Grotere capaciteit cellen in SmartBel

Hallo
Ik heb iemand die klaagt dat de batterijen 2xlithium-ion 3,7v 2600
met zeer snel leeg zijn.En op site van dit toestel zijner wel dezelfde klachten.Mijn vraag : mag ik die batt vervangen door 2x
3400mah?
Vgr

Dat kan zonder problemen, maar er zal vast een ander probleem zijn, zo een cellen gaan namelijk niet zomaar snel leeg.

En wat is snel, en bij welk voltage, al gemeten? Hoeveel volt heb je opgeladen en leeg?
En wat doet ie ermee dat het zo snel gaat? Misschien eerst de oorzaak zoeken, hoe oud is dat ding?

Misschien eens opladen met een goede geschikte externe lader.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Als ge de referenties leest op de website van is het een algemeene klacht!

Dat zegt nog niets... Enkel met meten en testen kan je dat te weten komen.

Ik zou echt de voltages willen meten, en ook meten wat dat ding verbruikt...
Dan pas kan je er iets over zeggen.

Als het nog niet zo oud is, dan verbruikt het blijkbaar te veel stroom. Was het vroeger wel goed, of is het altijd snel leeg geweest?

Je geeft ook te weinig info om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

De cellen zelf zou je moeten testen met lithium accu lader, dan weet je al meer. Ik betwijfel sterk dat er iets mis mee is, ofwel verbruikt dat ding gewoon te veel stroom in standby.

Misschien zijn de cellen niet goed meer door te lang laten liggen tot onder 3V, daar gaan ze kapot van. Ze houden ook niet van hitte in de zon, en dit verkort ook de levensduur.

Maar zoals gezegd, meten is weten. Nu blijft het bij gissen...

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

kan dit ding niet op netvoeding? en anders zou ik zeggen, de reactie op beweging nakijken. als de bel meteen bij beweging 10min op gaat nemen dan vergeet accuvoeding maar..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Sine

Moderator

Op 10 augustus 2022 22:27:20 schreef CrossFireX:
Dat zegt nog niets...

Nouja, als iedereen er last van heeft dan heb je een beste kans dat het een notoire zuiper is.
Zeker als dat ding vlak aan de straat hangt en veel beweging ziet zal het snel afgelopen zijn met de cellen.

Daarom, als je met alle geweld zo'n ding aan de deur wilt hebben zorg dan voor een versie met draadjes.

-edit-

Dit ding HEEFT draadjes.

De Smartbell kan ook worden gemonteerd op je bestaande deurbelbedrading. Je verbind de bedrading heel simpel aan de montage plaat voor aan de muur. Zo zijn de batterijen altijd opgeladen en hoef je daar niet meer naar om te kijken.

[Bericht gewijzigd door Sine op woensdag 10 augustus 2022 23:32:48 (24%)

Sine

Ik denk dat die vroegere bel nog op wisselstroom was!Als ik met een
gelijkstroom voeding ga dan moet er gaatje door de gevel geboord worden!En of hij dat leuk zal vinden? Maar dat is natuurlijk de ideale oplossing.

benleentje

Golden Member

Op 10 augustus 2022 22:27:20 schreef CrossFireX:
Dat zegt nog niets... Enkel met meten en testen kan je dat te weten komen.

Dit is een gevalletje van de klant is koning en de klant heeft altijd gelijk.

Waarom zou er gemeten moeten worden. De camera in de bel werkt gewoon door totdat de batterij leeg is. En dan kan bv best een week zijn. Maar als ik elke week de batterijen moet gaan vervangen dan zou ik als klant ook niet blij zijn.

Als ge de referenties leest op de website van is het een algemene klacht!

Dit is jouw topic en jouw klacht ik ga geen moeite doen om ergens anders iets te lezen wat jij me gewoon kan vertellen. En dan zou je op zijn minst een link of linkjes naar de des betreffende website moeten doen, dan heb je nog en kans dan forumleden hier nog iets gaat lezen.
Graag zou ik van jouw willen weten hoe lang het duurt het voordat de accu leeg is.
Natuurlijk kan je er best 3400mA in doen. 3400/2600 = 1.3x langer dat het maar mee gaat. Dus 14 dagen word 18 dagen het is iets langer maar meer ook niet.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Sine

Moderator

Op 11 augustus 2022 19:53:50 schreef STEFF:
Sine

Ik denk dat die vroegere bel nog op wisselstroom was!

De meeste van die bellen kunnen prima op wisselstroom worden aangesloten.

En dan nog, ook al zou dat niet kunnen dan kun je nog steeds de bestaande bedrading hergebruiken.

Naar ik verneem is het ongv een kleine maand!

benleentje

Golden Member

IK had zou een kattenluit die enkel voor gechipte katten werk zodat andere katten niet naar binnen kunne. Volgens de handleiding ga de batterij ongeveer 3 maanden mee. Bij mij was dat ca 3 weken. 1 van mijn katten van de click in het luikje juist erg leuk en die ging om 3 minuten binnen en dan weer buiten.
Die werk nu op 5V USB voeding.

Naar ik verneem is het ongv een kleine maand!

Vergeten te vragen maar wat zegt de fabrikant dat het mee moet gaan? NU vind ik een kleine maand toch inderdaad ook wel iets te snel zeker omdat het buiten hangt en je niet eenvoudig een batterij kan verwisselen zonder gereedschap te gebruiken.

Een 3400Ah batterij gaat je toch ook niet heel veel helpen. Een kleine maand is zeg 28 dagen en met de iets grotere accu is dat dan ca 36 dagen.

Draadloos is vaak erg handig behalve voor dingen die energie slurpen.

Ik denk dat die vroegere bel nog op wisselstroom was!Als ik met een
gelijkstroom voeding ga dan moet er gaatje door de gevel geboord worden!

Op die 2 draadjes kan je ook gewoon gelijkstroom zetten dat is enkel een kwestie van de beltrafo weghalen en daar een acculader opzetten. Het moet dan wel een acculader zijn of je moet de interne batterij helemaal weglaten.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Wëlke voeding zou ik best gebruiken,indien ik die mag gebruiken?

Sine

Moderator

Daar staat vast iets over in de handleiding van die bel.

http://gigawatts.nl/co/smile/rtfmey.gif

Op 11 augustus 2022 20:12:59 schreef benleentje:
Dit is jouw topic en jouw klacht ik ga geen moeite doen om ergens anders iets te lezen wat jij me gewoon kan vertellen. En dan zou je op zijn minst een link of linkjes naar de des betreffende website moeten doen, dan heb je nog en kans dan forumleden hier nog iets gaat lezen.

Ik ondersteun deze oproep.
Heb gezocht op SmartBel, dan krijg ik van alles te zien, behalve het ding wat je in de startpost toont.
Dus geef eens precies aan welk type het is en waar de handleiding te vinden is.

Wat ik dus eerder al vroeg, TS is zeer scheutig met info.

Mijn glazen bol doet het even niet meer, daarom dat ik de spanning wilde weten van de accu. Maar het ding is dus gewoon een stroomvreter, nou nee bedankt...

Draadjes leggen is de beste oplossing me dunkt.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
benleentje

Golden Member

Of een minder stroom vretende bel.

Wëlke voeding zou ik best gebruiken,indien ik die mag gebruiken?

Dan zou je de batterijen er wel helemaal uit moeten halen. De batterij spanning zit tussen 7.4 en 8,4V in. Ik durf niet te zeggen 9V dat kan ook wel. Je zult dus iets moeten zoeken met de dezelfde spanning als een volle batterij. qua stroom zal het wel meevallen maar zo voor de zekerheid toch iets van 1A nemen.

https://www.elektronicawereld.nl/categorie/voeding_omvormer_netvoeding…

https://www.bol.com/nl/nl/p/8-4v-1a-eu-lader-dc5-5-x-2-1mm-europese-st…

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Er zitten 2 batt parallel van 3,7v 2400mah

benleentje

Golden Member

Ik dacht dat ze in serie stonden maar parallel kan ook. Op de foto lijkt iets van een USB poort te zitten, kan je daar niet gewoon 5V op zetten

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Ja dat zou GAAN.Maar ik zal eerst nog eens ter plaatse moeten gaan,om te zien waar ergens een stopkontakt of dergelijke is om een een voeding te kunnen gebruiken.

@Steff: Ik heb kennissen geholpen met hun deurbel. Dat was een "RING". Die werkt gewoon op de 8VAC van de ouderwetse deurbeltrafo.

In dat geval had de heer des huizes de boel op de trafo aangesloten, maar was de trafo losgehaald door de vorige bewoner (want die vorige bewoner had de hele trafo niet meer nodig).

De reden dat ze maken dat dit met een deurbeltrafo werkt is dat de bedrading en materiaal (trafo) daarvoor vaak al aanwezig is.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
pa3gws

Golden Member

Als je het type van die smartbel doorgeeft kan dat ook wat meer info opleveren.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ik zou graag wat meer info geven.maar ik heb ook juist de bel.De eigenaar heeft ook ñiets meer,én gaf zijn batt als ze leeg waren mee met iemand om op te laden.Ik heb de code geschand op de achterzijde,En die site is op internet niet meer bekend, her enige wat er op staat is SMARTBELL
VGR