelen dan he!
Niks mag meer en…
ik stop nu beter want ik ga dan een verhaal maken daar komt geen einde aan!( Kmaak me dan boos! )
We lijken wel steeds meer te VER Amerikanen MMMAAARRR Goed…

VrGr Rob

HOOWWww is waar ook,
GESTEL als ik mijn vroegere bel niet meer er bij wil hebben,
kan ik toch het paarse draadje toevoegen?
Bel uitgeschakeld maar nog wel(minimaal) de 8 Volt wisselspanning die hij nodig heeft?
SHIPS vergeet nog wat!
Ja hahaa T-sec dur zit zo’n wit kastje bij inderdaad!
Volgens mijn neef een geheugenbank zeg maar en ook waar het geluid uit zou moeten komen,
( tis heel vreemd maar hou het niet meer bij, dat PC spul allemaal! )
ik heb ook 3 X een Google mevrouw en 2 X een Sonos en lampen en…
( Tis allemaal door mijn neefje gekoppeld en gedingest en zoow… Kweet ik veel!
Ik weet nog wel ik betaal en mijn huis word steeds meer gedeeld met de wereld, ;) zo iets! )
ik ben nog blij dat ik zonder hulp de TV aan kan zetten!
Mijn vrouw kikt er op en dus wat kan mij het…

Nogmaals VrGr Rob

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?
mel

Golden Member

Je hebt nu alles in serie staan?Ik denk dat dat veel te weinig is, er blijft geen spanning over voor de bel zowel als de gluurfoon.Ik zou het gewoon proberen. (niet zeggen zie je wel..) :P

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
rob007

Yarr, Matey!

Hallo Mel,

Mijn bedoeling is om die drukker te verwisselen en de eufy daarvoor in de plaats te zetten,
als ik die tring/bel niet wil gebruiken stuit ik deze gewoon kort.
Eens?
.
Het plan was om dit vrijdag te gaan doen.
:)
VrGr Rob

[Bericht gewijzigd door rob007 op dinsdag 2 augustus 2022 13:10:19 (12%)

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?
mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Het schema klopt. De blauwe by-pass over de bel plaats je alleen als je de oude tringel-bel NIET meer wilt gebruiken. Anders laat je de by-pass weg en zet je in de Eufy app onder instellingen de losse mechanische bel op actief.

De Eufy deurbel 2K accu/bedraad kan met wisselspanning tussen 8-24VAC omgaan. Grote kans dat deze intern gelijkgericht wordt naar iets van 5VDC.

rob007

Yarr, Matey!

Hallo Mel en T-sec,
dankjewel T-sec dit/dat had ik ff nodig! ( gewoon: Het schema klopt! )
en al zou ik het nu strakjes in rook op laten gaan dat boeit me niet want ben op meerdere fronten hiervoor verzekerd.
ALLEEN wat nu lullig is! Ik heb het nog niet gedaan!!! HAHAHAaaa
ik kwam er even niet toe, bel verwisselen geen probleem, maar de rest!
Mijn neef heeft even geen tijd dus moet eventjes geduld hebben,
hij weet hoe je de boel konekt enz… bla bla blaa…

mensen allemaal nogmaals dank! Hij zal het later denk wel gaan doen!

VrGr Rob

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?
vergeten

Golden Member

Op 7 augustus 2022 15:52:38 schreef rob007:
.....en al zou ik het nu strakjes in rook op laten gaan dat boeit me niet want ben op meerdere fronten hiervoor verzekerd.

Waar ben je verzekerd en wat is de premie? :)
Een verzekering die je mogelijke "aansluit-stommiteiten" vergoed ben ik nog nergens tegengekomen.
Tenzij je het anders meld (en/of de zaak belazerd) zal het niet vergoed worden volgens mij. :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
rob040

Golden Member

Op 2 augustus 2022 13:47:50 schreef T-sec:
Het schema klopt. De blauwe by-pass over de bel plaats je alleen als je de oude tringel-bel NIET meer wilt gebruiken. Anders laat je de by-pass weg en zet je in de Eufy app onder instellingen de losse mechanische bel op actief.

De Eufy deurbel 2K accu/bedraad kan met wisselspanning tussen 8-24VAC omgaan. Grote kans dat deze intern gelijkgericht wordt naar iets van 5VDC.

Je brengt het heel stellig, maar op de site van Eufy kom ik iets anders tegen:

Ook in de online handleiding staat hetzelfde als in de FAQ.

KGE

Golden Member

30 VA ? Heeft die Eufy bel een eigen satelliet uplink ? >:)

rob040

Golden Member

Op 7 augustus 2022 18:10:47 schreef KGE:
30 VA ? Heeft die Eufy bel een eigen satelliet uplink ? >:)

:D
Misschien wel een weerstand die wat staat te stoken om de zaak vochtvrij te houden...

Ongeacht welk merk, ze zijn altijd karig met juiste en voor de techneut interessante informatie. :?

Op 7 augustus 2022 18:00:17 schreef rob040:
[...]
Je brengt het heel stellig, maar op de site van Eufy kom ik iets anders tegen:
[bijlage]

Ook in de online handleiding staat hetzelfde als in de FAQ.

Klopt, de 100% bedrade Eufy deurbel heeft andere aansluitspecificaties dan de Eufy 2K deubel met accu plus externe voedingsmogelijkheid. Ook kan de 100% bedrade Eufy deurbel alleen stand-alone werken en niet met de centrale HomeBase waarop je meer Eufy materie kan aanmelden.
Daarnaast kan de Eufy 2K deurbel met 8-24VAC i.p.v. 16-24AC omgaan. En de reden dat deze spanningen vrij hoog liggen heeft te maken met de Amerikaanse standaard-spanning voor deurbellen. Die ligt rond de 24VAC.

De link die TS opgeeft kwam in het begin uit bij de Eufy 2K deurbel met accu en externe voeding mogelijkheid, die heb ik zelf ook en ook aangesloten op een 8VAC trafo en de bestaande schel, dus vandaar dat ik zo stellig kon zijn.

rob040

Golden Member

@T-sec: Ah, naar die variant heb ik niet gekeken.
Kun je met die van jou ook zonder batterij werken en toch gebruik maken van de bestaande gong en ook via de app een seintje krijgen cq communiceren?

De accu van de 2K deurbel is intern en niet simpel te vervangen zoals bij de RING. In de behuizing zit een rubber flapje waarachter een mini USB connector zit dus je moet de deurbel even losnemen en binnen opladen.
Of je hangt de 2K deurbel dus aan een 8-24VAC trafo en dan veranderd in de app je batterijpercentage in een stekkersymbool. Of hierdoor de accu continue onder lading blijft is mij niet duidelijk.

rob040

Golden Member

Dat laatste ben ik ook wel benieuwd naar. De accu mag best blijven zitten, als ik maar niet elk half jaar hoef op te laden...

Als je de beltrafo als voeding gebruikt dan blijft de 2K deurbel permanent werken zonder dat je de accu eens in de zoveel maanden moet opladen.
Hierdoor kun je in de settings ook een hogere detecte en langere beeldtijd instellen, omdat dit normaal meer accucapaciteit kost maar dan dus niet.

Ik denk dat de accu bij permanente voeding misschien in een soort van UPS setting veranderd. Altijd voeding via de accu, die op zijn beurt continue bijgeladen wordt. Ik verzin maar iets...

rob007

Yarr, Matey!

Ik weet het dit is al bejaard wat hier allemaal staat,
MAAR toch wie weet heeft het ooit voor een ander nog eens nut!?
.
Ik heb die bel al een flinke tijd hangen nu maar goed werkt hij niet!
De bel staat verbonden met onze telefoons 2 in totaal.
Maar ik heb van af het begin dat de bel soms NIET over gaat,
OF met een te grote / lange vertraging.
.
waardoor dit komt???
misschien toch die 8Volt niet goed genoeg?
OF ik heb het MAANDAG MORGEN MODEL kan ook nog!
Ik weet het niet!
De basis staat ongeveer 1,5 meter van de bel en onze router staat op 8… of 10 meter.
Ben helaas zo eigenwijs geweest om hem niet gelijk retour te sturen ( mijn fout! )
Voor iemand die ook zo’n ding gaat aanschaffen een puntje om van te leren!
.
misschien verwissel ik de 8V 0.5A trafo nog wel eens voor… 12V . . A?
.
het stomme nu is wij zijn er aan gewend!
We horen de bel als deze ingedrukt word aan de buitenkant van het huis,
Tis stom maar tis echt waar , en sterker nog!
De mensen die bij ons aanbellen weten er van en kloppen zelfs op de deur!!! LOL
Tja Kweet ut, Tis te gek voor woorden!

Gezonde en Vriendelijke Groeten allemaal!
Rob

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?