ELP 165 Miele- valt uit

Dragi

Golden Member

Ik heb een wasautomaat van Miele die 2-3 minuten nadat hij aangezet is spontaan uitvalt.. Als ik hem dan opnieuw aanzet doet hij het weer +- 2min en valt dan uit.. Zijn er mensen die weten waar aanchet kan liggen op zo een printplaat?
Het is een Elp-165 Ik hoor het graag

Ik vermoed dat je bedoeld dat een GESTARTE wasmachine uit valt?
Gewoon aanzetten kan dat hij naar stand by gaat.

Begin met de print na te kijken op een wasem van zwart poeder. Eventueel met perslucht verwijderen. Het voedings IC maakt meeste kans. De onderdelen die er verbinding mee hebben nakijken. Diodes. Transistors (1FW? ).

Doet het toestel in die 2 minuten alles? Draaien? Zwieren? Water in? Water uit?

Met haardroger de voeding eens warm maken om te kijken of de 2 min korter wordt.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Dragi

Golden Member

Hij begint te wassen, pakt water, en motor begint te draaien. In eens hoor je dan relais klikken en hij gaat uit.
Als je hem dan opnieuw aanzet gaat hij weer aan. Ik zal hem schoonblazen er zit wat koolstof op dan ga ik hem opnieuw aanzetten.. Iheb nog nils gemeten.. 1FW heb ik liggen en TNY ook...

Zou centrifugeren eens proberen. Kan een motorstoring zijn die spikes geeft op de sturing.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Dikke kans dat de TNY278 start te gaan hemelen.. vervang op tijd, soms bij een explosie van IC overlijdt processor soms ook door steekvlam

Welk model machine, altijd handig te vermelden.

maakt niet zo veel uit Fabrice, is een algemene vraag over de ELP165

Sommige serienummers worden kosteloos vervangen door Miele, dus vermeld type en serienummer even, die laatste is een getal zoals: 12/123456, dus een kort en lang getal met / ertussen. Staat aan binnenzijde deur.

Ohja, en je regio of woonplaats kan handig zijn :) De regels verschillen misschien per land.

Na ruim 10 jaar nog vervangen worden door Miele?? Ik denk het niet meer..

Op 4 augustus 2022 18:47:06 schreef smd:
Na ruim 10 jaar nog vervangen worden door Miele?? Ik denk het niet meer..

Gelukkig wel ;)

ok?? Wel vreemd als de meeste mensen met Miele dat er gelijk een bedrag van 400+ Euro word vermeld Maus0611.. Ik kan je echt zeggen en denk andere met me dat de huidige klantvriendelijkheid en service van Miele ernstig te kort schiet..

Op 7 augustus 2022 04:19:43 schreef maus0611:
[...]

Gelukkig wel ;)

Dat moet je eens uitleggen Maus... Erg benieuwd naar.

Met elektronische defecten nog nooit eerder geweten. 5 jaar coulance als je geluk hebt; verder niets helaas.

Regeling op Nederlands grondgebied. Hier onbestaande.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Nee, ook hier niet uitgebreide garantie EricN.. Of Maus weet dat er een verborgen coulance is??. Miele verschuilt zich heel snel achter de 2 jaar garantie max.. Hier een Twindos staan kruis gebroken en altijd Miele wasmiddelen gebruikt... rara politiepet!!ook een reparatie volgens Miele van 500+ Euro..Dit zijn toch geen bedragen meer...

Als men al 250 euro durft te vragen voor een reparatie kit
2 rollagers, simmering, glijbus, lagerhuis afdichting, 2 tubes vet, olie en wat bouten.....

Op 9 augustus 2022 18:50:18 schreef smd:
Nee, ook hier niet uitgebreide garantie EricN.. Of Maus weet dat er een verborgen coulance is??. Miele verschuilt zich heel snel achter de 2 jaar garantie max.. Hier een Twindos staan kruis gebroken en altijd Miele wasmiddelen gebruikt... rara politiepet!!ook een reparatie volgens Miele van 500+ Euro..Dit zijn toch geen bedragen meer...

In 2016 is er een beperkte reeks geweest waarvan de trommelkruisen loskwamen van de trommel. Stond zelfs in de technische doc. van dat serienummer tot dat serienummer.
Nu zijn er enkelen die tot op heden nog staan te draaien. Vorig jaar eentje gehad en die klant heeft dik 700€ mogen bijleggen voor een nieuw apparaat.
Niet dat ze niets doen, maar wat voor praktijken zijn dat... Een gekend probleem van hun. Jongens toch.

Ik bedoel maar... Ik denk dat Maus wel coulant zou willen zijn maar word teruggevloten door de Heren of Dames uit Vianen..

Op een ELP165 waarover hierboven gesproken word zit een garantieregeling(in NL), apparaten met bepaalde serienummers. De bekende LNK of TNY ofzo die gaat stuk. Ofwel hij valt steeds uit, of hij gaat niet aan en dan is die LNK ook echt zichtbaar gebroken.

Je krijgt dan 45 minuten arbeid en een nieuwe print. Eventuele andere reparaties zitten er niet bij in, zoals koolborstels of schokbrekers.
Ik heb er vandaag toevallig 2 vervangen. Mensen zijn weken op vakantie geweest en nu ineens start de print niet meer op na langdurig zonder spanning te hebben gestaan.

Op 10 augustus 2022 08:41:17 schreef Beeldbuisje:
[...]

In 2016 is er een beperkte reeks geweest waarvan de trommelkruisen loskwamen van de trommel. Stond zelfs in de technische doc. van dat serienummer tot dat serienummer.

Dat werd hier in nederland ook vergoed, hoe dat nu precies zit weet ik niet.

Op 9 augustus 2022 18:50:18 schreef smd:
Nee, ook hier niet uitgebreide garantie EricN.. Of Maus weet dat er een verborgen coulance is??. Miele verschuilt zich heel snel achter de 2 jaar garantie max.. Hier een Twindos staan kruis gebroken en altijd Miele wasmiddelen gebruikt... rara politiepet!!ook een reparatie volgens Miele van 500+ Euro..Dit zijn toch geen bedragen meer...

Trommelkruizen vervangen is duur, de trommel zelf is de klapper waardoor het niet te betalen is. Binnen een bepaalde termijn mogen we korting geven op een nieuw apparaat. Voor alle regelingen zijn gewoon vaste afspraken en rekensommen dus ik snap niet zo goed waar het vandaan komt dat ze 'meteen' achter de 2 jaar garantie schuilen. Wellicht de monteur niet voorzien van koffie? ;)

Dit is telefonisch toegezegd door Miele contact center Maus...