De Miele Meteoor V8500 / W832 die dienst deed, maakte toch soms lawaai en ik besloot de twee was machines te wisselen. Om de Miele van binnen te kunnen bekijken zonder in de badkamer in de weg te staan.
Maar In de badkamer aangesloten gaf de AEG Lavamat met een dekbed in de trommel een error met knipperlichten., zonder code, en toen hielp draaien aan de programma knop nog. En daarna weigerde de machine, en bleef steken bij de watertoevoer, die niet begon. Na weer de zeepbak te hebben bekeken en gedemonteerd, zag ik dat de tandwielen haperden. De AEG kan dus de badkamer weer uit. en heeft weer een zeepbak probleem. Tandwiel wat door t printplaatje de potmeter aan de andere kant bestuurt, zit los of wiebelt, waardoor de andere tandwielen niet correct worden aangedreven. Enfin. Later weer met rust verder bekijken.
Bij de Miele De dempers vervangen. Bij Fiyo Bosch demper set 120N passend voor de Miele voor 14.99 !! 20 nog wat met verzending. en geleverd de volgende dag. Voor meer machines een kwalitatief goed alternatief. Deze Miele bleek niet zoals veel gehoord makkelijk bij t wisselen van de dempers. Waterpomp moest eruit en ik kon soms niet zien wat ik deed. Maar met wat schaafwonden op scherpe stukjes metaal bij kracht zetten op de ratel en huid open gehaald toch vrij snel gelukt. Dempers bleken nog wel weerstand te hebben maar niet soepel te bewegen waardoor bij toeren schokbewegingen ontstaan. Althans dat is nu mijn hypothese. Met m nog testen. Maar er waren schroeven in de bovenplaat gedraaid. en spaanplaat was gescheurd en opgezet op paar plaatsen dus weggehakt wat was opgezet en met polyester vulmiddel gevuld en afgelakt. Open spaanplaat in de natte groep, das geen fijn idee.
AEG oko Lavamat Zeepbak ellende is dus niet blijvend opgelost.... Helaas.