Hi,
Ik heb wat beeldschermpjes laten meekomen met een andere bestelling omdat ze mij wel leuk leken.
Het gaat om drie 128x64 schermpjes die een verschillende kleur hebben maar verder gelijk zijn.
Het type wat achterop staat is dit: GMG12864-06D
Het 128x64 scherm in drie kleuren.
.
De achterzijde van de schermen.
.
Hier gaat het om, de aansluitingen in het rode kader welke ik op een Teensy of Nano zou willen aansluiten met b.v. de U8g2 Library (maar welke driver lijn van die library?)
.
De data die ik heb kunnen achterhalen zegt dat dit scherm een ST7565R of en ST7920 driver IC heeft.
Hier heb ik echter geen zekerheid over en de eerste Library die ik zou proberen zou de van U8g2 worden.
Maar ook de pin namen zijn natuurlijk weer en rotzooitje, ik weet niet wat die Chinesen roken maar een beetje eenheid is in dat land ver te zoeken.
De pinnen aan U1 op de print kunnen wat mij betreft genegeert worden, die bevatten volgens de door mij gevonden data de Chinese caracterset en worden ook door SPI aangstuurd.
A+K is de achtergrond verlichting welke bij alle drie de displays werkt.
VSS en VDD is mij ook duidelijk.
Maar de rest van de aansluitingen samen met het driver typen geven heel veel variabelen.
Heeft iemand al ervaring met dit display die mij een goede kan opschoppen, zodat ik niet nog meer grijze haren krijg?
Als ik "Hello World" op het scherm kan krijgen, vind ik meestal de rest zelf wel uit.
Om te testen heb ik diverse Arduino's beschikbaar maar de grootste kans maakt een Teensy LC die zeer goed compatible is net de Nano maar op 3.3V werkt wat denk ik ook de voering voor dit display is.
Dank vast!
Groet,
Bram