VGA computer monitor aansluiting naar HDMI

Ik heb een andere televisie en daar gebruik ik de HDMI aansluiting voor.
Nu was ik van plan de televisie ook te gebruiken als computer monitor maar er zit geen VGA aansluiting op.
Is er toch nog een mogelijkheid om van VGA naar HDMI te gaan, oh er zit ook een USB aansluiting op en scart.

Telefunken Sender Systeme Berlin
Sine

Moderator

Met zo'n resoluties wil je niet meer met VGA knoeien, heeft die PC geen HDMI of DVI aansluiting?

Arco

Special Member

Moderne VGA poorten ondersteunen ook (eigenlijk non-VGA) modes als full hd (1080p). Met een goede kwaliteit kabel ziet dat er best goed uit.
Het zal wel een bejaard beestje zijn als er geen DVI, Displayport, of HDMI op zit...

[Bericht gewijzigd door Arco op woensdag 3 augustus 2022 18:11:20 (15%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 3 augustus 2022 18:00:15 schreef Sine:
Met zo'n resoluties wil je niet meer met VGA knoeien, heeft die PC geen HDMI of DVI aansluiting?

Ach ja ik had nog niet eens gekeken op de achterkant v.d. pc.
Een HDMI aansluiting zit er zover ik kan zien wel op.
Het is dan slechts een HDMI kabeltje en klaar ben ik.

Telefunken Sender Systeme Berlin
maartenbakker

Golden Member

Op 3 augustus 2022 18:00:15 schreef Sine:
Met zo'n resoluties wil je niet meer met VGA knoeien, heeft die PC geen HDMI of DVI aansluiting?

Bij 60Hz beeldfrequentie is VGA relatief onkritisch. 2048x1536 @85Hz was een beetje de limiet in de hoogtijdagen. De bottleneck is de VGA kabel. Die moet wel echt 3 coaxiale aders hebben, maar voor 1920x1080 @60Hz gaat het zelfs nog wel met een goedkoop touwtje.

@Sine: goed punt, zo min mogelijk onnodig onverteren!

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Sine

Moderator

Al zou het aardig lukken. Het is gewoon een DA en een AD conversie die je compleet kunt overslaan.

benleentje

Golden Member

maar voor 1920x1080 @60Hz gaat het zelfs nog wel met een goedkoop touwtje

och de video kaarten van die tijd die een hogere resolutie aankonden waar al bijna onbetaalbaar dat is een wat duurder kabeltje ook geen probleem.
Ik ben zelf in ieder geval nog nooit een videokaart tegengekomen die hoger ging dan 1920x1080 @60Hz, want dan heb je ook een botle neck in de PC zelf.
IK weet wel dat dergelijke systemen bestonden maar die waren niet echt betaalbaar.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Hensz

Golden Member

Op 3 augustus 2022 18:15:15 schreef Martin V:
Het is dan slechts een HDMI kabeltje en klaar ben ik.

Weer een 'probleem' uit de wereld! :D

Don't Panic!