Firefox revisited

Arco

Special Member

Met de laatste (92.0) versie zijn de kleuren van de tab balk weer om zeep geholpen. (balk is weer 'ziekenhuis wit'...)
Ook de menu's: die zijn nu zwart met witte letters... :(

Om oude kleuren terug te krijgen dit aan userChrome.css toevoegen: (en firefox opnieuw starten)

code:


menupopup {
    --panel-color: black !important;
    --panel-background: #eaeaea !important;
/*    --panel-background: #d4d0c8 !important; */
   }

menu[_moz-menuactive="true"], menuitem[_moz-menuactive="true"] {
  background-color: #08246d !important; 
  color: #ffffff !important;
}

.titlebar-color{
color: -moz-accent-color-foreground;
background-color: #000055 !important; 
}
.tab-background{
border-radius: 0px 0px !important;
margin-bottom: 0px !important;
}
.tabbrowser-tab:not([selected=true]):not([multiselected=true]) .tab-background{
background-color: color-mix(in srgb, currentColor 5%, transparent);
}
menupopup > menu, menupopup > menuitem{
padding-block: 2px !important;
min-height: 0px !important;
}
:root{
--arrowpanel-menuitem-padding: 2px !important;
}
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Met de laatste versie (103.0.1) van Firefox zijn tab/menubar weer onleesbaar bij een donker thema (zwarte letters met donkerblauwe achtergrond. :( )
Aangepast in een gewijzigde userChrome.css...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
blackdog

Golden Member

Hi Arco,

Mijn Dank!

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Heb ik persoonlijk nooit problemen mee gehad, ik gebruik ook donker thema in windows. Firefox heb ik nooit iets zien veranderen...

Ik gebruik het gewone firefox theme-Cheers-Bold in de instellingen.
Achtergronden zijn hier ook donkergrijs volgens instellingen windows.

Nooit wazige achtergrond of letters gezien hier.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Op 3 augustus 2022 16:52:48 schreef Arco:
Met de laatste versie (103.0.1) van Firefox zijn tab/menubar weer onleesbaar bij een donker thema (zwarte letters met donkerblauwe achtergrond. :( )
Aangepast in een gewijzigde userChrome.css...

Met Xubuntu nergens last van :+

Net als die andere 90% die inmiddels afscheid heeft genomen van firefox nergens last van :+

Gewoon verkeerde instellingen dat is het, ook in linux Mint never nooit problemen gehad met Firefox. Ook donker Thema.

Firefox zou ik echt niet meer kunnen missen, ook bij alle familie en vrienden zo gedaan, zelfs op smartphone, nooit klachten... Ik gebruik het al 20 jaar zonder enig probleem. Op mijn smartphone NOOIT reclame gezien!

En uitgerust met NoScript, uBlock, Privacy Badger, Malwarebytes Browser Guard.

Geen .css bestandjes nodig... :)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Arco

Special Member

Default vind ik (en velen) de tabs onduidelijk en ook de bookmark lijsten zijn veel te groot (er gaan maar 15 bookmarks op een scherm)
Met deze css file krijg je hele compacte lijsten in het menu, en nette afgebakende tabs...
Bij een dark theme zijn ook alle menukeuzes negatief. Waarom??? (dat wil ik helemaal niet)

De 'Teletubbie' look hoeft niet van mij... ;)

[Bericht gewijzigd door Arco op woensdag 3 augustus 2022 21:14:26 (14%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Smaken verschillen nu eenmaal, en dat zal ook nooit veranderen...
Je kan met NIETS, altijd voor iedereen goed doen.

Wat mij betreft mag Firefox er altijd bij blijven.
Gezien de vele updates wordt er toch veel gewerkt achter de schermen.

Er zijn tonnen themes en extensies beschikbaar, en die zijn niet allemaal Teletubbie look... ;)

Alle extensies zien er zo uit met huidige thema.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Op 3 augustus 2022 20:54:49 schreef CrossFireX:
Gewoon verkeerde instellingen dat is het, ook in linux Mint never nooit problemen gehad met Firefox. ...
En uitgerust met NoScript, uBlock, Privacy Badger, Malwarebytes Browser Guard.

Je mist nog Tampermonkey met het script van rew tbv markeren oude posts (ouwe koeienalarm) :o

Arco

Special Member

Alle extensies zien er zo uit met huidige thema.

Dat bedoel ik...

De menus en firefox pages zijn ook zwart, die moeten gewoon wit blijven. Alleen tabs en menubalk donker (zoals het altijd geweest is en iedereen tevreden mee was...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Op 3 augustus 2022 21:13:25 schreef CrossFireX:
Je kan met NIETS, altijd voor iedereen goed doen.

Het probleem is dat Firefox met updates regelmatig dingen breekt, in plaats van ze instelbaar te maken. Zo moeilijk is het heus niet om een paar vinkjes ergens in de config te plaatsen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

In about:config zitten al angstaanjagend veel opties die je aan of uit kunt zetten (vele duizenden), dus een paar hadden er nog wel bij gekund... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Jinny

Golden Member

Ubuntu hier, nergens last van.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Tidak Ada

Golden Member

Mijn grootst probleem met FireFox is dat er geen behoorlijke, ordenbare mogelijkheid is voor links, die je wilt beheren.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Wat dacht je van 'Bookmarks'?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Die komen bij mij alleen in volgorde van binnnekomst en ik heb nog gen mappen system kunnen ontdekken zoals in I-Explorer.
Favoriten uit I-Explorer geprobeerd te importeren en dat werd ook een grabbelton :(
't Zijn allemaal klachten, die ik hier meer hoor.

Voorlopig staat I-Explorer nog te draaien om de adressen te beheren.

Firefox het ook wl z'n voordelen hoor, maar dit is allmaal toch en grote domper ;(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Je kunt bookmarks sorteren zoals je wilt. (gewoon met de muis vastklikken en ergens naartoe slepen)
Je kunt ook naar believen subfolders aanmaken om het overzichtelijk te houden, da's aan de gebruiker zelf. (FF kan moeilijk gokken waar je iets wilt hebben... :) )

En als dat nog niet voldoende is, zijn er een stuk of 10 add-ons te downloaden om bookmarks te ordenen op verschillende wijze.

Bij FF is voor bijna iedere wens wel een add-on te downloaden...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Op 3 augustus 2022 21:13:25 schreef CrossFireX:
Smaken verschillen nu eenmaal, en dat zal ook nooit veranderen...
Je kan met NIETS, altijd voor iedereen goed doen.

Wat mij betreft mag Firefox er altijd bij blijven.
Gezien de vele updates wordt er toch veel gewerkt achter de schermen.

Er zijn tonnen themes en extensies beschikbaar, en die zijn niet allemaal Teletubbie look... ;)

Alle extensies zien er zo uit met huidige thema.

[bijlage]

Welke extensies gebruik jij ? Ook qua blockers e.d.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Op 4 augustus 2022 12:32:18 schreef Arco:
Je kunt bookmarks sorteren zoals je wilt. (gewoon met de muis vastklikken en ergens naartoe slepen)

Weet ik, maar en mappensysteem kan ik nog niet ontdekkn en om 1000+ adressen uit Explorer met de hand te gaan sorteren....
FF zet de bookmarks op volgorde van binnekomst, niet op alfabet. Puinhoop, dus :(

Je kunt ook naar believen subfolders aanmaken om het overzichtelijk te houden, da's aan de gebruiker zelf. (FF kan moeilijk gokken waar je iets wilt hebben... :) )
[....]

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Bookmarks -> Manage Bookmarks -> Bookmarks Menu
Klikken op de te sorteren folder met de rechter muistoets en 'Sort by name' kiezen.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bram, wat ik gebruik in firefox heb ik in een eerdere post hier al gezegd.

Even scrollen naar boven. :)

En verder zeker deze optie in firefox aanvinken;

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
bprosman

Golden Member

Op 4 augustus 2022 19:52:40 schreef CrossFireX:
Bram, wat ik gebruik in firefox heb ik in een eerdere post hier al gezegd.

Even scrollen naar boven. :)

En verder zeker deze optie in firefox aanvinken;

[bijlage]

Gevonden :)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Malwarebytes Browser Guard is ook gratis, je hoeft niet Malwarebytes te kopen.

Al raad ik het wel aan, omdat Malwarebytes kan samenwerken met Windows defender zonder problemen.

Dat is bij andere AV wel even anders, die schakelen hem gewoon uit...

Malwarebytes is ook geen malwarescanner meer zoals vroeger, maar nu een volwaardige AV.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
maartenbakker

Golden Member

Op 4 augustus 2022 19:52:40 schreef CrossFireX:
Bram, wat ik gebruik in firefox heb ik in een eerdere post hier al gezegd.

Even scrollen naar boven. :)

En verder zeker deze optie in firefox aanvinken;

[bijlage]

Waarom zou je die willen aanvinken? Sites die veilig moeten zijn, hebben toch gewoon https aanstaan en daar gaat hij al standaard naartoe? Https only mode voor alle sites is een asociale milieuvervuilende feature, of als je dan nog steeds http sites kunt bezoeken zelfs ronduit onveilig of gevaarlijk (ik ben ook geen voorstander van antiviruspakketten die https-verbindingen spoofen). Hoe lang zou het duren voor ze de keuze eruitslopen en hem standaard aanzetten? Ik stap liever niet over op een chromeachtige.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."