Siemens KG36EMI41 koelkast werkt opeens niet meer

Ik heb een Siemens koelkast waarvan ik de stroom eraf heb gehaald tijdens de vakantie. Nu ik hem wil aanzetten koelt hij niet meer wel gaan de lampjes branden en de motor wordt ook heel warm. je hoort het vloeistof ook lopen.

Het is een frigo diepvries.

Wordt de vriezer koud? Wordt hij koud genoeg? Lang genoeg gewacht voor paniek? Eerst koelt de diepvries. Eens op temperatuur slaat de gasklep om en gaat hij daarna pas aan de frigo beginnen.

1. Niet lang genoeg gewacht. Minimum 6u.
2. Gas weg. Diepvries doet dan ook niets
3. Anders gastechnisch probleem waardoor minder rendement is. Diepvries geraakt niet volledig op temp en gaat dus niet over op koelgedeelte koeling.
4. Sensorprobleem
5. Gasklep hapert. Service progr opstarten en kleppen handmatig aansturen al dan niet handmatig geholpen met gericht tikje op de klep.
6. Een vloeistof klinkend geluid kan wijzen op lucht in de gasleiding. De vaststelling is te subjectief voor diagnose hieromtrent.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Niets van beide wordt koud . Heb net een uurtje gewacht maar niets zal hem langer aanlaten.
Welke sensor zal ik als eerst testen?

Als niets koud en de compressor draait wordt wordt het niets met het toestel. Gastechnisch probleem. Leeftijd?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

toestel kan tussen de 0 en 6 jaar oud zijn. miss nog garantie?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Koelkast is 5 jaar oud en is net uit de garantie April helaas.

EgbertG

Golden Member

Ik zou denken dat de motor niet lekker op gang komt .... misschien tikje met rubber hamer?

TS hoort gas/vloeistof rond gaan in de leiding en hoort compressor draaien.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 18 augustus 2022 19:39:22 schreef EgbertG:
Ik zou denken dat de motor niet lekker op gang komt .... misschien tikje met rubber hamer?

Tikje met rubber hamer als deze van het stroom is of gewoon als hij aan staat.
Waar kan ik de temperatuur sensor vinden?

Op 18 augustus 2022 19:43:15 schreef EricN:
TS hoort gas/vloeistof rond gaan in de leiding en hoort compressor draaien.

Als dit klopt beter met de hamer op het hoofd om je van de portefeuille kramp te verlichten. 8)7
Ik zou het met siemens bespreken (als bovenstaande klopt uiteraard) . Voor een einde ritje op 5j helpen ze mss in de aankoopprijs van een nieuw toestel. De locale handelaar waar je hem kocht is je eerste aanspreekpunt. Die behoren moeite te doen en te bemiddelen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Siemens.. Sja was te verwachten!! Zowizo is het niet OK om de koelkast uit te zetten tijdens vakantie, eenmaal uit de fabriek trekt er vocht in de pur laag en ICM stalen leidingen( Typisch Siemens/ Bosch) alles snel doorgerot en gast weg.. Helaas einde oefening!!

Haha is wel grappig EricN!! FF de hersenspan ff verdoven hihi