philips dabradio condensator op dc bordje defect

Beste vrienden,
Ooit heb ik een philips dab ae5220-12 radio uit een bak gevist (met toestemming hoor)
Hij heeft altijd gespeeld maar nu vertelde mama dat hij niet meer werkte. Ze gebruikt hem vaak om naar de radio te luisteren als ze ergens mee bezig is.
Nu heb ik hem getest via de batterijenaansluitingen met mijn labvoeding en hij werkt daar prima op.
Dus open gemaakt en verbaasd dat er een los dc pcbtje in zit, fijn want dat maakt het mij gemakkelijker. Bij de connector was zoals ik verwachtte een pootje losgekomen en pcb beschadigd bij de verbinding. Dat was gemakkelijk op te lossen met een los draadje spoortje te repareren. Maar nu werkt hij nog niet. Nu zie ik een kleine smd condensator op de pcb in serie met de plus lijn. En deze is defect, meet niets. Ik heb geen idee waarvoor deze is en zie ook geen waarde. kan ik deze gewoon overbruggen? Ik vermoed dat voor iets van ontstoring is.Ik heb ook gemeten of ik niet per ongeluk ergens sluiting maak of de verbinding niet goed is maar die is in orde. Ook de blauwe draad die aangeeft dat er een connector inzit om zo van de batterijen losgekoppeld te zijn werkt ook.

Arco

Special Member

Hoe meet je dat? Heb je een condensatortester voor nodig. (met een multimeter meet je niets als 'ie nog heel is)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Krelis Vonketrekker

Golden Member

Ziet er meer uit als een ontkoppel condesator

Getest met een condensatortester op mijn dmm.
En er komt ook geen spanning uit de connector die naar het "moederbord" gaat.
Kan ik als het een ontkoppelcondensator is kan ik die dan weglaten/overbruggen?