Op een ELP165 waarover hierboven gesproken word zit een garantieregeling(in NL), apparaten met bepaalde serienummers. De bekende LNK of TNY ofzo die gaat stuk. Ofwel hij valt steeds uit, of hij gaat niet aan en dan is die LNK ook echt zichtbaar gebroken.
Je krijgt dan 45 minuten arbeid en een nieuwe print. Eventuele andere reparaties zitten er niet bij in, zoals koolborstels of schokbrekers.
Ik heb er vandaag toevallig 2 vervangen. Mensen zijn weken op vakantie geweest en nu ineens start de print niet meer op na langdurig zonder spanning te hebben gestaan.
Op 10 augustus 2022 08:41:17 schreef Beeldbuisje:
[...]
In 2016 is er een beperkte reeks geweest waarvan de trommelkruisen loskwamen van de trommel. Stond zelfs in de technische doc. van dat serienummer tot dat serienummer.
Dat werd hier in nederland ook vergoed, hoe dat nu precies zit weet ik niet.
Op 9 augustus 2022 18:50:18 schreef smd:
Nee, ook hier niet uitgebreide garantie EricN.. Of Maus weet dat er een verborgen coulance is??. Miele verschuilt zich heel snel achter de 2 jaar garantie max.. Hier een Twindos staan kruis gebroken en altijd Miele wasmiddelen gebruikt... rara politiepet!!ook een reparatie volgens Miele van 500+ Euro..Dit zijn toch geen bedragen meer...
Trommelkruizen vervangen is duur, de trommel zelf is de klapper waardoor het niet te betalen is. Binnen een bepaalde termijn mogen we korting geven op een nieuw apparaat. Voor alle regelingen zijn gewoon vaste afspraken en rekensommen dus ik snap niet zo goed waar het vandaan komt dat ze 'meteen' achter de 2 jaar garantie schuilen. Wellicht de monteur niet voorzien van koffie?