Somfy Izymo io - defecte print?

Hallo techneuten,

Mijn vader heeft een Somfy Izymo io inbouwschakelaar willen aansluiten alleen is hier wat mis gegaan (kortsluiting). Er zit een kleine led op waar je de status af kan lezen maar deze geeft niks meer aan.
Zeer waarschijnlijk is er een (mini) zekering defect alleen mijn vraag is aan jullie waar zit deze?
Ik heb al wel aantal metingen gedaan, zie de afbeeldingen.

Kan mij iemand mij meer informatie geven waar de zekering zit en zo ja wat voor 1 er in zit?

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt!

Groeten Jouke

Op de eerste foto heb je m al te pakken met het Itje erop.

Maar ik denk eerder dat de viper is gaan hemelen.

Datasheet opzoeken en meten of deze gevoed wordt en of deze ook wat uitstuurd.

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!
Henry S.

Moderator

De zekering is 2A, en aan de meting te zien is die kapot. Je kan met een standaard 2A zekering even 'testen' of de Viper niet kapot is.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Henry en Daan bedankt voor de informatie. Net meteen even aan het googlen geweest en de zekering gevonden en 2 van besteld ( https://sinuss.nl/products/sf-2410fp200w-2-fuse-smd-2a-fast-acting-241… ).

Datasheet/diagram van de printplaat opzoeken is denk ik wat lastig want kan hem zo 1,2,3 niet vinden of ik moet bij Somfy aankloppen.

Wat bedoelen jullie met de viper? Ben wel beetje technisch maar alle precieze vaktermen in de elektronica ken ik ook niet allemaal.

Op 12 augustus 2022 09:33:52 schreef JoukeD:
Henry en Daan bedankt voor de informatie. Net meteen even aan het googlen geweest en de zekering gevonden en 2 van besteld ( https://sinuss.nl/products/sf-2410fp200w-2-fuse-smd-2a-fast-acting-241… ).

Datasheet/diagram van de printplaat opzoeken is denk ik wat lastig want kan hem zo 1,2,3 niet vinden of ik moet bij Somfy aankloppen.

Wat bedoelen jullie met de viper? Ben wel beetje technisch maar alle precieze vaktermen in de elektronica ken ik ook niet allemaal.

Van deze pcb ga je het schema niet gauw vinden het handigst is het reverse engineren.

Ofwel kijken en natekenen dan begrijp je hoe het werkt.

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Op 12 augustus 2022 11:20:03 schreef Red_Arrow:
Viper is het IC van ST rechtsonder op je foto met de zekeringen.

De tweede foto dus (staan geen zekeringen op), de 10 pins chip.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Vandaag kwamen de zekeringen binnen en deze meteen even erop gesoldeerd. En ja wel, hij werkt weer gelukkig!!

Iedereen bedankt voor de informatie en het meedenken!

Mooi zo, en voor jouw een stukje euforie. :)

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!