Type motor

benleentje

Golden Member

Mag die foto ook in een ander formaat. Nu moet ik die eerst lokaal downloaden om te kunnen openen. Vind ik niet handig.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Sine

Moderator

Hoge snelheid links/rechts, lage snelheid in een enkele richting.

Waarom wil je weten wat voor een motor het is? Ter vervanging oid?

Ik wil de wikkelingen van de motor doormeten. Ik weet het niet hoe dst moedoen.

mvdk

Golden Member

Waarom wil je de wikkelingen doormeten? Is er iets kapot? Stinkt er iets? Draait de motor niet de goede kant op?
Wat is het probleem wat opgelost moet worden?

Om de wikkelingen door te meten: haal de plaatjes aan beide klemmenblokjes los. Plaats de moertjes weer terug op de kabelschoentjes, anders raken ze zoek. Dan even afwachten voor instructies hoe verder.

benleentje

Golden Member

Zonder plaatjes zou je bij zou je onder elk aansluitblok 3x een spoel moeten meten waarbij je per aansluitblok alle 3 de spoelen dezelfde weerstand moet hebben. Het zijn feitelijk 2 motoren in 1 behuizing.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Hij wordt heet en dan loopt zwaar. We hebben hem nu vervangen.

GJ_

Moderator

Op 13 augustus 2022 16:32:08 schreef mel:
Hij kan natuurlijk ook op een Belgisch 3 x 220 net hebben gezeten, daarom in driehoek.Het lijkt me beter op de aansluitingen in ster te zetten ..

Nee, hij kan helemaal niet op 230V

Op 14 augustus 2022 09:30:46 schreef Zoran:
Hij wordt heet en dan loopt zwaar. We hebben hem nu vervangen.

Zorg dan dat je dit keer de datasheet wel goed archiveert. Zoals ik al eerder opmerkte: deze motor is een special. Alleen de belangrijkste dingen staan op het motorplaatje, maar hij wijkt in meer af van de standaardmotor.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op zondag 14 augustus 2022 10:03:01 (41%)

Zit er ook een rem op?
Een droog of vastlopend lager?
Kloppen de motorstromen met die op het kernplaatje?

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

Voor zover ik het onvolledige schema kan beoordelen moeten er alleen stripjes in als er 1 vast toerental word gebruikt, en dan alleen dit toerental.
K 400 en K400B schakelen rechts en links om , K401 schakelt naar driehoek. Als het andere toeren gedeelte ook in driehoek staat. zal dit als rem fungeren.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

Niet juist, Sine heeft het goede antwoord al gegeven.,

Gr.F_S