aansluiten Electrolyse

Hallo, ik ben bezig om een Eelctrolyse (zet zout om in chloor) aan te sluiten voor mijn zwembad. Nu staat in de manual (die zeer beknopt is) een aansluiting voor openen/sluiten van een cover (afdekzijl electrisch) Nu kan ik er niet achter komen hoe dit nu aangesloten moet worden. Men heeft het over de aansluiting maar verder geen uitleg hierover. de andere uitgangen (out 1 t/m 4) worden aangestuurd door een 24v relais en dat is mij duidelijk. het gaat dus om de serie cover,ci ext, flow en uv. en IN 1 t/m 4. Moet dat ook met een relais of direct 220v(lijkt mij onwaarschijnlijk), kortom ik heb geen idee. wie kan mij helpen!
https://www.idegis.es/images/docs/domotic_s2_manual.pdf

Lucky Luke

Golden Member

Wat zit er aan de kant van de cover / wat is die cover, elektrisch gezien? Een motor en eindschakelaars?

Als ik naar die plaatjes kijk wil 1 kant een schakelaar (100% en 10% met een symbooltje voor een open resp. gesloten schakelaar). Dat zal dan wel de eindschakelaar zijn. Is me alsnog niet duidelijk of ‘ie dan bij 45% open of juist gesloten moet zijn en ook niet waar die percentages op slaan, maar als er een cover bij hoort zit daar hopelijk op de goede plek een eindschakelaar in.

De andere kant staan alleen 1 lijntje naar een cover. Ik denk dat daar dan de motor van die cover aangesloten moet worden oid. Of dat het een signaallijntje is naar een motorsturing die dan in de cover zit.

Ik weet het ook niet, geen verstand van zwembaden.

Zou er iig geen spanning opzetten. Hooguit meten of er spanning uit die uitgang komt. En een schakelaar aansluiten op die ingang.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

op het zwembadcover zit een schakelaar met 3 standen: naar links sluit het zijl, midden 0 stand en naar rechts opent het zijl

Op 14 augustus 2022 19:47:41 schreef Paraguas:
op het zwembadcover zit een schakelaar met 3 standen: naar links sluit het zijl, midden 0 stand en naar rechts opent het zijl

en bedankt voor je reactie

mvdk

Golden Member

Werkt het apparaat zonder dat er iets aan die klemmen met het opschrift "COVER" is aangesloten?
Ja? zo laten.
Nee? Meet of er spanning op die "COVER" klemmen staat. Geen spanning? Klemmen doorverbinden.

Apparaat is voor de amerikaanse markt. In zuid Afrika zitten al deze extras er niet op.

Hallo mvdk, ben jij misschien de auteur van de manual?